17 Reacties

23 dagen geleden

Wij hebben voor opmaak van het bed: Co sleeper: - 3 lakens - 3 moltons - 2 dekens Ledikant -3 lakens - 3 moltons - 2 dekens zomer - 2 dekens winter Verzorging: 10 hydrofiele washandjes 10 monddoekjes 2 box pakjes maat 50 2 box pakjes maat 56 10 rompers korte mouw maat 50/56 10 rompers lange mouw maat 50/56 Uiteraard doet iedereen het anders en koopt iedereen een ander aantal. Hier first time mommy dus waarschijnlijk heb ik veel te veel😂

23 dagen geleden

Ik heb voor het wiegje: 4 hoeslakens 2 molton 3 dekens Daarnaast nog: 20 hydrofieldoeken Veeel te veel hydrofiele washandjes en mondoekjes 15 per soort ofzo 4 boxpakjes maat 50 6 boxpakjes maat 56 15 lange mouwen rompers maat 50/56 Ik had nog veel liggen van mijn dochter, maar dit is waarmee ik de commode heb gevuld. Ook krijgen we echt veel kleding cadeau dus wij moeten echt stoppen met dingen zelf te kopen

23 dagen geleden

Wij hebben voor ons 1e kindje dit gehad en gebruiken dat nu weer: 2 waterbestendige lakenhoezen/matrasbeschermers, mocht ze dan gespuugd/geplast hebben blijft je matras helemaal schoon. Dan sowieso 2 gewone hoeslakens, 2 lakens, 2 dekens, 1 molton. Wij hebben iets van 6 washandjes maar dat is echt teveel😅, 3 of 4 is prima. Monddoekjes kan je in mijn ogen niet genoeg hebben, denk aan elke 2 uur een flesje/borstvoeding, doekje eronder en soms nieuw doekje na spugen😅 en dan niet elke dag de hele dag willen wassen.. Boxpakjes hebben wij ongeveer 3 per maat gehad om te starten, maar wij hebben ook echt veel kleertjes nog gekregen ("want het was te schattig om te laten liggen") en dat was toch wel fijn om wat extra te hebben.. rompers hebben we ongeveer 8 per maat, ik vind de overslagrompers echt heeeel fijn omdat die niet over het hoofdje hoeven, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Wij hadden al maat 44 in huis met rompers omdat hij klein zou zijn en hebben deze zeker een maand gebruikt. Maar als je daar geen indicatie voir hebt zou ik lekker beginnen met maat 50 kopen, er is zo iemand naar een winkel gegaan om iets bij te halen. Mocht je nog meer willen weten mag je het altijd vragen!

22 dagen geleden

Reactie op Fleurmii

Wij hebben voor ons 1e kindje dit gehad en gebruiken dat nu weer: 2 waterbe ...
Let wel op met waterdichte hoeslakens, deze worden afgeraden ivm wiegendood. Ze zijn slecht ventilerend als ze waterdicht zijn, dus meer risico op warmte stuwing/ oververhitting plus je baby kan er niet vrij door ademen wanneer die op zijn buik kan liggen (als baby kan rollen). Ieders eigen keuze maar ter informatie.

22 dagen geleden

Reactie op Tesco18

Let wel op met waterdichte hoeslakens, deze worden afgeraden ivm wiegendood ...
Ik wil wel graag het matrasje beschermen tegen vlekken. Wat zou je dat adviseren om vlekken te voorkomen?

22 dagen geleden

Heb je ook echt bovenlakens nodig of gebruiken mama’s hier ook hydrofiele doeken voor? Voor onder de deken zeg maar.

22 dagen geleden

Ik heb echt ellendig veel gekocht van alles. Maar ik vond het bij de eerste mega kut om alles steeds te moeten wassen, bij ongelukjes of mondjes melk die terug geven werden. Dan bleef ik wassen, spaar het liever ff op tot een volle trommel. Maar hier werd ie soms wel 4 keer per dag in een andere outfit gehesen, omdat ie dus na de melk wat terug gaf, en ik werd mega misselijk van die lucht. Of spuit luiers etc.. dus lekker extra veel deze keer!

22 dagen geleden

Weet je: Je kan alles online bestellen en dan heb je het vaak de dag erop al binnen. Dat zei onze kraamhulp en dat stelde mij zo gerust! Zorg dat je genoeg hebt om een beetje te kunnen rouleren. Zo hebben wij vier setjes beddengoed, dacht iets van 15 doekjes etc. Genoeg rompertjes is wel echt aan te raden. Maar ook dan: moet je te vaak wassen, dan koop je er een paar bij. Ik hou altijd een stuk of 9 aan en dat gaat goed.

