34 Reacties
één maand geleden
Ik ben ook medisch ivm eerdere spoed keizersnede en zwangerschapsdiabetes. Maar heb ook niet zoveel afspraken gehad, was voor mij ook prima trouwens. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik veel meer afspraken gehad, terwijl ik toen pas in week 35 diabetes kreeg.
Nu geweest met;
8, 11, 14, 19, 26, 29, 32 (extern ivm placenta localisatie), 33 en dan met 36 in het ziekenhuis.
Meer afspraken heb ik niet gehad, dit is incl alle groeiechos en 20 weken echo.
één maand geleden
Bij mij valt het ook erg mee omdat het medisch met mij en de baby goed gaat. Nu 34 weken en 3 weken tussen de vorige en volgende afspraak. Hopelijk na de volgende controle met 36 weken wel iets vaker. Vorige zwangerschap had ik zelfs op het einde maar 1x per twee weken. Achteraf voelde dat wel erg lang als je al overtijd bent (41 weken🙄)
één maand geleden
Ik had aan het begin van de zwangerschap om de maand controle, daarna om de 2 weken en nu sinds ik 35 weken ben om de week een controle. Ook medisch
één maand geleden
Vanaf 30 weken ben ik iedere week minstens 1 keer per week in het ziekenhuis.
Afwisselend gesprek met de gynaecoloog (iedere twee weken), groei echo (iedere twee weken) en ctg monitoring (iedere twee weken)
Soms vind ik het wel veel maar ik ga toch naar iedere afspraak uiteraard, ik woon in het buitenland.
één maand geleden
Reactie op desmaxpom
Nu niet medisch en:
Tot 30w elke 4 weken
30-36 elke 3 weken
37-42 elke week ...
Ik heb inderdaad gebeld, ze gaven aan dat ze standaard controle doen bij 37 en 39 weken en daarna elke week als de baby er nog niet is. Ik heb gevraagd of mijn afspraak verzet kan worden naar eerder in de week, maar dat ging helaas niet 😬 maar als ik me zorgen maak moet ik inderdaad bellen en dan kan ik eventueel bij triage terecht dus dat is wel fijn!