Hallo allemaal,
Ik heb jullie advies nodig.
Gisterenavond hebben mijn partner en ik met pijn in ons hart het moeilijke besluit genomen dat we een ander huisje moeten zoeken voor onze hond Mowgli.
In februari hebben wij Mowgli geadopteerd uit Roemenië. Hij is als pup van 8 weken gered en heeft tot 5 maanden in Roemenië verbleven, daarna is hij bij ons gekomen. Een maand nadat Mowgli bij ons in huis kwam raakte ik onverwacht zwanger. Mowgli begint nu uit zijn schulp te kruipen. Omdat hij gewend was om met zijn broertjes en zusjes in Roemenië te kunnen stoeien en over een groot veld te kunnen rennen, verwacht hij dit ook met ons te kunnen doen. Hij daagt ons uit door te happen in armen en benen. We merken dat hij dit ook naar kindjes van onze vrienden doet.
Ook heeft hij ontzettend veel energie, wandelingen van 1,5 uur zijn niet genoeg (en dat is nu al een enorme opgaven, nu ik 10 weken zwanger ben). Bij thuiskomst vliegt hij door de hele woonkamer en over de bank. Ook dit maakt mij zorgen, want stel dat ons kleintje straks op de bank ligt en Mowgli springt er bovenop…
Los van het gedrag van Mowgli maak ik me ook zorgen om de gezondheid van ons kleintje. Ik ben namelijk zelf geboren met astma en reageerde allergisch op de haartjes van de hond die mijn ouders destijds hadden. Mowgli laat ontzettend veel haren los. Mocht ons kindje ook allergisch zijn, dan gaat dit ook een groot probleem vormen.
Zijn er mama’s of aanstaande mama’s die hier ook mee te maken hebben of hebben gehad. Die advies hebben of wellicht een plekje weten waar Mowgli terecht kan, want dit verdient hij echt!