14 Reacties
één maand geleden
Je zou dit natuurlijk kunnen vragen bij het cb. Kwa reflux heb ik geen ervaring, maar mijn dochter van na 11 dagen boven geboortegewicht en toen mochten we haar in principe door laten slapen, maar meldt ze zichzelf na max 4.5 uur. Ze gaven als advies niet meer dan 6 uur ertussen te laten zitten
één maand geleden
Wij kregen het advises om niet meer dan 5 uur tussen de voeding te laten s nachts maar onze dochter meld zichzelf echt wel rond die 4 uur soms zelf eerder
één maand geleden
Ik heb dit voor onze zoon nagevraagd bij het cb met 5,5 week. Hij zat al gauw ruim boven zn geboortegewicht en krijgt borstvoeding minstens 8x per dag (op verzoek, zelfs soms tot 10). Op basis daarvan mochten we hem 8u door laten slapen. In praktijk komt dit erop neer dat hij 5 tot 6,5 u doorslaapt en dan wakker wordt voor een voeding. Maar wij zetten dus een wekker voor 8u sinds een paar dagen en kunnen het met 1 nachtvoeding doen :) overdag is het wel aanpoten om zn behoefte bij te benen maar goed.
één maand geleden
Consultatiebureau zei hier 5 uur tussen voeding. En nu met 8 weken op verzoek. Zet nu geen wekker meer. Mevrouw meldt zich meestal na 5 uur vanzelf. Meestal rond 23.00/23.30 laatste voeding en dan om 04.30/05.30 meld ze zich weer. Hoor haar daarvoor wel wat grommen in dr bedje waardoor ik weet die wordt zo wakker voor de voeding. Verschoon nu ook de luier niet meer na 23.00 uur. Pas in de ochtend weer rond 07.00/08.00 uur. Geeft voor ons allemaal meer rust.
één maand geleden
Ons zoontje is vandaag 7 weken en wij hebben hem eigenlijk nooit hoeven wakker te maken voor voeding in de nacht. Sinds week 2 had hij al snel een ritme van elke 3u een fles en inmiddels ong elke 4u. Laatste paar dagen is het mij opgevallen dat hij in de nacht op vrij vaste tijdstippen drinkt (met hier en daar 30 min speling 🤗) - 18.30u, 23u, 3u en 7u. Ik probeer alleen de avondfles van 18.30 en ochtendfles van 6.30/7u aan te houden zodat hij enigszins in die ritme blijft. Dus een hele enkele keer moet ik hem even wakker maken voor deze twee en dat doe ik door hem te verschonen. Eenmaal wakker wil hij dolgraag een fles 🙈❤️
één maand geleden
Reactie op Guinda
Ons zoontje is vandaag 7 weken en wij hebben hem eigenlijk nooit hoeven wak ...
Oh ja en net als Wentelteefje wij verschonen hem eigenlijk alleen om 18u en dan om 2u, zodat hij niet onnodig vaak wakker wordt gemaakt (hij vindt verschonen vreselijk). En ik hoor hem in de nacht wat geluiden makken, mopperen ed en dan weet ik dat het weer tijd is. Dus maak in snel een fles en geef ik deze aan hem half liggend. Op deze manier valt hij snel weer in slaap 🤞🏻
één maand geleden
Even een andere mening tussendoor: ik woon in Duitsland en hier zegt nooit iemand iets over het aanhouden van tijden (als ze goed op gewicht zijn).
Volg je gevoel, en probeer het niet te ingewikkeld te maken voor jezelf. Als ie goed drinkt en aankomt, lekker laten slapen snachts !
Wat ik ook doe (#loedermoeder): alleen als echt nodig is verschonen snachts, zodat ie niet echt wakker word.
één maand geleden
Ik zou het strakke schema loslaten en eens kijken of hij nu wel zelf goed aangeeft of hij honger heeft. Mocht dit goed gaan dan zou ik voeden op verzoek. Ik doe dit sinds dag 1, heb nooit een wekker gezet en als er geen medische noodzaak is denk ik dat dit het beste is. Overdag zit er ongeveer 3 uur tussen de voedingen en in de nacht is het heel wisselend. Afgelopen nacht heeft ze zelfs 7 uur er tussen gelaten. Maar normaal gesproken laat ze er zo’n 5 uur tussen in de nacht. Ze is morgen 5 weken. Qua medicatie, misschien morgen even de huisarts bellen om dit na te vragen of het kwaad kan? Zij kunnen dit het beste beoordelen denk ik.
één maand geleden
Hoi wij doen het echt op verzoek en als mijn zoontje bij ene voeding iets langer door slaapt dan laat ik hem echt even doorslapen tot hij zich vanzelf meld. En bij consultatiebureau is er aangegeven dat ik gerust max 6 uur tussendoor mag laten in de nachten. Zolang ze maar over de hele dag op zelfde cc drinken.