32 Reacties
één maand geleden
Toevallig zit ik nu in een vergelijkbare situatie. Maandag op controle bij de verloskundige een te hoge bloeddruk. In de middag moesten we terugkomen en ook toen was deze nog te hoog. We zijn verwezen naar het ziekenhuis en helaas ook daar nog te hoog. Toen ook de controles gehad en bij mij zagen ze in het bloed verhoogde leverwaarden. Daarom nu overgenomen door het ziekenhuis en gisteren weer op controle geweest. De waarden blijven stabiel maar zijn niet verbeterd en nu moeten we dus vrijdag weer heen. Ik ben zelf nu 37+6 weken en ze benoemden bij mij dat als de waarden slechter worden ze waarschijnlijk gaan inleiden, omdat ons kindje boven de 37 weken is! Wel proberen ze haar zo lang mogelijk te laten zitten en dus komen we om de dag terug voor controle en bloed prikken
één maand geleden
Ik moest vorige week vrijdag ook naar het ziekenhuis vanwege te hoge bloeddruk bij de verloskundige, maar daar was de laagste meting gewoon een normale bloeddruk weer en alle bloed- en urine uitslagen waren ook goed, net als de CTG. Morgen heb ik weer controle bij de verloskundige.. dus dan weer verder kijken. Bij weer te hoge bloeddruk vermoed ik dat ik weer naar het ziekenhuis gestuurd word, maar ik wacht het maar af 🤷♀️.
één maand geleden
Vandaag ook doorgestuurd naar het zkh vanwege hoge RR. In de loop van 3 dagen toch flink gestegen. Zonder lichamelijke klachten.
In het zkh 1u lang elke 5 min RR meting gehad, daarnaast ctg en lab met urine controle. Behoudens hoge RR waren overige uitslagen goed. Omdat ik nu 38+3 ben gaan ze mij toch inleiden en start ik RR medicatie.
één maand geleden
Me! Vorige zwangerschap al rond 30 weken, nu met 38w doorgestuurd vanuit een simpele controle naar het ziekenhuis. Iets eiwitten, de rest leek goed. Bloeddruk verhoogd. Over 2 dagen weer meten en als het dan niet beter is krijgen we een inleiding.
Ik wil alleen niet ingeleid worden dus daar wil ik nog even over sparren mocht het nodig zijn zaterdag en gelukkig staan ze daar voor open om de voors- en tegens te bespreken.
Als je nog niet ver zwanger bent krijg je eerst medicatie. Rond 38 weken willen ze vaak inleiden bij een hoge bloeddruk (minimaal 4 uur lang hoog of in meerdere dagen hoog gemeten is hier protocol)
één maand geleden
Hier ook afgelopen dinsdag doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ctg, bloed en urine alles prima. Alleen bloeddruk met onderdruk rond de 95/100. Toch weer naar huis. Thuis bleef het hoog, 3x per dag deed ik zelf even meten onderdruk niet onder 89 geweest. Vandaar weer naar het ziekenhuis, zelfde riedeltje. Andere gynaecoloog.. meet zij met het oor 120/70. Eerlijk? Ik vertrouw het voor geen meter. Thuis gewoon nog hoog en zelfs na een uur tv kijken, plat liggend zonder praten was mn onderdruk 84(gelukkig wel gezakt maar never 70).
Afijn , dinsdag mogen we weer heen..
één maand geleden
Ik zit ook in een soortgelijke situatie! 36 weken zwanger en vandaag naar het ziekenhuis gestuurd vanwege te hoge bloeddruk. Daar was echter alles helemaal goed, nu over 7 dagen weer een afspraak bij de verloskundige. Blijft nu wel spannend, wil heel graag thuis bevallen
één maand geleden
Ik heb vanaf de eerste controle al een hoge bloeddruk, ook medicatie hiervoor. Nu 37 weken en de bloeddruk blijft hoog, rond 143/93 elke dag. Zo lang deze niet boven de 150/100 schiet zijn er verder geen vervolgstappen nu, geen inleiding ofzo. De baby groeit goed , zit op p94 en urine en bloed zijn goed, geen eiwitten erin. Dus het is ook mogelijk dat er voor jou ook geen vervelende vervolgstappen zullen zijn.
één maand geleden
Ik loop nu 2 weken met een hoge bloeddruk. Heb daarvoor acetyl gehad, toen was die steeds netjes 120/80. Nu zit mijn bloeddruk steeds bij 130/90 (ik maak mij niet zoveel zorgen). Ze gaan mij aankomende donderdag inleiden want ze hebben liever het zekere van het onzekere, ik ben dan 38+5.
