30 Reacties

één maand geleden

Volg!

één maand geleden

Het verschilt per baby. Als je baby reflux heeft dan moet hij/zij vaak meerdere keren worden omgekleed en heb je dus meer kleren nodig dan bij een baby zonder reflux. Ik zou van tevoren niet te veel halen, want het is zonde als je baby iets maar 1 of 2 keer aan kan. Je kunt altijd nog bijkopen als het nodig is.

één maand geleden

Ik heb van beide maatjes 10 rompertjes. Die van de h&m vind ik prettig en rekken lekker mee en zijn ook niet te duur. Ik geloof 5 voor €20,-. Ik had eerst van maatje 50 er 5 gekocht. En maatje 56 10 rompers. Later nog 5 bijgekocht van maatje 50.

één maand geleden

Volg! Heb het ook met allerlei dingen meer. Hydrofieldoeken, moet je dan ook nog spuugdoekjes hebben? Wat is praktisch. Snap het verschil wel, maar is t echt nodig. Hoeveel verschoonkussen hoezen, en heb je die 2 over elkaar? Dacht hydrofieldoek erop en als die vies is nieuwe erop. Hydrofieldoeken heb ik zoveel gekregen 😂 Vind het bij de 1e echt lastig wat theoretisch opgeschreven staat en wat moeders met ervaring voor tips hebben. Zo ben ik er ook achter dat je co sleeper maat deken en laken ook kan gebruiken voor ledikant. Omdat je laag opwekt, en hem dan in de breedte gebruikt. Kom maar op met die tips!

één maand geleden

Reactie op kimvheertum

Volg! Heb het ook met allerlei dingen meer. Hydrofieldoeken, moet je dan o ...
Opwekt is opdekt 😂

één maand geleden

Volg

één maand geleden

Reactie op kimvheertum

Volg! Heb het ook met allerlei dingen meer. Hydrofieldoeken, moet je dan o ...
Ik sla enkel hydrofiele doeken in, geen extra spuugdoekjes. Feit dat ze zo wijd inzetbaar zijn lijkt me heel erg fijn. Qua hoezen: ik heb 2 ververskussens aangeschaft, 1 boven en 1 beneden. Ik voorzie voor beide kussens 2 hoezen voor als er eentje vies wordt. Was niet van plan om hier hydrofieldoeken op te leggen? Beetje aan het spieken bij vrienden en familie met baby's en die doen het ook niet Wat betreft rompertjes en kledij heb ik als tip gekregen in mijn omgeving: 10 rompertjes en 10 pakjes (= setjes, kruippakjes) per maat. Zo heb je zeker genoeg en hoef je niet om de twee dagen te staan wassen, maar heb je ook geen overvloed wat je nooit gaat gebruiken. Bijhalen kan altijd natuurlijk. Wat betreft pyjama's heb ik er voorlopig 5 voorzien - 2 katoen en 3 velours gezien de periode waarin de baby komt. November kan verrassend koud of warm zijn en ik kan de temperatuur van de kamer niet goed op voorhand inschatten, heb er afgelopen herfst/winter niet zo op gelet... Zo wil ik wat op safe spelen en haal ik bij indien dat nodig is

één maand geleden

Ik heb aan beddengoed en verschoonhoezen alles in driefout. (1 in de was, 1 in gebruik en 1 in de kast) Ik heb bijvoorbeeld boven en beneden een verschoonkussen dus heb daar 6 hoezen voor. Idem met beddengoed. Zowel in de co-sleeper, bedje op de kamer en op de kussens vouw ik in een driehoek een hydrofiele doek erover zodat ze iets minder snel vies worden. Spuugdoekje nooit gebruikt. Alleen de grote doeken en die hele grote doeken. Die hele grote doeken gebruik ik nu nog steeds. Onze dochter is inmiddels al ruim drie!.

één maand geleden

Pyjama heeft een baby niet nodig. Wij legden onze kids altijd gewoon in de kleertjes in bed. Die zijn dan toch schoon en bijna idem aan een pyjama (alles moet lekker zitten was hier de regel). Pyjama kwam pas rond 3 maand ofzo.

één maand geleden

Reactie op Guusje2

Pyjama heeft een baby niet nodig. Wij legden onze kids altijd gewoon in de ...
Precies de tips die ik zocht! Maar zoals lakens en een dekentje slapen ze mogelijk heel kort onder. Had je die dan ook 3? En ook al slaapzakken of later pas ivm de maat? Ik vind het zo lastig omdat je de voorkeuren van de baby ook nog niet kent 😊

