846 Reacties

5 maanden geleden

In het tweede trimester kom je ook gemiddeld het meeste aan! 4 tot 6 kilo (gemiddeld!). Kijk naar jezelf en nooit naar een ander. Je kent haar bouw e.d. niet van voor de zwangerschap en gewicht ligt niet alleen aan hoeveel je eet maar ook aan de hoeveel vruchtwater en of je vocht vasthoud. Zolang je goed drinkt en voldoende groente en vezels binnen krijgt is zo nu en dan een lekkere snack helemaal verkeerd. Wees niet te streng voor jezelf, geniet!

5 maanden geleden

Ik was ook 5 kg aangekomen in de eerste 12 weken. Woog 65 en nu weeg ik 70. Ben inmiddels 17 weken zwanger maar vind het toch veel en voel me dik. Maar meiden, als we ons na de zwangerschap weer fit voelen, dan gaat t vast weer als n trein. Zeker als je borstvoeding geeft! We moeten onszelf rust gunnen, ik voel me ook zo slecht dus sporten gaat gewoon echt niet.

5 maanden geleden

De eerste 12 weken was ik al 9 kilo aangekomen. Ik ben nu 20 weken en ik gok dat t rond de 15 is. Ik vind 't vreselijk. Dit is m'n 4e zwangerschap en bij de anderen was ik ook heel veel aangekomen. Ik eet niet meer dan normaal. Het vliegt er gewoon aan. Ik vind t niet zo leuk!

5 maanden geleden

Ik ben nu 18 weken en 7 kilo aangekomen. Ik eet gezond, maar mijn lichaam vreest blijkbaar voor een hongerwinter. Ik vind het niet leuk om mijn lijf zo te zien en doe mijn best om positief te blijven. Mijn man vindt me mooier dan ooit dus dat is fijn om te horen. Verder hou ik me vast aan de gedachte dat ik na deze zwangerschap (het zal mijn laatste zijn) heerlijk hard ga werken om mijn fitte lijf terug te krijgen.

5 maanden geleden

Reactie op Annesoof83

Ik ben nu 18 weken en 7 kilo aangekomen. Ik eet gezond, maar mijn lichaam v ...
Ja precies t zelfde heb ik. M'n man zegt t ook dat hij mij zo mooier vindt. Maar dat gaat er bij mij niet in. Spiegels Vermijdt ik en weegschaal ook

5 maanden geleden

21+5 en 800 gram aangekomen. Heb een gezond bmi van 22. Niet misselijk geweest, alleen in het begin af en toe weinig eetlust. Laatste week juist wel erg (bijna dagelijks 🙈) aan het snoepen dus dat gaan we maar weer even minderen

5 maanden geleden

Reactie op Wonder2024november

Morgen 19 weken, ik weeg nu 73,9.
Nog geen week verder, weer afgevallen.. 73,6 Maandag maar even met de verloskundige bespreken.

5 maanden geleden

Ik ben nu ongeveer 5 kg aangekomen. Ons vorige kindje had ik een hele kleine buik en zij is dysmatuur geboren door HELLP syndroom en een kleine placenta. Deze week gehoord dat dit kindje op p85 zit dus eigenlijk wel blij met deze 5 kilo, lijkt veel naar het kindje te gaan ☺️

5 maanden geleden

20+1 inmiddels en zit 1 kilo boven mijn starters gewicht.

5 maanden geleden

Reactie op 93Iris

20+2 en nog niets aangekomen. Maar ik ben ook veeeel te zwaar van mezelf... ...
Same here, maakte me ergens druk dat ik nog niet ben aangekomen (nu 17 +4) maar heb zelf ook al een hoog BMI

5 maanden geleden

20 weken en al ongeveer 7 kilo aangekomen denk ik 🥹 (weet niet hoeveel ik precies woog voor de zwangerschap)

5 maanden geleden

Ik ben nu 17 weken en totaal 3 kilo afgevallen.

5 maanden geleden

20+5 en 1.8 boven mijn starters gewicht (begint nu wel wat sneller op te bouwen, drie dagen geleden nog -0.8)

4 maanden geleden

Ik ben nu 21 weken en 14 kilo aangekomen. Bij alle 4 de zwangerschappen ben ik veel aangekomen. Ik weet niet waarom maar m'n lichaam doet dit vanzelf. Gelukkig bij de anderen is t wel weer snel eraf gegaan

4 maanden geleden

Inmiddels op 19+2 en nogsteeds in de min. Was er 7,5 kwijt in de eerste weken, dit staat nu nog op min 5kg. Eetlust is wel weer terug en misselijkheid weg, alleen geen extreme honger en kan geen grote porties. Gelukkig gaan we nu op vakantie 😉

4 maanden geleden

18+5 en 3 kg aangekomen. Ben best een beetje trots🙈

4 maanden geleden

Reactie op wendyv3

Ik ben nu 21 weken en 14 kilo aangekomen. Bij alle 4 de zwangerschappen ben ...
Heel herkenbaar!!

4 maanden geleden

18 weken en 12 kilo aangekomen, bij mijn eerste ook 30 kilo aangekomen, was er binnen 3 maanden grotendeels weer af

4 maanden geleden

20 weken en 4,5 kilo aangekomen ☺️

4 maanden geleden

21 weken en 7,5 kilo