358 Reacties
2 maanden geleden
Ik ben nu 28+4 weken zwanger van een jongen 🩵
Met 26+6 weken had ik mijn groei echo. Onze jongen woog toen 828 gram volgens de curve was dit nog goed maar staat hij wel redelijk onderaan de curve. Lengte heb ik ook niet gehoord en staat ook niet in het verslag.
Zelf ben ik sins de zwangerschap 700 gram bijgekomen. Mijn start BMI was 27 dus ik had wel wat reserve
2 maanden geleden
Ik ben nu 29+6 zwanger van een jongen. Vorige week controle gehad in het WKZ, met 28+2. Toen woog hij rond de 1550 gram. We krijgen een big boy! 💙🥰
2 maanden geleden
Toevallig gisteren de groeiecho gehad bij 30+5. Gewicht nu geschat 1572 gram. Als hij zo blijft dan wordt een mooi gemiddelde rond 3500gram.
Voelt voor ons als ongelooflijk klein 🙈 ons eerste kind was 4835 gram 🥴
2 maanden geleden
Hier met 28+1 werd hij rond de 1200 gram geschat, net onder het gemiddelde. Ze schat hem op deze curve met de geboorte op 3200 gram 🩵
Zelf ben ik nogsteeds niet terug op gewicht, ik was 8kg kwijt door misselijkheid en ben er nog maar 5kg terug. Start BMI wel 36 dus reserve genoeg 😉 volgens de verloskundige geen probleem
2 maanden geleden
Gisteren een groei echo gehad met 28+4 en de hij werd geschat op 1365 gram!🩵
2 maanden geleden
Met 29+5 groei echo gehad en toen werd ons meisje op 1300 gram geschat.
2 maanden geleden
Waarom heeft iedereen nog een echo rond de 28-30 weken? Dit doen ze tegenwoordig toch niet meer? Ik wil ook wel een echo, maar dat gaat mijn verloskundige echt niet doen als daar geen aanleiding voor is..
2 maanden geleden
Reactie op Sunflower1988
Waarom heeft iedereen nog een echo rond de 28-30 weken? Dit doen ze tegenwo ...
Dit hangt van ziekenhuis tot ziekenhuis af. Bij mijn gynaecoloog is het standaard om elke maand een echo te nemen en vanaf 35 weken om de 2 weken. Zelf heb ik een risico zwangerschap dus ik heb 2x in de maand een echo. Nu maandag die komt ben ik 29 weken zwanger en dan heb ik echo in Gent bij een gynaecoloog die ik niet ken voor extra controle de dag nadien heb ik terug echo bij mijn eigen gynaecoloog en de week daarna in het ziekenhuis te Brugge nog een extra controle voor het hartje. Dus ik hoop dat mijn kleintje ondertussen al wat meer is aangekomen en dat ik mij dan ook minder zorgen moet maken 🙃