één maand geleden

Reactie op kimvheertum

Precies de tips die ik zocht! Maar zoals lakens en een dekentje slapen ze m ...
Haha graag gedaan. Ja de kans dat ze er kort onder slapen is er wel. Als je het niet zeker weet zou ik er 2 kopen. Maar het nadeel is dan wel dat je altijd direct de wasmachine aan moet zetten, of als er in de nacht 2 keer gespuugd wordt dan heb je ff een uitdaging. Ik had achteraf misschien dekentje voor babybedje niet zoveel nodig gehad. Onze kleine sliepen namelijk tot 6 maand in de co-sleeper. De dutjes gingen rond drie maand van beneden naar boven in het gewone bedje. Dus die lakentjes zijn vrij kort gebruikt. Maar als bijvoorbeeld blijkt dat de kleine liever niet beneden (in de box of kinderwagen) kan slapen om welke reden dan ook dan zijn die extra lakentjes wel handig. Maar dat is ook deels hoe jullie dat voor je zien straks. Slaapzakken zou ik pas aanschaffen als je denkt, goh de kleine blijft niet lekker onder het dekentje liggen of slaapt onrustig . Misschien heeft jullie kindje eerst behoefte aan inbakeren. En dan past hij het slaapzakje al niet meer. Ik begon destijds rond drie maanden met een slaapzakje. Ook prettig om tegen die tijd eens te kijken hoe warm/koud het is. Kan je daar je aankoop weer op aanpassen. Mocht je nog meer vragen hebben stuur gerust een pb! Wie weet kan ik je nog ergens mee helpen 😊 geniet van het shoppen!!!!

één maand geleden

Ps: er is heel veel tweedehands te krijgen! Iets meer zoekwerk, maar er zijn ook heel veel nieuwe ongebruikte spullen. maar kan je echt bakken met geld schelen betreft beddengoed. Ik had alles 1 set nieuw en rest tweedehands 🤷‍♀️

één maand geleden

Reactie op Guusje2

Ps: er is heel veel tweedehands te krijgen! Iets meer zoekwerk, maar er zij ...
Jaaaa dat doe ik al. Vind het leuk om te doen 😊 Dankjewel!

één maand geleden

Laat je vooral niet gek maken. Als je echt iets te kort komt is het ook zo bij gekocht toch? 🤷🏻‍♀️

één maand geleden

Reactie op Nienke_vk

Laat je vooral niet gek maken. Als je echt iets te kort komt is het ook zo ...
Dit is misschien nog wel de beste tip 🤩

één maand geleden

Ik weet nog wel dat wij bij mijn zoon rompers bij zijn gaan halen. Je hebt ook geen zin om elke dag te moeten wassen😂. Rompers zijn voor ons favoriet van HEMA en prenatal. En echt tipje koop vooral overslag en geen normale, die zijn zoveel chiller bij newborn en die andere gebruikte k eigenlijk amper. Verder ben ik zelf gestopt met “goedkopere” kleding kopen. Geen primark of zeeman voor ons de eerste periode. Vind de stofjes en pasvorm hier minder fijn bij. Als ze groter zijn veranderd dit wel. Voor nu koop ik vooral van noppies, petit Bateau, Zara, prenatal en hema.

één maand geleden

Vind het ook heel lastig. Overal hoor ik: koop niet teveel kleine maatjes, want ze groeien er zo uit. Maar als nou blijkt dat dat kind veel spuugt of de kleertjes onderpoept, wil ik ook niet constant hoeven wassen. Mijn schoonzusje vertelde in ieder geval dat de rompers van de Hema heel fijn zijn en supergoed meerekken. Ik heb de meeste rompers bij de zeeman gekocht, maar ga toch nog wat extra bij de Hema inslaan

één maand geleden

Reactie op Cantwaittomeetyou

Vind het ook heel lastig. Overal hoor ik: koop niet teveel kleine maatjes, ...
Deze ervaring heb ik ook met de rompers.. ik had ze ook van de zeeman. Maar die waren echt verschrikkelijk.. uiteindelijk de hema gekocht. Ik heb nu in maat 50 alleen maar overslag gekocht is in het begin echt fijner dan de rompers steeds over het hoofdje te trekken

één maand geleden

Reactie op Cantwaittomeetyou

Vind het ook heel lastig. Overal hoor ik: koop niet teveel kleine maatjes, ...
Dit hoorde ik ook veel toen ik zwanger was van mijn 1e. Als ik kleertjes cadeau kreeg was het ook alleen maar grotere maten (ook heel fijn hoor want je krijgt het maar). Uiteindelijk had ik wel echt tekort. Je weet natuurlijk niet van tevoren of en hoe lang ze bijv in maat 50 gaan passen, dus daar had ik echt maar heel weinig van. Maar uiteindelijk heeft hij toch nog 2-3 maanden in maat 50 gepast. Daarnaast had hij reflux (en het ging wel eens mis met plassen tijdens luier verschonen 🤣) dus per dag toch wel 2-3 setjes kleding aan. Ik heb toen gelukkig een tas met kleertjes van een vriendin gekregen die 2 maanden eerder bevallen was, veel aan gehad en zelf ook nog bijgekocht/bij gevraagd aan kraamvisite voor maat 56. Nu voor onze 2e (een meisje) zorg ik wel dat ik iets meer ga hebben. En inderdaad ook weer gewoon via Vinted 🥰

één maand geleden

Ik vind het ook echt lastig Ook advies gekregen niet teveel te kopen ivm kort in maat 50 en je krijgt nog van alles. Maar vind het toch lastig wat teveel is