10 Reacties
3 dagen geleden
Hoe vaak krijgt hij nog borstvoeding?
Mijn zoontje van 12 maanden krijgt overdag 4 keer borstvoeding en snachts vaak ook nog. Hij drinkt best veel water. Ik moet het hem wel aanbieden en zijn fles voor hem zetten. Sommige dagen drinkt hij 2 bekers, andere dagen krap 1.
3 dagen geleden
Vanaf 1 jaar flesvoeding veranderd in beker koemelk in de ochtend (rond de 190ml) en middag (rond de 150ml). Daarnaast gemiddeld 2 bekers water van 250ml. Soms iets minder, soms iets meer.
Borstvoeding is ook totaal anders natuurlijk. Ook stukje comfort en troost.
3 dagen geleden
Reactie op CharmanteVuurwerk507705
Mijn zoontje van 12 maanden krijgt ov ...
Meeste dagen 2 bekers bedoel ik. En heeft bekers van 200 ml.
3 dagen geleden
1 fles 180ml opvolgmelk kruidvatmerk savonds
Verder alleen water
Sochtends pap van koemelk 120ml
3 dagen geleden
Mijn zoontje drinkt ook niet echt veel water/thee. Wisselt een beetje per dag, maar ik denk ongeveer een halve beker? Hij krijgt wel nog 4x per dag en 2x 鈥榮 nachts bv.
Je kan proberen minder bv te geven en kijken of hij meer drinkt? Ik had laatst een dip in m鈥檔 productie omdat ik ziek was, had wel het idee dat hij toen iets meer water dronk.
2 dagen geleden
Reactie op CharmanteVuurwerk507705
Mijn zoontje van 12 maanden krijgt ov ...
5 a 6 keer overdag, vooral omdat hij drinkt voor het slapen en uiteindelijk beslist dat hij niet wilt slapen om vervolgens een halfuur/uur later weer te drinken om te slapen 馃槄. Hij slaapt overdag ontzettend moeilijk en hierdoor drinkt hij ook wat vaker dan normaal. Ik weet niet of het een sprong of de tandjes zijn maar eten wilt hij ook bijna niet.
2 dagen geleden
Reactie op Reese
5 a 6 keer overdag, vooral omdat hij drinkt voor het slapen en uiteindelijk ...
Och ja dat herken ik wel. Mijn zoontje heeft ook echt de borst nodig om in slaap te vallen. Soms hangt hij er zo een uur aan, omdat hij niet diep in slaap komt.馃珷 Wat eten betreft gaat het hier ook wat moeilijker. Het helpt hier wel om hem zelf te laten eten. Maar soms is dat ook zo weer klaar en blijft zijn mond op slot. Dat eigen willetje is zo sterk nu
2 dagen geleden
Nog steeds bv op verzoek. (Bijna 13m) Ze heeft ook nog steeds liever bv als vast eten. Water drinken doet ze wel maar weinig uit een waterfles of als we er bij zitten uit open beker. Ze heeft absoluut geen last van haar stoelgang dus ik denk dat her wel goed zit.
gisteren
Onze zoon van ook 13 maanden krijgt nog drie keer (ochtend, middag en avond) borstvoeding, maar denk dat hij prima naar 2 keer (ochtend en avond) per dag kan. Alleen blijf ik aanbieden. Het is ook een fijn momentje samen en zolang hij wil, vind ik het prima. Alleen maar goed voor hem. Op maandag en dinsdag bij de opvang krijgt hij tussen de middag nog plantaardige kunstvoeding tot de pot op is. Het lukt nauwelijks om te kolven, dus op deze manier opgelost. Verder 1 a 2 bekers water, eerder 1.