Hoi!
Iedereen zegt wel “zoet ruiken” maar weet niet goed wat ik me daarbij moet voorstellen.
Is dit vruchtwaterverlies denken jullie? (Sorry voor de foto ..)
Het kan wezen. Ik ben inmiddels onverwachts bevallen 3dagen geleden 30+5. Lag in het sofia kinderziekenhuis en bii mij zijn de vliezen ook gebroken ondanks de weeënremmers. Bij mij kwam t vruchtwater in 3 partijen. De eerste lading was mn maandverband gevuld en rook het zoet en de tweede en derder lading twijfelde ik ook omdat ik het beetje naar urine rook maar het was zoveel dat het geen urine kon wezen.
Bij twijfel bel je verloskundige en bewaar je onderbroek of waar t 'vruchtwater ' op zit. Waarschijnlijk gaan ze eraan ruiken
Bij mn dochtertje werd ik wakker met zon klein plasje in bed, als ik nieste of opstond kwam er steeds een beetje uit. Ik dacht dat het plas was, had toevallig de dag erna controle en bleek dat mn vliezen aan de bovenkant gebroken waren dus vandaar niet in een plens kwam. Zou het even laten checken.
Het kan wezen. Ik ben inmiddels onverwachts bevallen 3dagen geleden 30+5. L ...
Ik weet gewoon niet goed hoe ik mij dat zoet ruiken moet inbeelden. Ik moet normaal niet mijn onderbroek veranderen op een dag dus ik weet het niet goed
Ik had dit ook rond week 33 (inmiddels 35) VK zei tegen mij dat het geen vruchtwater was maar dat de afscheiding de ene dag gewoon waterige kan zijn dan de andere door de hormonen. Zou het daar voor de zekerheid checken.
Ik heb precies dit. Kan niet eens meer zonder maandverband door het leven momenteel. VK had het getest maar bleek toch echt afscheiding te zijn. Echt bizar hoe dat zo kan veranderen in je lijf.
Zelfde probleem gehad bleek gelukkig geen vruchtwater te zijn, maar gyn gaf aan dat ik bij twijfel altijd moet bellen voor dit en dat vruchtwater ook soms naar urine kan ruiken het hoeft niet persee zoet te zijn!
Ik heb dit ook, vooral na douche. VK heeft gecheckt, maar gelukkig geen vruchtwater, maar afscheiding. Dus ik zou wel gewoon vk/gyn bellen voor zekerheid.