24 Reacties

Onze jongste 14.5 maand loopt achter een loopkar en aan de hand. Ik vermoed omdat dat sneller gaat. Zodra hij zelf een stap zet zie je hem kijken. Kruipt naar zijn loopkar en rent de kamer door. Op dit moment heeft hij 8 tanden en 3 kiezen. Nummer kies 4 komt door. Alleen hij praat nog helemaal niets. Communiceert wel met wijzen en gebaren. Geeft verschillende klanken en geluidjes en gilletjes. Kan met muziek mee geluidjes maken alsof hij zingt. Maar vertikt het echt een woordje te zeggen. Daarnaast is hij super goed in de pincet greep. Krijgt hij alle kastjes met gemak open hier. Klimt op de bank en van de bank op de kast. Schuift stoelen door huis om erop te klimmen en probeerd dan op het aanrecht te klimmen of de achtertafel. Kan zelf naar boven op de trap zonder hulp. Kan op een ladder klimmen kwamen we achter toen mijn partner even niet keek. We hebben er een dagtaak aan om die gozer in leven te houden hier🤦‍♀️

3 dagen geleden

Mijn zoontje is 14 maanden. Hij heeft nu 5 tanden. Hij begon met 6 maanden met de bank vast te houden en lopen. Ik vond het eng en had bij de consultatiebureau gevraagd of dat wel goed was voor zijn botten. Ze zei dat het mocht. Dus ik liet hem los en met 8 kon hij los lopen. Mijn moeder had een video gemaakt dat hij met 8maanden een trap op klom. Dat vond ik best spannend dus om zeker te zijn dat hij niet viel heb ik met hem elke dag geoefend hoe hij veilig de trap af klimt. Dit doet hij nu zelf sinds 10maanden. Hij draagt nog steeds maat 74 en weegt alleen 9,5kg. Ik geef hem nu elke dag kaas met boter en Griekse yoghurt met fruit omdat ik wil dat hij groeit. Hij is is zo klein.😅 Ik had dit gemeld bij de consultatiebureau en ze zei dat hij al zijn energie kwijt is aan het rondlopen and traplopen.🤣

Reactie op mamoy

Mijn zoontje is 14 maanden. Hij heeft nu 5 tanden. Hij begon met 6 maanden ...
Wat een kleintje idd 🥰 Onze is vandaag gewogen en gemeten die is 84cm en net geen 11 kilo. Draagt kleding maat 92 voor de lengte maar meeste word al wat kort 🙈 Alles zakt hem af omdat hij zo niet dik is. Maar ja zodra hij wakker is is hij aan en begint te bewegen. Kan geen 2 tellen stil zitten.

3 dagen geleden

Reactie op EnthousiasteMirage693724

Onze jongste 14.5 maand loopt achter een loopkar en aan de hand. Ik vermoed ...
Ja gaat echt heel snel he, die van mij kruipt ook al sinds 10 maanden de trap op, klimt overal op, vind dansen het einde... De pincet greep heeft hij idd al heel vroeg door, maar alles open incl die slotjes van de kasten🫠 Ook praat hij wel, hij zegt: papa, mama, jaaaaa, neee, bello (de kat) Ik denk gewoon dat hij alles zo snel doet omdat hij alles ook wel van zijn broer (bijna 4jaar) ziet. Soms is 't echt overleven 😂😂😂

3 dagen geleden

Ons menneke heeft 7 tanden, er zijn nu kiezen door aan het komen. Lopen doet hij sinds hij 10 maanden is.

Reactie op Michhh

Ja gaat echt heel snel he, die van mij kruipt ook al sinds 10 maanden de tr ...
Hier doet hij net wat extra. Zijn broer van 4 is zo het tegenovergestelde. Rustig. Heel voorzichtig. Ziet overal gevaar in daardoor ook echt een kat uit de boom kijker. Hij was degene die vertelde dat de jongste op de ladder zat. Hadden we nooit zien aankomen. De oudste loopt hier de hele dag te roepen mama hij gaat/doet weer gevaarlijk! De jongste is ook echt een boef. Die begint te stoeien en te donderjagen. Terwijl de oudste dan zit mama kun je hem even weg houden bij me. Ik wil rust 🙈 De sloten die de oudste nog nooit open gemaakt heeft maakt de jongste open nu. We hebben nu alles met magneten dicht. Maar hij drukt dus zo de stoel naar het aanrecht om erop te klimmen. Laatst had hij die magneet te pakken tijdens het handen wassen. Mijn partner zet hem op de grond en hij drukt zo op het juiste punt die magneet tegen de kast. De eerste vond ik het vervelend toen hij naar de peuterspeelzaal ging. Bij de tweede nu tel ik de dagen op de kalender af. 2 ochtenden rust 😅🤣

