30 Reacties

één maand geleden

Reactie op Cantwaittomeetyou

Vind het ook heel lastig. Overal hoor ik: koop niet teveel kleine maatjes, ...
Ik had vorige keer ook te weinig 50 vanwege die opmerkingen. Een kleintje verschoon je toch best vaak vanwege met name het spugen. Gelukkig had ik nog wat rompertjes en truitjes liggen van mijn zus en hebben zelf ook nog een paar simpele truitjes bijgehaald van de zeeman.

één maand geleden

Over kleertjes en de maten is denk ik al veel gezegd. Dingen die ik heb bijgekocht voor deze winterbaby: - Wat warme onesies/teddy pakjes voor wandelingen buiten (2 a 3). Ook fijn als extra laagje als de baby het toch koud krijgt 's nachts. Onze eerste is een mei-baby maar was echt een koukleum! - Paar extra mutsjes, newborns kunnen hun lichaamstemperatuur nog niet goed reguleren dus goed warm houden is belangrijk! Heb er nu in totaal iets van 3 of 4. - Om dezelfde reden een paar extra rompers met lange mouwen (ipv korte!)

één maand geleden

Reactie op kimvheertum

Volg! Heb het ook met allerlei dingen meer. Hydrofieldoeken, moet je dan o ...
Goede tip! Thanks

één maand geleden

Hoh ik heb bijna van alles het aantal 8 of 10 rompertjes met korte mouwen + lange mouwen van elk 10 tot aan een jaar heb ik al gekocht best veel 😅 maar ik wil ze ook gebruiken voor de volgende dus dan is dat al handig om zoveel te hebben. Voor de eerste maanden heb ik ook enkel kruippakjes gekocht met rits en voetjes waar de handjes eventueel ook in kunnen bedekt worden zodat je geen handschoenen moet gebruiken van elke maat omdat ik hoor van verschillende mama’s dat dit wel het handigste is omdat ze toch vooral slapen, heb natuurlijk voor de begin maanden ook wel wat onhandigere dingen gekocht puur voor de foto 😅 de verleiding is te groot. Vanaf 4 maand is het meer broeken en shirts maar de kruippakjes blijven tot 1 jaar is leuk als pyjama om te gaan slapen. Wat slofjes in verschillende maten paar sokjes en handschoenen paar mutsjes en een paar jasjes in verschillende maten. Ik denk dat dit wel voldoende is om te starten

één maand geleden

Reactie op eviimilano

Hoh ik heb bijna van alles het aantal 8 of 10 rompertjes met korte mouwen + ...
Pas wanneer we de babykamer hebben en de kleerkast van de baby in elkaar staat dan ga ik waarschijnlijk eind september alles wassen en mooi in de kleerkast leggen.

één maand geleden

Reactie op Lottielot

Ik had vorige keer ook te weinig 50 vanwege die opmerkingen. Een kleintje v ...
Dank voor de tip. Hier was ik dus al bang voor… gewoon inslaan dan maar 😅

één maand geleden

Reactie op Mennos9

Dit hoorde ik ook veel toen ik zwanger was van mijn 1e. Als ik kleertjes ca ...
Had al zo een vermoeden dat er minimaal 2 setjes per dag doorheen gaan. Ik draai meestal 1 à 2 wasjes per dag en wil in mijn kraamweken al helemaal niet dagelijks willen wassen. Ik koop liever een paar setjes teveel, dan dat ik misgrijp

één maand geleden

Reactie op Cantwaittomeetyou

Had al zo een vermoeden dat er minimaal 2 setjes per dag doorheen gaan. Ik ...
Ja precies! Bij ons werd in de kraamweek wel dagelijks gewassen maar was het de kraamhulp die dat deed dus toen vond ik het niet zo erg 🤭 Maar toen ik het na een week zelf moest doen werd ik gek en ben ik meer kleertjes en hydrofiele doeken gaan inslaan.

één maand geleden

Mijn tweede spuugde zo exteeem dat ze soms wel 3 verschillende outfits per dag aanhad. Ik grapte nog dat het goed uitkwam zodat ze alles aankon😅 Ik heb dus liever te veel dan te weinig want de was draait nu al overuren hier met 2 kinderen😂 Mijn eerste heeft 1 maand 50 gedragen en de 2de heeft zelfs 2 maanden maat 50 gepast. Dus ik heb nu ook al 10setjes in maat 50 Daarnaast denk ik wel dubbele daarvan in maat 56, en soms kan 56 ook direct aan want sommige merken vallen klein. Ik denk dat het vooral belangrijk om af te vragen hoe vaak je wilt wassen 😅 Maar bijkopen kan altijd! Persoonlijk zou ik wel voor minimaal 10 setjes per maat gaan want dan kan je een week door inclusief wat ongelukken (als de baby niet veel spuugt en spuitluiers heeft)

één maand geleden

Ik zie heel vaak dingen in maat 50/56, dus niet als aparte maten.. dat is volgens mij ook het meeste wat ik gekocht heb.