20 Reacties
12 dagen geleden
Haha, zo herkenbaar.. Hier ook eerst gebroken vliezen en mijn weeën daarna pas begonnen. Ook redelijk doenbaar en pas in de persfase echt pijn gehad, dus nu ben ik bij elke harde buik op mijn hoede. 😅
Ik lees mee!
12 dagen geleden
Haha ik heb het juist andersom! Vind het een gek idee dat het met brekende vliezen kan beginnen...
Ik dacht bij de eerste steeds ('s nachts om 4 uur) 'ohh wat irritant, alweer naar de wc voor flinke darmkrampen' maar de diarree kwam maar niet...
Toen het regelmatig was besefte ik dat het misschien niet mijn darmen waren 😂
12 dagen geleden
Nu moet ik nog bevallen, maar bij mn 1e kindje ervaarde ik het als volgt.
Ik had al weken last van oefenweeën waarbij ik een soort druk voelde en m'n buik hard en vierkant werd. Die dag dat het begon lag ik einde van de middag op de bank, had net een middagdutje gedaan, en toen kreeg ik een beetje hetzelfde gevoel als zo'n oefenwee, maar nog iets extra erbij: namelijk het gevoel alsof er een band om mijn buik heen zat die heel strak werd aangetrokken. Toen dacht ik: hmm, dit heb ik nog niet eerder gevoeld.. Toen dit een aantal keren terug kwam, regelmatig werd en ik het "golf effect" merkte (dat je het voelt toenemen en afzwakken) wist ik dat het begonnen was.
12 dagen geleden
Ik was aan het klaarmaken om te gaan slapen en oppeens kreeg ik heftige weeen uit het niets. Ze kwamen heel snel achter elkaar, en had erg veel persdrang ik dacht dat het mijn darmen waren maar dat was achteraf niet het geval. De weeen werden in 3,5 uur steeds pijnlijker en toen had ik al 10 cm ontsluiting en mocht ik gaan persen. Mn vliezen braken pas in het laatste uur voor ik volledig ontsluiting had
12 dagen geleden
Ik had in eerste instantie wat last van mn rug en pijn in mn been wat op een gegeven moment naar mn buik trok en leek op wat menstruatiepijn. Toen had ik het idee dat het mn darmen waren en ben ik ook paar keer naar het toilet gemoeten maar het werd niet minder maar juist erger. Op een gegeven moment had ik door dat het toch echt weeen waren en kwamen ze om de 3 min, ze werden dan ineens heel heftig en dan namen ze weer wat af. Ik dacht op een gegeven moment dat ik nog moest plassen maar toen ik opstond braken mn vliezen.
12 dagen geleden
Zowel bij de 1e als deze 2e zwangerschap, 2 avonden achter elkaar een uur of 2/3 menstruatiekrampen maar zwakte af en kon gewoon gaan slapen. 3e avond hetzelfde maar nam het na 2/3 uur toe en kwamen ze al sneller vaker/heftiger.
Verder die dagen/dag van begin bevalling weinig anders gemerkt. Veel ontlasting had ik al een tijdje, slijmprop al 1.5 week ervoor verloren, weinig energie had ik ook al een poosje 🙃.
12 dagen geleden
Bij baby 1:
2 dagen al menstruatiekrampen gehad, zette niet door, kon prima slapen en werd teleurgesteld wakker zonder baby.
Dag 3 krampen, in de avond na het eten dacht ik buikgriep te krijgen, constant toilet.
Toen tegen 22.30 zei ik tegen mn vriend ga jij maar ff slapen. Onder de douche gegaan, kramp werd regelmatiger, op gegeven moment echt wegzuchten en focussen. Om 01.30 vk gebeld, 02.30 op 7 cm. Om 06.30 geboren :)
12 dagen geleden
De afgelopen weken heb ik steeds al wel wat voorweeën gehad. Vandaag begonnen de “echte” weeën. Het is dan echt alsof je buik heel strak omhoog wordt getrokken en er zit regelmaat tussen deze samentrekkingen. Daarnaast zit er een opbouw in en zakt het weer af. Herkende het meteen weer van de eerste bevalling. 😅
11 dagen geleden
Inmiddels kan ik hier ook iets over zeggen!
Ik voelde de laatste dagen al pijnlijke steken/krampen/samentrekkingen van mijn baarmoedermond. Ik dacht dat het vooral ongemak was en herkende het niet echt als een wee. Vanmorgen was ik op controle bij de vk en die bevestigde dat het waarschijnlijk gewoon ongemakkelijk was.
Toch begon deze tweede bevalling ook weer met gebroken vliezen maar ik herkende de weeën meteen. Sterke "menstruatiekrampen" en je voelt ze opkomen en weer wegebben, met sterke regelmaat. Je kunt de klok er zowat op gelijk zetten.
Als je dat voelt zit je goed denk ik 😉
10 dagen geleden
Begon bij iemand de bevalling met hele erge druk daar beneden? Of weeën die hierna kwamen.
Ik ben wel bekend met druk maar nu echt een zwaardere druk
8 dagen geleden
Hier had ik exact het zelfde. Eerste begon met gebroken vliezen. Nu had ik het zelfde als jij dat ik een beetje bang was voor beginnen met weeen. Ik had het eerst niet goed door, voelde gewoon als alle andere voorweeen. Pas nadat ik in bad was gaan zitten om te kijken of het af zou zakken, werd het juist pijnlijker en frequenter. Maar eigenlijk tót de verloskundige m’n ontsluiting kwam meten heb ik in verwarring gezeten, of het nu wel échte weeen zouden zijn..
7 dagen geleden
Reactie op Ds0
Waar voelde jullie de weeën? Door je hele buik? Of bijv. Onderin?
Ik heb momenteel echte weeën en die voel ik voornamelijk alleen onderin.. echt als menstruatie. Heb ook voorweeën gehad en harde buiken die voelde ik in mijn hele buik dus ik merk daarin wel verschil
VRIEND
7 dagen geleden
Ik had bij de eerste gebroken vliezen en toen weeën, leken eerst op menstruatiekrampen en daarna zat er regelmaat in. Helaas bleef ik 24 u lang haken op 1cm en duurde de bevalling nog 2 dagen🫠
Nr 2 gebroken vliezen en al snel erna regelmaat in weeën. 4 uur totaal
Nr 3 gelijk weeën en onregelmatig maar duidelijk aanwezig en heel intens. Dit duurde zo’n 8 uur en toen is hij met 1x persen geboren
Hoe voelde het: ik heb tot nu toe alleen buik en rug weeën gehad, geen ervaring met been weeën. Het voelde in het begin steken als menstruatiepijn en het werd echt super intens naarmate de ontsluiting vorderde. De buik weeën kon ik goed opvangen met wegpuffen en bij mn rug heeft mn man druk uitgeoefend tot de wee weg was, deze was vooral met mn 2e zo heftig dat hij een week lang spierpijn had. De plek (spier) in mn onderrug is altijd een gevoelige plek nu daardoor bij mij. Ben nu 39.0 en voel al een week dat alles aan t verweken is en heb precies weer pijn bij de spier waar ik toen de wee voelde. Lang verhaal sorry😂