42 Reacties

één maand geleden

Ik doe eigenlijk helemaal niets aan voorbereidingen 🫣 Wij hebben bij z'n 32 weken een afspraak bij de verloskundige over de wensen omtrent de bevalling en er moet op tijd een koffer voor het ziekenhuis klaar staan. Verder komt het vanzelf goed, net zoals bij m'n 1e 🤗 laat het gewoon op mij afkomen.

één maand geleden

Reactie op LittleStar16

Ik doe eigenlijk helemaal niets aan voorbereidingen 🫣 Wij hebben bij z'n 3 ...
En is het zkh ook je eerste keuze of voor het geval dat?

één maand geleden

Wij gaan een cursus volgen in september en verder heb ik me eigenlijk nog niet echt voorbereid. Als ik rond de 34 weken ben dan ga ik met de verloskundige ook een bevalplan opstellen.

één maand geleden

Reactie op kristab88

En is het zkh ook je eerste keuze of voor het geval dat?
Ik heb er zelf voor gekozen om poliklinisch in het ziekenhuis te bevallen onder begeleiding van mijn eigen verloskundige. Dit is mij de vorige keer erg goed bevallen. Medische hulp is dan ook erg dichtbij mocht het nodig zijn, dit geeft mij een rustig gevoel. Deze keer overweeg ik de weeën op te vangen in een warm bad, zonder daarin te bevallen.

één maand geleden

Wil me nog wel wat beter voorbereiden maar tot nu toe: - Samen met mijn vriend de video’s van Welcome to Mankind (moeten nog een groot deel) - Video’s van ‘Verlosmoeder’ op YouTube, echt een leuke vrouw en informatieve video’s. Wil vooral nog op zoek naar een cursus/info over de bevalling specifiek.

één maand geleden

Ik weet het nog niet. Ik heb voor mijn gevoel nog weinig gedaan behalve een boek lezen (Mama’en), nagedacht over mijn. Bevalplan en ik doe wat ontspanningsoefeningen. De ene zegt je weet niet hoe het loopt en dan denk ik tsja kan dan het beste oefenen met go with the flow. Tegelijkertijd voelt het raar om je niet echt voor t energiedrank

één maand geleden

Ja, ik ben al een tijdje aardig bezig met de voorbereiding. Ik doe een online cursus hypnobirthing. Daarnaast kijk/luister ik veel filmpjes en podcasts van de online influencers op het gebied van geboorte. Ik lees nu momenteel het boek vrije geboorte en heb ook het vierde trimester klaarliggen. Ik doe geen specifieke oefeningen. Ik sport nog in de sportschool, met een aangepast schema ivm buikspieren. Ik merk wel dat mijn conditie minder wordt, dus ik wil gaan zwemmen. Het bevalplan is nog in de maak. Wel al samen besproken met de doula wat mijn wensen zijn. Ik heb veel informatie van haar gekregen rondom de geboorte (en natuurlijk vriendinnen en de influencers zoals eerder benoemd) door middel van visualisatie en bevalplan kaartjes daar een mooi beeld van gekregen. Ik wil het graag thuis proberen. Ik huur dan ook een bevalbad. Super goed deze vragen, zo kunnen we ook weer van elkaar leren! ❤️

één maand geleden

Wij krijgen ook onze eerste dus het eerlijke antwoord: geen idee wat er op ons afkomt! Maar we hebben wel onze geboorte wensen besproken tijdens onze vakantie, en dat was heel prettig. Mijn vriend gaf bv aan dat hij heel graag aangestuurd wil worden tijdens de bevalling, zodat hij niet machteloos staat toe te kijken. Dat is fijn om uitgesproken te hebben. Zo kan ik maar vooral de kraam / verloskundige er rekening mee houden. Verder wil ik t thuis in bad proberen en heb ik zelf vooral nagedacht over “wat te doen bij besluiten of vragen”. Ik volg ook een cursus momenteel om een klein beetje gevoel te hebben bij wat er misschien komt. Al met al geen noodzaak. Maar ik vind het persoonlijk wel prettig om er n beetje over na te denken en wat zaken uitgesproken (en uitgesloten) te hebben.

één maand geleden

Dit ligt er denk ik echt aan hoe je zelf bent en waar je je fijn bij voelt. Ik heb bij de eerste niks gedaan aan voorbereidingen, ik wist dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen. Dat werd een inleiding en ik ben achteraf zo blij dat ik niet voorbereid was en het gewoon over me heen kon laten komen zonder allerlei verwachtingen. Dus ik sta er nu hetzelfde in. Terwijl ik normaal toch best een controlfreak kan zijn. Maar geen bevalling is hetzelfde en sommige dingen “overkomen” je.

één maand geleden

Ik krijg via de centering aanstaande donderdag een uitleg rondom de bevalling. Kijk daarna nog wel even of er behoefte is aan meer😅 Ga ook een centering doen voor borstvoeding

één maand geleden

Ik wil nog een korte bevalcursus doen, maar zover niks in de buurt gevonden 😅 Qua bevalling zelf is het idee zover in het ziekenhuis in een bevalbad. Ik heb nog wat boeken die ik lees in het algemeen over zwangerschap, niks over bevallen zelf 🤭 Dusja kort samengevat laat ik alles wel een beetje op me afkomen. Denk ergens beter zo anders stress ik alleen maar over alles.