En ja ik baal hier wel van.
één maand geleden
Reactie op BJose
Ik loop nu 2 weken met een hoge bloeddruk. Heb daarvoor acetyl gehad, toen ...
Wat balen zeg! Mocht je daar geen keus in maken zelf? Of wilde je zelf ook liever het zekere voor het onzekere?
één maand geleden
Reactie op Jet/
Ik moest vorige week vrijdag ook naar het ziekenhuis vanwege te hoge bloedd ...
Hoe is het gegaan?
één maand geleden
Reactie op SanneVanDerGraef_7
Hoe is het gegaan?
Bloeddruk was op het randje.. ik had een flink hoge Bovendruk, maar was ook zenuwachtig over hoe m’n bloeddruk zou zijn 🙈 en de onderdruk was 89 en de grens die ze aanhouden is 90 onderdruk. Dus hoefde niet door vrijdag. Maar wel morgen weer controle. Ik hoefde ook niet door omdat ik verder geen klachten heb van vocht vasthouden, hoofdpijn, buikpijn etc. En dus de week ervoor allemaal keurige bloedwaarden. Maar goed als het morgen wel weer te hoog is dan wel weer verdere controle, dus ik loop een beetje op het randje van wat ze acceptabel vinden 🤷♀️
één maand geleden
Mijn bloeddruk was vandaag bij de controle weer gewoon goed genoeg! Wel ietsjes richting de hoge kant, maar ik heb mijn hele zwangerschap al geen lage bloeddruk, gewoon normaal. Dus ze zijn heel tevreden dat het nu weer wat lager was dan vorige week, heel fijn! En denk dat m’n bloeddruk ook lager is als ik gewoon thuis ben want ik ben nu steeds gespannen voor de bloeddruk meting bij de verloskundige 🙈. Dus nu gewoon pas weer volgende week controle en zelf bellen als ik iets van klachten opmerk of me zorgen maak, dan mocht ik altijd extra op controle komen. Dus voor nu is bij mij de rust gelukkig wel terug! Hopelijk bij anderen ook!
één maand geleden
Ik heb nu zelf een bloeddruk apparaat geleend, en meet daar nu 2 keer per dag mee. Ik had bij verloskundige ook 1 keer een te hoge bloeddruk, maar in het ziekenhuis niet meer. Thuis blijft hij gewoon netjes onder de 90.
één maand geleden
Ik heb nu zelf een bloeddruk apparaat geleend, en meet daar nu 2 keer per d ...
Ja precies.. ik heb het overwogen maar ik ken mezelf, dan ga ik continu meten en daar word ik niet rustiger van… dus kan beter afgaan op m’n gevoel gecombineerd met de metingen van de verloskundige/het ziekenhuis 🙈🙈. Ben allang blij dat het nu bij de verloskundige ook gewoon oké was!
één maand geleden
Reactie op Jet/
Ja precies.. ik heb het overwogen maar ik ken mezelf, dan ga ik continu met ...
Ja snap ik helemaal hoor! Maar ik was in het ziekenhuis een beetje bang gemaakt dat de kans heel groot was dat de bloeddruk gaat stijgen, en dat ik dan medisch zou worden en wordt ingeleid. Nu wil ik dat echt niet, dus besloten om het zelf in de gaten gaan houden, volgende week weer naar verloskundige!
één maand geleden
Ja snap ik helemaal hoor! Maar ik was in het ziekenhuis een beetje bang gem ...
Ooh dat is ook niet fijn nee! Nee hier zijn ze juist meer van zo min mogelijk medisch maken zeg maar, dus ze zullen sneller terug naar de eerste lijn verwijzen vanuit het ziekenhuis, mits verantwoord natuurlijk wel. Maar voor mij nu heel prettig in ieder geval 😊! Hopelijk is jouw controle ook weer goed!
één maand geleden
Ik heb dit ook gehad. Ik had mijn hele zwangerschap een wat hoge bloeddruk. Ben 2x doorverwezen naar het ziekenhuis vanwege een te hoge bloeddruk. Ben nu uiteindelijk toch medisch gemaakt. En zit nu aan de bloeddruk verlagers. Ook willen ze beginnen met inleiden met 38+2 dagen.
één maand geleden
Reactie op Lisette1999
Ik heb dit ook gehad. Ik had mijn hele zwangerschap een wat hoge bloeddruk. ...
Had je in het ziekenhuis ook een te hoge bloeddruk? En weet je toevallig ook wat je bloeddruk is/was? En hoe voel je je over het inleiden? Sorry, veel vragen!🙈