19 Reacties

19 dagen geleden

Ik ben bijna 29 week. En voel hem best wel vaak. Hij is ontzettend druk. Mijn placenta ligt achter misschien dat je dan de baby wat vaker voelt?

19 dagen geleden

Hee! Ze zeggen dat je de baby gemiddeld op 3 momenten moet voelen. Ochtend, middag en avond. Hoe voel je dat bij jou?

19 dagen geleden

Reactie op DopjeM

Hee! Ze zeggen dat je de baby gemiddeld op 3 momenten moet voelen. Ochtend, ...
Ja dat voel ik wel. Maar het is vaak korte momenten. En dan ‘s avonds is het wel wat meer

19 dagen geleden

Reactie op Jessicakr25

Ik ben bijna 29 week. En voel hem best wel vaak. Hij is ontzettend druk. Mi ...
Mijn placenta ligt ook achter

19 dagen geleden

Is normaal hoor. Zolang het niet ineens veel minder is dan voorheen is dat prima. Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik onze dochter de hele dag door, deze baby is veel rustiger, was tot een week geleden vooral 's avonds dat ik hem voelde nu op 30 weken begint het meer en steviger te voelen. Het hangt er vaak maar net vanaf hoe de baby ligt.

18 dagen geleden

Ik heb precies hetzelfde, maar heb wel de placenta voor. De verloskundige zei zolang je haar maar in haar eigen patroon voelt en inderdaad ochtend, middag en avond dan is het prima. Ook als het maar 3 schopjes zijn. Als ik haar een keer niet voel of een tijdje niet gevoeld heb, moet ik wel iets kouds en suiker nemen en dan gaan liggen voor een uur ofzo tot ik haar weer goed voel. Meestal is dat al binnen een kwartier, maar komt niet vaak voor gelukkig.

18 dagen geleden

Mijn mannetje is soms de hele dag heel druk. Maar ook vaak overdag rustig, omdat ik dan zelf veel beweeg en ik het idee heb dat ik hem daarmee in slaap wieg. 'S ochtends en 's avonds in bed voel ik hem meestal heel goed.

18 dagen geleden

29 weken hier en voel de baby bijna niet als ik rechtop zit, loop of bezig ben. Ga ik 1 tel liggen, dan voel ik hem/haar meteen. 's Avonds is het feest, dan kan het niet gek genoeg en mag het mij wel wat rustiger 🙈

18 dagen geleden

Thanks voor al jullie reacties. Fijn om te lezen dat het bij meer overdag minder is. Vandaag ben ik dan best druk en voel ik haar niet. Nu zit ik even en voel ik haar net weer een keer bewegen

18 dagen geleden

Vanaf een week of 2 nu ook wanneer ik zit,loop of fiets. In de avond/nacht is het feest wanneer ik wil gaan slapen. En dat is niet echt altijd een pretje aangezien ik geen rugslaper ben en dus alleen op mn zij kan. Ik voel mijn kindje best veel overdag. Geen idee of dat goed is of slecht. Vind t sowieso bijzonder omdat ze zeiden je placenta is aan voorkant dus dan voel je het.minder goed.

18 dagen geleden

Hier ook vooral 's avonds, maar soms ook op hele random momenten verdeeld over de dag. Soms kleine duwtjes en dan weer grote bewegingen, maar soms ook hele periodes weer nauwelijks iets. Valt echt geen peil op te trekken. Hebben meer meiden het gevoel hebt dat de kleine soms via je heup/zij een weg richting je rug aan het zoeken zijn? Haha dat voelt soms echt ongemakkelijk!

17 dagen geleden

Ik ging laatst een keer tellen s ochtends op de bank, toen waren het 30 schopjes en nog een handvol handbewegingen of draaien in een uur. Voor mij dus niet te doen haha om de bewegingen echt te tellen om te kijken of ze normaal zijn. Ik weet dat mijn baby erg actief is en elk uur voel ik wel iets, tenzij ik aan het sporten of echt druk bezig ben. Als ik 's avonds lig voel ik ze wel veel intenser.

17 dagen geleden

Reactie op kristab88

Ik ging laatst een keer tellen s ochtends op de bank, toen waren het 30 sch ...
Dit somt het voor mij ook wel op 🤭

16 dagen geleden

Mijn zoontje is echt een bezig bijtje. Ik voel hem de hele dag door, meest actief sochtends en savonds. Als ik even ga zitten en tel dan voel ik heb tussen de 30-50 keer. 200+ op een dag wel eens geteld. Nu 29+2 weken en merk dat de bewegingen een klein tikkeltje minder worden maar veek krachtiger.

16 dagen geleden

Reactie op LiselotteMus

Mijn zoontje is echt een bezig bijtje. Ik voel hem de hele dag door, meest ...
Ik heb hetzelfde 😂 Soms hele nare trapjes in mijn linkerzijde. Maar tellen gaat echt niet… haha

16 dagen geleden

Ik voel ongeveer per uur 3 hardere schopjes en daaromheen wat gerommel. In de nacht voel ik minder, in de avond weer meer.

15 dagen geleden

Reactie op jorjam2024

Ik heb hetzelfde 😂 Soms hele nare trapjes in mijn linkerzijde. Maar tellen ...
Ja hier ook voornamelijk mij linkerzijde! Ik was heel gefocust op zijn bewegingen omdat we een bloedaandoening hebben wat voor bloedarmoede zorgt bij ongeboren babies dus ik heb net na de diagnose flink zitten tellen elke keer omdat verminderde beweging het enige symptoom is van bloedarmoede maar sindsdien heeft de kleine man een heerlijk vast bewegingspatroon. Hij begint alleen veel krachtiger en groter te worden maar dat is juist wat we willen ondanks dat het af en toe ongemak veroorzaakt 🤭

15 dagen geleden

Bij mij wisselt het enorm. De ene keer voel ik de bewegingen een hele dag door en is de baby een echte druktemaker en op andere dagen voel ik hem veel minder/amper en ook veel minder krachtig (plopjes ipv schopjes). Heb al een aantal keer een ctg en echo gehad hiervoor ter controle, maar toen bleek die gewoon niet zo goed te liggen waardoor je het soms minder voelt. Als je maar schopjes of verschuivingen voelt is het goed. En dat kan soms wat afwijkend zijn of een tijdje niet

15 dagen geleden

Bij mij is het ook afwijkend. Ik ben nu 30+1 en ik voelde de kleine man met 24 weken veel meer dan nu. Mijn verloskundige legde uit dat de ruimte ook krapper wordt en aangezien ik een “bezig bijtje ben” dit voor mij gewoon normaal is en niet zorgelijk. Ik denk dat het per persoon gewoon heel verschillend is. Mijn therapeut van de pop poli heeft me hiet trouwens ook al voor gewaarschuwd😁