één maand geleden

Niets aan voorbereidingen, anders ga ik lopen stressen over wat niet te vergeten… ik laat het liever op mij afkomen en luister naar mijn lichaam.. en geen beval plan.. wel beval wensen.. zoals bevallen in een bed als het kan en wat ik absoluut wel en niet wil. Bv: geen stagiaires, geen cord klem, maar ring, baby niet meteen wassen, placenta laten uitkloppen.. :)

één maand geleden

Reactie op kiim92

Niets aan voorbereidingen, anders ga ik lopen stressen over wat niet te ver ...
Volgens mij zijn de dingen die je beschrijft ook precies wat je in een beval plan zou moeten opnemen! Het woord plan is alleen een wat misleidende term inderdaad

één maand geleden

Reactie op kristab88

Volgens mij zijn de dingen die je beschrijft ook precies wat je in een beva ...
Precies mijn gedachte ook en dat je er zo veel van weet heeft denk ik ook wel met voorbereiding te maken ☺️☺️

één maand geleden

Reactie op Wonder2024november

Ja, ik ben al een tijdje aardig bezig met de voorbereiding. Ik doe een on ...
Welke cursus hypnobirthing doe jij online en ben je er tevreden over? Ik ben nog opzoek

25 dagen geleden

Reactie op Elisa124

Welke cursus hypnobirthing doe jij online en ben je er tevreden over? Ik be ...
Ik doe de hypnobirthing cursus van verloskundige Doete. Ik vind hem wel prettig om te volgen. Heel duidelijk. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen andere cursus heb gedaan dus ik kan niet vergelijken.

25 dagen geleden

Geen... nja minimaal. Geen cursus of boeken gelezen. Het enige waar ik nu al heel duidelijk in ben is dat daarna geen bezoek wil hebben en eerst wil genieten en wennen. Ik ben van mezelf erg angstig en raak snel in paniek dus dat het een ziekenhuis bevalling wordt is wel duidelijk. Verder laat ik alles op mij af komen en ik merk dat ik eigenlijk behoorlijk relaxed ben 😊. Je moet vooral doen wat voor jou goed voelt wat jou ontspanning geeft.

25 dagen geleden

Reactie op kristab88

Volgens mij zijn de dingen die je beschrijft ook precies wat je in een beva ...
Ja dat kan het wel zijn, mss voor mij dan, klinkt een plan als een uitgestippelde route… en dat is een bevalling zelden.. het loopt toch altijd anders. Wellicht heeft mijn adhd er mee te maken… Maar als ik een “plan” ga maken, wil ik mij daar aan vasthouden en ga ik enorm teleurgesteld zijn als het niet lukt. Door meer te werken met wensen, is het flexibeler (of het voelt zo)… en lukt het om een relaxter mee om te gaan.. Misschien herkennen er hier zich wel meer in 🤷🏼‍♀️

25 dagen geleden

Ik doe de online cursus Bevallen als een Baas van House of Mothers. Ik vind die heel fijn juist omdat die op alles voorbereid wat er kan gebeuren. Mij geeft het rust als ik alle informatie heb. Bevallen wil ik wel maken, maar niet te strak. Meer met liever geen ruggenprik tenzij dit of dit gebeurt, voorkeur Bevallen poliklinisch etc. Ik ben me er heel bewust van dat het toch niet loopt zoals je plant, daarom geen strak plan , maar meer mijn wensen / richtlijnen. Daarnaast sport ik met Fitzwanger Online 2x per week en daarnaast nog 1x per week bij m'n eigen fysio. Ik lees ook wel verschillende boeken. Ik denk dat ik niets ga huren of misschien een tens. Ik heb al een fitnessbal die ik als bevalbal kan gebruiken.

25 dagen geleden

Ik ben iemand die gek is op opties en op fantaseren. Je kan niet voorspellen hoe het loopt maar de opties al eens afgewogen hebben helpt mij wel dan een meer doordachte, passende keuze te maken. 1. Mijn lichaam weet het beste wat het nodig heeft in dat moment. Dus dat wordt m’n grootste raadgever. 2. M’n vriend en ik gaan samen naar een cursus, 8x, voornamelijk gericht op de bevalling. Hij leert o.a. massagetechnieken en ik ontspanningstechnieken en samen ook een stuk hoe het proces überhaupt verloopt. 3. Qua bevalling specifiek; als het lukt wil ik graag zonder pijnbestrijding. Maar ik heb me nog niet goed ingelezen over de opties. Een ruggeprik heeft m’n voorkeur niet omdat je niet meer mobiel bent en dus ook geen natuurlijke houding meer aan kan/mag nemen. 4. My tense wil ik graag in huis hebben rond die tijd. 5. We plannen een poliklinische bevalling met bij voorkeur een bad op de kamer. Thuis bevallen is nooit een overweging geweest want dat doet niemand in mijn familie en ik vind de nabijheid van het ziekenhuispersoneel een geruststelling. 6. We hebben geregeld dat we na de bevalling naar het kraamhotel kunnen. Bij het ziekenhuis wordt je naar huis gestuurd als alles onder controle is, maar dat kan dus ook 02:00 ‘s nachts zijn. Ik ga dan liever even naar het kraamhotel om als het lukt even wat slaap te pakken ipv in de kou na zo’n enorme inspanning naar huis te gaan. 7. We zijn aan het overwegen om mn schoonmoeder aanwezig te laten zijn bij de bevalling. Zij is lang lang geleden kraamverzorgster geweest en is bij heel veel bevallingen aanwezig geweest.