358 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Sunflower1988
Waarom heeft iedereen nog een echo rond de 28-30 weken? Dit doen ze tegenwo ...
Als daar geen indicatie voor is doen ze dat idd niet nee.
Hier omdat bij de 20 wk echo de metingen afweken . ( te groot ) , bij sommigen te klein. Dan doen ze rond de 30 wk een extra groei echo, bij 34 weer.
Tis dus niet voor de lol
Sommige praktijken doen trouwens wel een standaard liggingsecho rond de 34/36
2 maanden geleden
Reactie op Sunflower1988
Ik ben medisch (hoge indicatie) en heb iedere 2 weken controle met snelle echo, en iedere 4 weken groeiecho. Door mijn zwangerschap kan ik me "gelukkig" wensen dat ik de ziekte van Crohn heb en de baby zo vaak mag zien =D
2 maanden geleden
Vandaag een groeiecho gehad met 28+2 (ivm astma medicatie).
Onze kleine man werd op 1100 gram geschat. Iets onder gemiddeld, maar zo groeit hij al vanaf de vorige echo’s.
Met 32 weken weer een nieuwe groeiecho om te kijken of zijn curve stabiel blijft.
Geen grote baby, maar papa & mama zijn ook niet erg groot 😊🩵
2 maanden geleden
Reactie op tamaraV25
Ik begreep van mijn verloskundige dat een groeiecho niet standaard is en du ...
In België en Nederland werken ze anders en niet elk ziekenhuis is hetzelfde uiteraard. Waar ik ga is het dus standaard zo dat er elke maand een echo genomen word en vanaf 35 weken om de 2 weken. Er zullen dames bij zitten die een hoger risico zwangerschap hebben en dus meer echo’s kunnen krijgen. Dit kan heel veel verschillende redenen hebben maar dit is persoonlijk. En niet iedereen deelt dit graag.
2 maanden geleden
Reactie op Sunflower1988
Ik ben medisch en sinds een maand ook hoog risico dus ik krijg vanaf 26 weken elke 2 weken een groei echo tot we worden ingeleid met 37 weken als alles goed blijft gaan 🍀
2 maanden geleden
Bij mij met 27+2 geschat op 1100 gram (meisje).
De verloskundige heeft bij mij aangegeven dat ik groeiecho's krijg omdat ze bij mijn buik de baby niet goed kan voelen.
Waarschijnlijk ivm hoog bmi en best wat vet rond de buik.
2 maanden geleden
Reactie op sv11
Ik ben nu 28+6 en heb vandaag en groeiecho gehad. Hij weegt 1500 gram en da ...
Ja, ze vinden hem bij mij ook groot. Maar mijn man en ik zijn ook allebei lang, ik 1.83 en hij 1.95. Maar ik krijg nu wel extra groeiecho's om het een beetje in de gaten te houden. En misschien gaan ze me inleiden met 38 weken
2 maanden geleden
Reactie op tamaraV25
Hangt van je praktijk af.
Ik ben niet medisch.. er is nooit wat geweest… maar onze praktijk biedt uit zichzelf een groei echo aan met 30 weken aan iedereen. Je mag hem weigeren natuurlijk.
Ze vinden het zelf fijn om dan nog even te kijken en inschatting te maken in gewicht en lengte van de baby’s, maar ook hoe ze liggen.
2 maanden geleden
Reactie op tamaraV25
Nee doen ze bij mij standaard. Ik ben hardstikke blij! Vond het al vreemd om de baby na de 20 weken echo pas weer bij de bevalling te zien
2 maanden geleden
Vandaag 28+6 weken zwanger 🩵 ze schatten het gewicht op 1175 gram. Alles lijkt normaal alleen het buikje is volgens de curve een beetje aan de kleine kant maar past nog in de curve. Morgen terug een echo bij mijn eigen gynaecoloog benieuwd of de schatting hetzelfde zal zijn 😁