34 Reacties

één maand geleden

Ik dacht ook elke week op den duur. Ben met 35, 36 en 37 weken geweest. Nu hoef ik pas met 39 weken weer. Geen idee dus ook. 2 weken was prima zei ze

één maand geleden

Reactie op Dwml

Ik dacht ook elke week op den duur. Ben met 35, 36 en 37 weken geweest. Nu ...
Oke, dat stelt me een beetje gerust haha. Bij mij zit er bijna 3 weken tussen, dus ik ga dan wel even vragen of de volgende controle iets naar voren gehaald kan worden 😂

één maand geleden

Mij vk heeft verteld vanaf 36 wkn elke 2 weken controle

één maand geleden

Ik heb om de twee weken, maar nog wat meer richting het einde is het blijkbaar elke week.

één maand geleden

Nu elke 2 weken en vanaf 37 weken elke week..

één maand geleden

Ik ben morgen 33 weken en ook medisch..Heb wekelijks controle.

één maand geleden

Hoi hoi, ik loop ook bij het zkh sinds week 24 vanwege mijn overgewicht en omdat ik hiervoor een keizersnede heb gehad. Sinds week 29 ga ik om de twee weken naar het zkh voor een echo afspraak. Ik ben nu 34+4 weken =)

één maand geleden

Hoi, Ik krijg een keizersnede omdat ik medisch ben door chronische ziekte en overgewicht door medicatie en heel veel allergieën. Ik ben vandaag 33 weken zwanger. Mijn vorige controle was op 30 september. Mijn aankomende controle is op 18 oktober. Heel toevallig 🙈 . Daarna krijg ik op 25 oktober nog een klein gesprek met een controle van de arts die mijn keizersnede gaat doen. En 7 november zal de keizersnede zijn bij 37 weken. Vorige zwangerschap had ik veel meer controles in het ziekenhuis omdat ze toen ook best bang waren voor mij en de zwangerschap. Ik was hun meest complexe casus op dat moment en ze waren niet zeker of ze dat wel aan durfden. Ik had tien vanaf week 24 elke 2 weken controle. En vanaf 30 elke week. Ik merk nu dat na vorige keer ze wat relaxter en rustiger zijn en ik minder vaak langs hoef te komen daardoor. Echter als ik zelf het niet goed vind gaan. Of het niet vertrouw of twijfel kan ik gewoon bellen en kijken ze de boel gewoon even na.

één maand geleden

vanaf deze week (36 wk) elke week controle bij vk.

één maand geleden

Hier is het vanaf 37 weken elke week! Vanaf 34 was het elke 2 weken.

één maand geleden

Ik denk sowieso dat het aantal controles erg afhangt van je persoonlijke situatie en misschien ook van hoe strict de praktijk een eigen protocol volgt. Als je twijfels hebt vraag het dan gewoon eventjes na? Zelf zijn mijn controles altijd goed geweest en heeft de verloskundige me zelf de ruimte gegeven meer tijd tussen controles te houden. Zo ben ik met 31 weken geweest, maar dat was vooral voor het bespreken van bevalplan, met 34 weken (maar mocht toen ook kiezen voor 36 weken als ik dat liever had gehad, ivm stuitligging vond ik iets eerder prettiger) en nu pas weer met 37 weken en dan inderdaad wel wekelijks.

één maand geleden

Hier ook medisch! Met 36 weken controle gehad en nu weer met 38. Daarvoor was met 34 weken. Dus om de 2 weken nu 😊.

één maand geleden

Hier van af 32 weken om de 2 weken en vanaf 36 weken elke week.

één maand geleden

Reactie op 1-Willeke

Hier van af 32 weken om de 2 weken en vanaf 36 weken elke week.
Dit heb ik nu ook zonder medische indicatie gewoon bij de vk. Vorige zwangerschap was in het ziekenhuis huis en medisch daar was het op het einde iedere 2 weken.

één maand geleden

Geen bijzonderheden tijdens mijn zwangerschap (op genoeg ongemakken na), dus gewoon bij 1e lijns praktijk. Iedere 4 of 5 weken controles, gehad daarna week 30-33-35-37 en dan iedere week. Ik begreep dat de laatste weken idd iedere week ik. Ik zou evt overleggen met je vk. Maar in het ziekenhuis is dat volgens mij net weer anders?

één maand geleden

Vanaf 30 om de 2 weken en vanaf 36 elke week.

één maand geleden

Vanaf 31 weken elke 3 weken. Heb nu aanstaande dinsdag weer controle en daarna 2 wekelijks.

één maand geleden

Ik heb het toevallig aan mijn gynaecoloog gevraagd. Ik ben daar met 33 geweest, volgende is met 36. Ze vertelde dat we daarna over gaan op iedere 2 weken (en niet iedere week) omdat tot nu toe alles goed verloopt en ze er dus vertrouwen in heeft.

één maand geleden

Ik heb nu vanaf 33 weken tot 37 weken elke 2 weken controle in het ziekenhuis en vanaf 37 elke week. daarvoor was het om de 3/4 weken controle. wee

één maand geleden

Ik denk dat dit afhangt van je situatie maar ik ben bijvoorbeeld ook medisch en ik heb sinds 24 weken elke week een doppler echo en vanaf 26 weken elke 2 weken ook een groei echo. Door onze situatie word ik ingeleid met 37 weken dus deze controles lopen gewoon door tot dan