3 Reacties

één dag geleden

Je buik voelt letterlijk hard aan. Tis je baarmoeder die op spanning staat dus als je drukt en je kunt niet doordrukken (aan geen enkele kant, want je kan ook toevallig t ruggetje gevonden hebben) dan heb je een harde buik. Voor sommige vrouwen voelt t ook heel vervelend en soms zelfs pijnlijk. Bij mij is t echt alleen hard en soms gespannen... sinds de baarmoedermondcheck had ik er gister echt superveel 🙈 Denk dat m'n buik 'boos' was, dus nu doe ik lekker rustig aan...

één dag geleden

Mijn buik voelt dan als een groot vierkant blok. Heel strak met een klein beetje kramp. Ik voel het bewegen van de baby er doorheen en er zit geen golf beweging in zoals bij een wee.

één dag geleden

Ik wist het ook nooit. Toevallig vandaag een ctg gehad dus kon precies de harde buik zien en het linken aan mijn gevoel. Ik dacht altijd dat mijn kind zich aan het uitrekken was en daardoor mijn buik op spanning kwam en het dan ook vrij snel weer wegebte. Blijkbaar is dit voor mij de harde buik. Ik heb dan geen steken en soms voel ik het ook bijna niet.