3 dagen geleden

Hier 14 maanden en nog niet zelfstandig aan het lopen. Alleen rond de tafel/ bank en aan je handen. Wel al 13 tanden … 🙃 En druk met kletsen: papa, mama, owa (oma), opa, baby, peesje (speentje), die, aai (dieren), toktok (kip), aatje (saartje de hond)

3 dagen geleden

Onze kleine is nu 14 maanden, heeft 8 tandjes en is pas net begonnen met staan. Ze heeft bijna 4 maanden in een spreidbroekje gezeten en in december twee weken in het ziekenhuis gelegen met een bacteriële infectie aan haar knietje, dus qua motorische ontwikkeling loopt ze wat achter, maar dat haalt ze vast vanzelf wel weer in!

3 dagen geleden

Reactie op Cwjnsn

Hier 14 maanden en nog niet zelfstandig aan het lopen. Alleen rond de tafel ...
Zelfde hier en 14 tandjes 😅

3 dagen geleden

Hier 14 maanden en loopt nu 2 maanden.. ze heeft 8 tanden en 4 kiezen

3 dagen geleden

15 maanden, ze loopt nog niet los en ook amper aan de kar. 2 voortanden, 2 ondertanden.

3 dagen geleden

Wat leuk om al deze verschillen te lezen. Onze zoon is ruim 14 maanden, heeft nog steeds maar twee tandjes, loopt ook nog niet los, weegt rond 8 kilo en zegt alleen “té” (thee) maar begrijpt wel veel van wat gezegd wordt.

3 dagen geleden

Reactie op Henk24

Wat leuk om al deze verschillen te lezen. Onze zoon is ruim 14 maanden, hee ...
Oeps rond de 9kg. Vorige maand was hij 8.4. ⚖️

3 dagen geleden

Ruim 14 maanden, hij heeft 10 tanden. Loopt nog niet los, maar dat duurt niet lang meer, denk ik. Kletst de oren van je kop, vooral "mmm lekker" horen we de hele dag😂

3 dagen geleden

Bijna 14 maanden. Loopt los sinds 11,5 maand. Rent nu lekker door het huis. 8 tandjes en 4 kiezen 😅

2 dagen geleden

Reactie op Cwjnsn

Hier 14 maanden en nog niet zelfstandig aan het lopen. Alleen rond de tafel ...
13 tanden whaaaaatttt 🫨🫨🫨

2 dagen geleden

5 tandjes 14 maanden. Kon met 12,5 maanden los lopen

2 dagen geleden

15 maanden, 9 tanden en er komen nog 2 kiesen door, loopt nog niet. Zet soms een stapje los. Maar kruipen gaat sneller.

2 dagen geleden

Hier 14 maanden. 8 tanden en sowieso al 4 kiezen. Verder oprecht geen idee want ik mag niet in haar mond kijken. Ik vermoed zelfs dat er al meer kiezen zijn. Mijn dochter heeft tot vorige week ruim 10 maanden een spreidbroek gedragen en begint nu met stapjes achter de loopkar! De trap op redt ze al wel en kruipen doet ze ook heel vlot (ook al met spreidbroek). Het zal nog wel even duren voordat ze echt loopt denk ik, maar dat is logisch! Ze lijkt nu nog een beetje op bambi 😉 Zij heeft zich in die spreidbroek-tijd overduidelijk gefocust op taal. Er zijn zeker 30 woorden (incl dierengeluiden) die ze echt bewust zegt. Het zijn nog niet allemaal perfecte woorden, maar wel dezelfde klanken. Ik vind het super schattig 🥰

2 dagen geleden

Mijn dochter is 14 maanden en loopt sinds 11 maanden. Inmiddels rent ze haha. Ze heeft 8 tanden en 4 kiezen. Ze kan al best veel woordjes zeggen: mama, papa, opa, oma, poes, bes, aardbei, appel, woef, buiten, jas, muts, boven, eten, koken, nou vast nog meer haha