14 Reacties

7 dagen geleden

Bij ons komt hij gemiddeld elke 2,5 - 3 uur. Hij is nu 3 weken oud, maar is 2 weken te vroeg geboren en was dysmatuur. Dus ik denk dat hij daarom vaker wil..

7 dagen geleden

Groeit hij goed en voldoende plas/poep luiers? Dan zal het voor hem wel genoeg zijn. Ons zoontje is van 7 nov, maar daar heb ik nog nooit een wekker voor hoeven zetten 😅 Meestal komt hij om de 3 uur, maar soms ook ineens een (gedeelte van de) dag om de 2 uur of vaker. Zowel overdag als in de nacht wisselt dit. Er is hier niet perse een verschil tussen dag en nacht. Vannacht toevallig een hele goede nacht zonder krampjes en onrust (tot nu toe, dus afkloppen). Clusteren om 17, 18 en 19 uur, toen door naar 23.30 en nu weer om 3.00 uur.

7 dagen geleden

In overleg met kraamhulp/consultatiebureau mag ik haar nu wat “laten liggen”, ze kijken een beetje naar het gewicht begreep ik. Omdat onze kleine meid zoveel was afgevallen moest ik haar ook om de 3 uur wakker maken en dronk ze nooit veel. Nu mag ik haar laten liggen tot een max van 5 uur achter elkaar in de nacht. Vandaag 22:30 voeding gegeven en 03:45 wakker voor volgende voeding. 💕

7 dagen geleden

Reactie op Happy mother

In overleg met kraamhulp/consultatiebureau mag ik haar nu wat “laten liggen ...
Correctie 02:45*

7 dagen geleden

Zeker geen wekker zetten🤭 heb nog nooit een wekker gezet bij alle 3 de kinderen niet.😆 Zolang ze goed groeien, zou ik zeker geen wekker zetten om de 3 uur. Lekker laten slapen en zelf laten komen Hier is het overdag ook om de 3 uur. En in de nacht laat hij er zeker wel 4 a 5, 5.5 uur tussen. Hoe langer hoe beter voor mijn🤪😂😂

7 dagen geleden

Overdag komt onze zoon om de 3 uur en in de nacht om de 5/5,5 uur. Nu 3 weken en 4 dagen oud. Is geboren als dysmatuur maar drinkt al 90ml meer dan hij zou moeten drinken als je het rekensommetje maakt. Ik zet de wekker maar hij komt eigenlijk altijd zelf wel. Groeit mega dus we maken ons er niet te druk om😃

6 dagen geleden

Ons zoontje is een week oud. Hij komt overdag elke 2,5-3u. 'S nachts pas na 5-6u. Mijn vroedvrouw gaf mee: eerste 3 dagen zeker elke 3-4u, de dagen nadien max 6u, maar nu hij goed bijkomt geen wekker meer zetten en dus 's nachts ook gewoon op vraag voeden. In principe mag er dus meer dan 6u tussenzitten maar dat gebeurt tot nu toe niet.

6 dagen geleden

Oh fijn om te horen dat er bij jullie soms ook wat langere tijd tussen zit. Hij drinkt super en komt goed aan. Hij doet t verder erg goed! 'S nachts sliep hij na die drie uur ook nog zo diep dat we hem echt wakker moeten maken. Dan laten we er nu gewoon wat meer tijd tussen, tenzij hij eerder komt

6 dagen geleden

Ligt er ook een beetje aan hoe zwaar/licht je kindje is en hoe je zoon groeide afgelopen 1,5week. Hier een dametje die onder de 3kg zit en moet daarom nog minimaal 8voedingen op een dag. Hierdoor mag er niet teveel tijd tussen voedingen zitten en zit ze nu op overdag 3uur en snachts 2x 4uur. Maar zodra ze boven die 3kg zit straks mag ze 1 nachtvoeding overslaan. Voor komende nacht gaf de kraamhulp aan dat we ook snachts 1x 5uur er tussen mogen laten en 1x 3,5uur als ze dat zou willen. Maar goed als jouw zoontje gewoon goed in gewicht is kan je dus 1 nachtvoeding er ook tussenuit laten. Bereken dan wel eventjes de hoeveelheid ml die de andere flesjes moeten worden

6 dagen geleden

Reactie op Manu26

Zeker geen wekker zetten🤭 heb nog nooit een wekker gezet bij alle 3 de ki ...
Haha hier ook kind nr 3. Ik heb alleen de eerste dagen een wekkertje gezet. Dochter groeit goed en geeft zelf aan als ze wil drinken. Overdag komt ze vrij regelmatig. ‘s nachts pak ik elk uur wat ik zelf kan slapen 😆 Is beter voor de papa en mama… Dochter laat er dan vaak 5 u tussen zitten, soms 3 u. 🙏🫶

6 dagen geleden

Reactie op Kopjethee

Haha hier ook kind nr 3. Ik heb alleen de eerste dagen een wekkertje gezet. ...
Hahaha ja toch, elk uurtje is er weer een 🤭🤪 Bij eerste kind, als je dan in de ochtend in je bed wil blijven liggen tot 10 a 11 uur primaa.. maar bij 2 of 3de staan er toch 2 naast je bed om 7 uur of eerder...😐😅

6 dagen geleden

Reactie op Manu26

Hahaha ja toch, elk uurtje is er weer een 🤭🤪 Bij eerste kind, als je da ...
Haha ja, zij willen ook aandacht. Logisch. Maar dan is mee slapen met de baby zo goed als onmogelijk.

6 dagen geleden

Reactie op Kopjethee

Haha ja, zij willen ook aandacht. Logisch. Maar dan is mee slapen met de ba ...
Haha hier indd ook nummer 2. De oudste van 1,5 jaar is een heerlijke vroege vogel die alles uit de dag wil halen. Hebben mazzel als het half 7 wordt. Meestal tussen half 6 en 6. Dus ieder uurtje is zeker meegenomen. De oudste kwam tijd netjes na 3 uur ofzo, dus dit zijn we even niet gewend, dat we hem wakker moeten maken voor de voeding. Misschien vannacht dan geen wekker, of na die 5 uur voor de zekerheid. Merk wel dat ik dat best spannend vind, al is dat waarschijnlijk niet nodig hahs

6 dagen geleden

Die van mij pakt 4/5 uur in de nacht🥳 ik voed op verzoek (afgekolfde melk)