Dag lieve mama’s.
Het leek mij wel leuk om eens te vergelijken met andere mama’s hoe de groei van gun baby’tje gaat.
Dus noteer hoeveel weken ben je zwanger, of je een jongen of een meisje verwacht, het gewicht van de baby en de lengte van de baby.
Hoeveel jezelf bent aangekomen/afgevallen tijdens de zwangerschap mag je ook noteren indien je dit wil delen. Maar noteer er dan ook je start BMI bij.
De laatste weekjes zijn gestart en we kunnen al gaan aftellen naar de geboorte 😍 laten jullie ook weten hoeveel jullie baby’tje woog bij de laatste echo? eventueel het geschatte gewicht van jullie baby’tje bij geboorte als jullie dit weten. En dan bij geboorte het officiële gewicht ⚖️ + lengte ik ben zo benieuwd 😊
Net de aller laatste echo gehad met 36+2, p45 en wordt geschat rond de 2600gr. Haar beentjes zijn ietsjes langer, maar nog binnen de curve. De lengte hebben ze niet gemeten, ze ligt al volledig ingedaald. Ik ben zelf 8kg aangekomen en het gaat goed, merk wel echt dat ze flink is ingedaald. We kunnen niet wachten om haar te ontmoeten 🥰
Ik ben eigenlijk wel even nieuwsgierig hoe jullie dit allemaal weten. De laatste echo die wij hebben gehad was in juli de 20 weken echo en we hebben er geen meer. Begin me nu af te vragen of we ook dit soort echo’s zouden moeten hebben?🤷♀️
Bij mijn verloskundige doen ze groeiechos op medische indicatie. In mijn geval een geschiedenis met reuma, maar volgens mij alle auto immuun ziektes en zaken als zwangerschapssuiker vallen hieronder. Het is bij ons dus niet gebruikelijk (maar wel leuk om te weten)
Met 35 weken word ze nu geschat op 2600 gram en rond de 40 weken zal ze waarschijnlijk net onder de 4 kilo zitten denken ze. 💗 onze oudste zoon woog 4160 dus die was flink zij zal wel iets kleiner worden