846 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op maxiempie
18 weken en 6 kilo. Ik eet ook echt als een malle… de rem is weg 😭
Hier exact hetzelfde, ik probeer het los te laten.. maar vind het behoorlijk lastig🫣.
5 maanden geleden
Morgen 17 weken en 2 kg aangekomen.. ik sta amper op die weegschaal. Het is wat het is, zolang er maar gezonde voeding binnenkomt.
5 maanden geleden
Reactie op t.hoi
Ik zal dat nog eens navragen maar, de gynecoloog zij dat wel nadrukkelijk🙈 ...
Bij een BMI boven 30 is het advies maximaal 5 tot 9 kilo aan te komen. Maarja dat is een advies en elke zwangerschap is anders. Zolang je controles geen reden tot zorgen geven zou ik me er niet te druk om maken!
Sommige mama’s komen nauwelijks aan, anderen wel 30 kg. Gemiddelden zijn leuk maar enkel de cijfers op je weegschaal moeten geen reden voor stress zijn!
5 maanden geleden
Reactie op t.hoi
Ik ben 16 weken en 2,3 kilo aangekomen. Ik mag ivm hoog gewicht maar 5 kilo ...
Het is wellicht een advies maar het is niet dat het niet mag/ongezond is.
Ik heb zelf ook een hoog BMI en het advies is (via internet) max 5 tot 9kg aan te komen, hierdoor ben je na je bevalling waarschijnlijk iets lichter dan voor je bevalling.
Mijn doel is om max ongeveer 10kg aan te komen en het dus te beperken. Ik leg er geen harde grenzen op, want dit is zinloze stress. Daarbij is dat ook vooral een zorg voor NA de bevalling. Natuurlijk ga ik niet los maar ben niet mega streng.
2,3kg in dit termijn is nog helemaal prima, niks mis mee. Heb je het advies van 5kg ook van een zorgprofessional gehad of via internet? 😉
5 maanden geleden
18+3 ik ben echt veel aangekomen 10kilo. Maak me een beetje zorgen, woog hiervoor altijd ~59kilo. Ben niet ineens meer gaan eten, eet ook niet ongezond of zoet? Geen idee waar het door komt.. volgende week bespreken tijdens de controle met mn verloskundigen. Iemand zelfde ervaring?
5 maanden geleden
Reactie op t.hoi
Ik ben 16 weken en 2,3 kilo aangekomen. Ik mag ivm hoog gewicht maar 5 kilo ...
Ik heb zelf ook een bmi van 30+ en de verloskundige heeft me zelfs nog nooit gewogen.. Ik ben nu met 18+2 in totaal 5kg aangekomen. Ik vind het met momenten wel moeilijk hoor maar aan de andere kant denk ik, zolang de kleine het goed doet ga ik mezelf niet martelen met nadenken over mijn gewicht. Elke zwangerschap en elk lichaam is anders dus ik zou niet te veel vasthouden aan die ‘gemiddelden’. Wees lief voor jezelf en dat afvallen komt wel een keer ná de bevalling. Je lichaam levert een top prestatie!
5 maanden geleden
Met 19 weken +5kg ongeveer denk ik. 63,5>68,5kg. In begin kwam ik door misselijkheid amper aan maar dat had ik toen de misselijkheid minder werd bijna wegging heel snel weer bij gegeten haha. Ik eet zoals normaal(+beetje extra), veel gezond maar ook echt wel zoetigheid erbij. Volgens mij komt 33% van de vrouwen te weinig aan volgens de standaarden en 25% teveel. Is gewoon veel variatie tussen. Als je er makkelijk wat aan kan doen dan doe je dat, als niet dan is het maar wat het is, kindje zal vast goed groeien.
5 maanden geleden
19+1 en was vanmorgen een kilo zwaarder dan mijn starters gewicht. Begin langzaam een beetje aan te komen 🤭