22 dagen geleden

Reactie op KyraLeoni

Ik wil wel graag het matrasje beschermen tegen vlekken. Wat zou je dat advi ...
Hydrofiele doek in een driehoek vouwen voor onder het hoofdje. Kraamzorg leert je hoe🙂

22 dagen geleden

Wat je nodig hebt, hangt natuurlijk ook van je voorkeuren af. En van de baby. Bij onze eerste hebben we nauwelijks een hydrofiel aangeraakt, was niet echt nodig. Onze tweede gaf veel melk terug en spuugde veel, toen waren ze niet aan te slepen. Want anders was ik constant nieuwe outfits aan het regelen. Sowieso heb je alles heel snel bij besteld, dus als je merkt dat je meer nodig hebt, is het zo geregeld. We hebben voor beide kindjes ook nog best lang maatje 50 gebruikt. Onze kindjes zijn niet klein, maar toch zaten ze er vrij lang in. Hangt ook van het kind af. Ik hoor ook wel eens dat die maat wordt overgeslagen. Wat ik zelf achteraf echt zonde vond. Voor de eerste had ik zowel voor de wieg als de ledikant dekentjes gekocht. Best dure mooie dekentjes. Wij hebben de kindjes eerst een half jaartje in wieg/co sleeper gehad. Ik vond dat prettig ivm voedingen enzo. Tegen de tijd dat ze naar de ledikant gingen, waren de dekentjes niet meer nodig. Toen gingen ze draaien en waren slaapzakjes praktischer. Maw ik heb die dekens nooit gebruikt. Behalve later, op de bank, voor mezelf. Maar goed, dit heeft natuurlijk puur met voorkeuren te maken.

22 dagen geleden

Reactie op lianne1985

Hydrofiele doek in een driehoek vouwen voor onder het hoofdje. Kraamzorg le ...
Ja dat dus, daar voor hebben we wel hydrofielen gebruikt :)

22 dagen geleden

Reactie op Sanne173

Heb je ook echt bovenlakens nodig of gebruiken mama’s hier ook hydrofiele d ...
Lakentje heb je wel nodig.

22 dagen geleden

Haha ik lees ook al iets over overslagrompers. Heel veel ouders zweren daarbij, ik vind ze vreselijk 😛 Doe mij maar de standaard hema rompers. En idd wel veel, anders blijf je wassen. Sowieso slapen ze ook in hun kleertjes, lekken ze af en toe door en spugen ze. Er gaat best wel wat doorheen… Ik vind wat voorraad wel prettig.

22 dagen geleden

Moltons 2 Hoeslakens 2 Lakens 2 Deken winter 1 Hierbij is het 1 in de was 1 op bed. Deken word eigenlijk niet vies is onze ervaring door het lakentje erover. Die deden we soms tussendoor wassen. Hydrofiel washandjes 4 (je kindje vaak in bad doen is slecht voor het huidje dus dit was je op tijd weer). Monddoekjes 0 (een doek is net zo makkelijk) Hydrofiel doeken 30 (onze eerste zoon spuugde als een malle wij gebruikten ze overal voor) XXL Hydrofiel doek 3 (ideaal voor na het badje in te wikken en mee te drogen of na het baby zwemmen) 👆 dit is natuurlijk heel persoonlijk met die doeken. Heb je een kindje wat amper spuugt gebruik je niet zoveel doeken. Kleding hadden wij ook veel van ivm spugen. Wij deden soms wel 6 a 7x per dag een shirt verschonen. HVID booties (krijgen ze niet zelf uit) Rompers 12 (overslag) Broekjes 10 Shirts 20 Boxpakjes hadden we alleen de eerste dagen. Super leuk maar door het spugen steeds helemaal omkleden was koud. Dus shirtjes gingen sneller want vaak waren de broekjes wel nog schoon. Neem je boxpakjes raad ik aan degene te nemen met knoopjes tussen beide benen. Veel makkelijker met verschonen. Ook raad ik shirts met capuchons af. Leuk maar zit alleen maar in de weg. Wij hebben nog veel kleding van onze eerste zoon nu. Ik heb een paar nieuwe pakjes maar de rest herbruiken we. Als je weet dat je kindje kleiner is kan je gerust wat halen maat 50. Onze zoon zat een ruime 4 maanden in maat 50/56 met dagelijks wassen is dat wel veel gebruikt. Ik was begonnen met alles in elke maat 8 stuks. En dan 2 boxpakjes. Door het spugen kochten we snel genoeg bij. Stom was alleen dat ze zeiden dat onze zoon groot zou zijn en zeker ruim over de 4 kilo was. Dus ik had 2 pakjes maat 50. Werd hij te vroeg geboren met maat 50 te groot. Middenin een lockdown was dat niet handig 😅. Wil je wat van zulke maatjes kopen maar niet te veel uitgeven. Kijk dan eens op vinted. Staat veel nog nieuw met de kaartjes eraan voor weinig vaak te koop.

22 dagen geleden

Reactie op Miloutje

Moltons 2 Hoeslakens 2 Lakens 2 Deken winter 1 Hierbij is het 1 in de was ...
Wij hadden voor het bedje aan dit genoeg. Omdat daarna werd het warmer en ging hij over naar een slaapzakje.

22 dagen geleden

Reactie op KyraLeoni

Ik wil wel graag het matrasje beschermen tegen vlekken. Wat zou je dat advi ...
Wij hebben een molton (maar geen waterdichte, gewoon van de Hema) voor extra bescherming onder het hoeslaken. Als baby nog niet rolt kun je nog een hydrofiel onder het hoofdje leggen (goed ingestopt aan de zijkanten) voor als baby wat melk terug geeft. Verder zijn wij persoonlijk voor een matrasje van de Ikea gegaan welke ook wasbaar is (Himlavalv). Zonder waterdichte molton kun je helaas niet geheel voorkomen dat er een keer vlekken in het matras komen. Natuurlijk kun je op oudere leeftijd wel de overweging maken om naar een waterdichte molton over te stappen.

22 dagen geleden

Reactie op Miloutje

Moltons 2 Hoeslakens 2 Lakens 2 Deken winter 1 Hierbij is het 1 in de was ...
Wat een uitgebreid antwoord!! Dank☺️ super fijn