34 Reacties

één maand geleden

Reactie op Vlinderrr

Ik heb het toevallig aan mijn gynaecoloog gevraagd. Ik ben daar met 33 gewe ...
Hier hetzelfde. Gisteren geweest met 36 weken voor de liggingsecho en omdat alles goed gaat, is de volgende afspraak over 2 weken!

één maand geleden

Ik dacht vanaf 37 wk elke week..

één maand geleden

Ik ben 33 weken, niet medisch en heb nu over 2 weken weer controle

één maand geleden

Ik ben ook medisch ivm eerdere spoed keizersnede en zwangerschapsdiabetes. Maar heb ook niet zoveel afspraken gehad, was voor mij ook prima trouwens. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik veel meer afspraken gehad, terwijl ik toen pas in week 35 diabetes kreeg. Nu geweest met; 8, 11, 14, 19, 26, 29, 32 (extern ivm placenta localisatie), 33 en dan met 36 in het ziekenhuis. Meer afspraken heb ik niet gehad, dit is incl alle groeiechos en 20 weken echo.

één maand geleden

Bij mij valt het ook erg mee omdat het medisch met mij en de baby goed gaat. Nu 34 weken en 3 weken tussen de vorige en volgende afspraak. Hopelijk na de volgende controle met 36 weken wel iets vaker. Vorige zwangerschap had ik zelfs op het einde maar 1x per twee weken. Achteraf voelde dat wel erg lang als je al overtijd bent (41 weken🙄)

één maand geleden

Ik had aan het begin van de zwangerschap om de maand controle, daarna om de 2 weken en nu sinds ik 35 weken ben om de week een controle. Ook medisch

één maand geleden

Nu niet medisch en: Tot 30w elke 4 weken 30-36 elke 3 weken 37-42 elke week Vorige keer medisch en elke 2 weken een afspraak de laatste weken vond dat toen ook erg weinig maar het is protocol blijkbaar? Lekker bellen als je vragen hebt of graag gezien wil worden hoor

één maand geleden

Vanaf 30 weken ben ik iedere week minstens 1 keer per week in het ziekenhuis. Afwisselend gesprek met de gynaecoloog (iedere twee weken), groei echo (iedere twee weken) en ctg monitoring (iedere twee weken) Soms vind ik het wel veel maar ik ga toch naar iedere afspraak uiteraard, ik woon in het buitenland.

één maand geleden

Altijd om de 4 weken gehad en nu met 36 weken om de 2 weken bij de gynaecoloog. Iedere keer wel een groei echo wat best wel fijn is. Ik woon ook in het buitenland en ben niet medisch.

één maand geleden

Ik ben nu ruim 37 wkn en ga nu elke week. Ik mocht ook om de twee weken, omdat dit niet mn eerste zwangerschap is en er zijn ook geen bijzonderheden (ik loop bij vk). Dat vind ik zelf minder prettig, dus gevraagd of het wel wekelijks mag :)

één maand geleden

Reactie op desmaxpom

Nu niet medisch en: Tot 30w elke 4 weken 30-36 elke 3 weken 37-42 elke week ...
Ik heb inderdaad gebeld, ze gaven aan dat ze standaard controle doen bij 37 en 39 weken en daarna elke week als de baby er nog niet is. Ik heb gevraagd of mijn afspraak verzet kan worden naar eerder in de week, maar dat ging helaas niet 😬 maar als ik me zorgen maak moet ik inderdaad bellen en dan kan ik eventueel bij triage terecht dus dat is wel fijn!

één maand geleden

Ik ga ook vanaf nu, elke week. Komende woensdag ben ik 37+3 dan elke week controle. Dus is niet gek hoor dat je dan "pas" je volgende controle gepland hebt.