846 Reacties
5 maanden geleden
In het tweede trimester kom je ook gemiddeld het meeste aan! 4 tot 6 kilo (gemiddeld!). Kijk naar jezelf en nooit naar een ander. Je kent haar bouw e.d. niet van voor de zwangerschap en gewicht ligt niet alleen aan hoeveel je eet maar ook aan de hoeveel vruchtwater en of je vocht vasthoud.
Zolang je goed drinkt en voldoende groente en vezels binnen krijgt is zo nu en dan een lekkere snack helemaal verkeerd. Wees niet te streng voor jezelf, geniet!
5 maanden geleden
Ik was ook 5 kg aangekomen in de eerste 12 weken. Woog 65 en nu weeg ik 70. Ben inmiddels 17 weken zwanger maar vind het toch veel en voel me dik. Maar meiden, als we ons na de zwangerschap weer fit voelen, dan gaat t vast weer als n trein. Zeker als je borstvoeding geeft! We moeten onszelf rust gunnen, ik voel me ook zo slecht dus sporten gaat gewoon echt niet.
5 maanden geleden
De eerste 12 weken was ik al 9 kilo aangekomen. Ik ben nu 20 weken en ik gok dat t rond de 15 is. Ik vind 't vreselijk. Dit is m'n 4e zwangerschap en bij de anderen was ik ook heel veel aangekomen. Ik eet niet meer dan normaal. Het vliegt er gewoon aan. Ik vind t niet zo leuk!
5 maanden geleden
Ik ben nu 18 weken en 7 kilo aangekomen. Ik eet gezond, maar mijn lichaam vreest blijkbaar voor een hongerwinter. Ik vind het niet leuk om mijn lijf zo te zien en doe mijn best om positief te blijven. Mijn man vindt me mooier dan ooit dus dat is fijn om te horen. Verder hou ik me vast aan de gedachte dat ik na deze zwangerschap (het zal mijn laatste zijn) heerlijk hard ga werken om mijn fitte lijf terug te krijgen.
5 maanden geleden
Reactie op Wonder2024november
Morgen 19 weken, ik weeg nu 73,9.
Nog geen week verder, weer afgevallen.. 73,6
Maandag maar even met de verloskundige bespreken.
5 maanden geleden
Ik ben nu ongeveer 5 kg aangekomen. Ons vorige kindje had ik een hele kleine buik en zij is dysmatuur geboren door HELLP syndroom en een kleine placenta. Deze week gehoord dat dit kindje op p85 zit dus eigenlijk wel blij met deze 5 kilo, lijkt veel naar het kindje te gaan ☺️
5 maanden geleden
20+5 en 1.8 boven mijn starters gewicht (begint nu wel wat sneller op te bouwen, drie dagen geleden nog -0.8)