Dag lieve mama’s.
Het leek mij wel leuk om eens te vergelijken met andere mama’s hoe de groei van gun baby’tje gaat.
Dus noteer hoeveel weken ben je zwanger, of je een jongen of een meisje verwacht, het gewicht van de baby en de lengte van de baby.
Hoeveel jezelf bent aangekomen/afgevallen tijdens de zwangerschap mag je ook noteren indien je dit wil delen. Maar noteer er dan ook je start BMI bij.
Toch vreemd dat er zoveel verschillen zijn. Wij hadden met 29 wkn een echo en vandaag weer. Over 2 weken alleen controle en 2 weken later weer een echo.
Vandaag 31 weken en 1700 gram geschat 💙
Hier ook geen groeiecho, laatste keer dat we de baby hebben gezien was bij de 20 weken echo. Over een paar weken wel een liggingsecho en dat was het dan. Groeiecho had mij ook wel interessant en ergens fijn geleken, maar het is niet anders.
Hier ook geen groeiecho, laatste keer dat we de baby hebben gezien was bij ...
Altijd leuk om een groeiecho te hebben. Maar liever geen groeiecho, want dan is er geen medische reden. Had liever geen zwangerschapsdiabetes met al het gedoe gehad, dan die groeiecho….
Bij mij in de praktijk is het niet standaard, alleen bij indicatie. Ik heb met 30 wkn een groeiecho gehad omdat ik wat ouder ben (41) en dan doet men dat bij mijn praktijk het wel. Ik heb iets meer risico op complicaties en met name kleinere kinderen door kans minder functioneren van placenta.
Maar deze dame doet het prima en loopt juist iets (1 week) voor op de groei. Dus ik heb nu met 32.1 een tweede controle gehad. Ze is nu 2.2 kilo. Groeit volgens haar eigen plus 1 w lijn. Het schijnt goed te zijn, ik kreeg het enigszins benauwd ivm bevalling 😎