9 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben zelf ook op 16 november uitgerekend en verleng mijn verlof met vakantie uren en ouderschapsverlof. Kleine zou dan per 1 april naar de opvang gaan. Ik vond februari ook erg snel

2 maanden geleden

Ik ben 8 november uitgerekend, mijn man neemt ook.nog verlof op later en eens we erdoorheen zijn blijft de baby gewoon thuis met ons. Vind het idee van mijn baby zo snel naar een opvang sturen niet zo fijn en mijn man werkt 3 dagen in de week thuis en ik ga waarschijnlijk wel weer werken, maar parttime, dus deel het een beetje fatsoenlijk in zodat er altijd iemand thuis is met haar. Als ze wat ouder is zal ik het misschien wel heroverwegen (vooral als ik meer zou gaan werken) maar voor nu gaan we het zo doen 😂 lijkt me ergens ook fijner voor mijn gemoedsrust met alle kinkhoest en wat er verder ook maar rondgaat. 😅

2 maanden geleden

Vanaf februari gaat onze kleine naar de gastouder (of opvang). In februari waarschijnlijk 1 dag per week en vanaf maart 2 dagen per week. Ouders komen dagje hier oppassen en ik ga wat minder werken en ben flexibel qua indelen werk.

2 maanden geleden

Ik neem ik 1 dag per week ouderschapsverlof op en daarna ga ik een dag minder werken. De opa's en oma's passen een dag op en op de zaterdagen is mijn vriend thuis, dan werk ik. Ik hoop dat het pas vanaf een jaar of 2 hoeft, net zoals met onze dochter. Die gaat 1 dag per week naar de peutergroep.

2 maanden geleden

Mijn dochter is van eind augustus en eind november ging ze voor het eerst naar de opvang. Het scheelt denk ik dat het vanaf het begin maar 1 dag was, maar eigenlijk nooit een probleem mee gehad. Ze vond het vanaf dag 1 ook leuk 🙂 Nu ben ik eind november uitgerekend en ik denk dat ik na de carnaval weer begin met werken. Dus deze zal begin Maart ook naar de opvang gaan. Ik kan niet langer wachten ivm werk, maar ben ook van mening dat het echt geen kwaad kan. Ze leren zoveel daar en worden er echt niet slechter van (vind ik dan hè 😉). We hebben ook een opvang met maar 2 groepen.

2 maanden geleden

Hier nu de 2e op komst. Bij de eerste na het bevallingsverlof direct weer aan het werk gegaan en de baby naar de opvang. Ze was dus 3 maanden. Achteraf heel erg spijt gehad dat ik mijn ouderschapsverlof er niet gewoon achteraan had geplakt. Ik vond met 3 maanden heel erg vroeg. We hadden thuis nog veel moeite met haar in slaap krijgen en ze sliep alleen maar op mij of in de Draagzak. Bij de opvang ging het dus dramatisch het slapen. Ze sliep daar de eerste weken gewoon niks. Mijn hart brak iedere dag als ik op mijn werk zat. Rond de 5 a 6 maanden ging het slapen echt veel beter. Nu doe ik mijn ouderschapsverlof erachteraan en misschien nog wat vakantie erachteraan. Hierdoor hoeft de 2e pas met 5 a 6 maanden naar de opvang. Die kleintjes hebben dan net even wat meer ritme en thuis heb je volledig je rust kunnen pakken, zonder je al snel weer druk te moeten maken om de opvang. Ik weet nog dat ik mij heel erg druk maakte toendertijd omdat het slapen thuis heel moeizaam ging en alleen op mij. Iedere dag weer een strijd om haar in een eigen bedje te laten slapen, omdat ze dat straks op de opvang ook moet. Heel veel frustratie en tranen gehad hierom. Uiteindelijk gaan ze echt wel in hun eigen bedje slapen, maar die eerste maanden willen ze gewoon zo veel geborgenheid. Ik voel nu al veel meer rust nu ik weet dat ik meer tijd heb om aan alles met de 2e te wennen

2 maanden geleden

Laat maar vooral te vroeg staan, want later kan altijd nog maar vroeger kan zelden! Verder gewoon doen wat je fijn vind. Ik wil denk ik ook dat de baby zeker 3 maanden is, liefst 3,5maand. Mijn oudste ging met 3 maanden naar eerste wenochtend en ging prima.

2 maanden geleden

Vanaf 1 april gaat ie naar de opvang. Heb tot 1 maart verlof opgenomen dus overbrug een maand met wat extra betaald ouderschapsverlof.

2 maanden geleden

Ik ben 18 november uitgerekend en wij hebben de opvang vanaf half maart gezet. Bij ons doen ze 2 weken speling, dat je eerder of later kan beginnen. Man en ik willen allebei 4 dagen werken, dus 3 dagen opvang. Mocht dat tegenvallen heb ik nog de optie 3 dagen te gaan werken en 1 dag in de week ouderschapsverlof in te zetten zodat ze maar 2 dagen opvang nodig heeft.