34 Reacties
één maand geleden
Ik heb om de twee weken, maar nog wat meer richting het einde is het blijkbaar elke week.
één maand geleden
Hoi,
Ik krijg een keizersnede omdat ik medisch ben door chronische ziekte en overgewicht door medicatie en heel veel allergieën.
Ik ben vandaag 33 weken zwanger. Mijn vorige controle was op 30 september. Mijn aankomende controle is op 18 oktober. Heel toevallig 🙈 . Daarna krijg ik op 25 oktober nog een klein gesprek met een controle van de arts die mijn keizersnede gaat doen. En 7 november zal de keizersnede zijn bij 37 weken.
Vorige zwangerschap had ik veel meer controles in het ziekenhuis omdat ze toen ook best bang waren voor mij en de zwangerschap. Ik was hun meest complexe casus op dat moment en ze waren niet zeker of ze dat wel aan durfden. Ik had tien vanaf week 24 elke 2 weken controle. En vanaf 30 elke week. Ik merk nu dat na vorige keer ze wat relaxter en rustiger zijn en ik minder vaak langs hoef te komen daardoor. Echter als ik zelf het niet goed vind gaan. Of het niet vertrouw of twijfel kan ik gewoon bellen en kijken ze de boel gewoon even na.
één maand geleden
Ik denk sowieso dat het aantal controles erg afhangt van je persoonlijke situatie en misschien ook van hoe strict de praktijk een eigen protocol volgt. Als je twijfels hebt vraag het dan gewoon eventjes na?
Zelf zijn mijn controles altijd goed geweest en heeft de verloskundige me zelf de ruimte gegeven meer tijd tussen controles te houden. Zo ben ik met 31 weken geweest, maar dat was vooral voor het bespreken van bevalplan, met 34 weken (maar mocht toen ook kiezen voor 36 weken als ik dat liever had gehad, ivm stuitligging vond ik iets eerder prettiger) en nu pas weer met 37 weken en dan inderdaad wel wekelijks.
één maand geleden
Hier ook medisch! Met 36 weken controle gehad en nu weer met 38. Daarvoor was met 34 weken. Dus om de 2 weken nu 😊.
één maand geleden
Reactie op 1-Willeke
Hier van af 32 weken om de 2 weken en vanaf 36 weken elke week.
Dit heb ik nu ook zonder medische indicatie gewoon bij de vk.
Vorige zwangerschap was in het ziekenhuis huis en medisch daar was het op het einde iedere 2 weken.
één maand geleden
Geen bijzonderheden tijdens mijn zwangerschap (op genoeg ongemakken na), dus gewoon bij 1e lijns praktijk. Iedere 4 of 5 weken controles, gehad daarna week 30-33-35-37 en dan iedere week. Ik begreep dat de laatste weken idd iedere week ik. Ik zou evt overleggen met je vk.
Maar in het ziekenhuis is dat volgens mij net weer anders?
één maand geleden
Ik denk dat dit afhangt van je situatie maar ik ben bijvoorbeeld ook medisch en ik heb sinds 24 weken elke week een doppler echo en vanaf 26 weken elke 2 weken ook een groei echo. Door onze situatie word ik ingeleid met 37 weken dus deze controles lopen gewoon door tot dan