9 Reacties

één maand geleden

Ik werk zelf in de zorg als verzorgende ig. En heb last van mijn bekken ik moest dus komen van mijn werk 6 uurtje en dan alleen zittend werk nouja dat ging dus niet want lang zitten od staan of liggen dan gaat alles zeer doen. Gelukkig heeft arbo arts gezegd dat ik dus niet meer mag werken. Dus zit nu tot na mijn verlof thuis. Ik hoef pas halve wege april te werken. Als ik jou was zal ik toch echt in de ziektewet gaan want als je al last heb van je banden en bekken word het er niet beter van als je blijft werken. En ja het is moeilijk maar je moet echt aan jezelf en de baby denken.

één maand geleden

Ik werk ook als verpleegkundige. Maar als ik jou was zou ik toch echt gaat mindere... Halve dagen bijvoorbeeld werken. Ik ben nu 32 weken zwanger en heb net zo'n zwangerschap als jou. Wellicht in gesprek gaan met de arbodienst voordat je het gesprek heb met je leidinggevende. Weet je precies wat je wel en niet kan doen.

één maand geleden

Ik werk als anesthesiemedewerker op ok. En door complicaties al uitgevallen. Ben nu 25.4 weken . Mijn leidinggevende heeft een advies gesprek aangevraagd aan bij de bedrijfsarts. Het allerbelangrijkste is nu je baby en de rest komt later. Gezondheid voor alles.

één maand geleden

Ik zou even overleggen met je bedrijfsarts. Dan hoef je niet zelf de beslissing te nemen, maar kan een expert met je meedenken en de beslissing nemen. Dat is vaak ook makkelijker voor jezelf richting het team, zeker als er weinig begrip is voor je klachten.

één maand geleden

Al een paar keer aangegeven, maar ik kan het uit ervaring alleen maar beamen: naar de bedrijfsarts en (deels) ziekmelden. Ik ben bij mijn eerste zwangerschap zelfs tegen het advies van de bedrijfsarts doorgegaan met werken en uiteindelijk duurde het ruim twee jaar inclusief een revalidatietraject voor ik weer deels kon gaan werken😖 Niet om je bang te maken, wel om je bewust te maken van de gevolgen die het KAN hebben. En laatste tip; ga thuis niet de hele dag op de bank of in bed liggen maar blijf wel lekker bewegen, anders wordt de pijn nog veel erger als je pech hebt

één maand geleden

Misschien had ik tijdens mijn eerste zwangerschap, welke achteraf een makkie was, ook kunnen DENKEN (nóóit zeggen) ‘je bent maar zwanger, je bent niet ziek’, maar nu mijn tweede zwangerschap in alle opzichten vies tegenvalt, vind ik dat echt een belachelijke opmerking. Zelf werk ik momenteel ook 50% en dat vind ik zelf al lastig genoeg, laat staan dat collega’s je daar een schuldgevoel over geven. Mijn verloskundige rekende even voor mij voor hoeveel jaren ik nog fulltime kan werken en hoe kort deze periode in verhouding maar duurt. Dus eens met het advies in de comments: vraag een gesprek aan met de bedrijfsarts en zorg vooral goed voor jezelf en jouw baby! :-)

één maand geleden

Bedankt alle voor de reacties. Ik heb de bedrijfsarts gesproken en ga 100% ziektewet en ga geheel boventallig werken. Ik ben hier zelf heel blij mee, wel nog het huis uit en mijn dingetjes kunnen doen op werk. Zonder meegerekend te worden. Ik ben later in de middag gebeld door mijn teamleider en zij heeft het gelijk allemaal aangepast in het rooster. Er valt gelijk een zware last van mijn schouders af!

één maand geleden

Reactie op Annemarie rol

Bedankt alle voor de reacties. Ik heb de bedrijfsarts gesproken en ga 100% ...
Wat goed!!! Je mag trots zijn op jezelf! 👏🏻

één maand geleden

Reactie op Annemarie rol

Bedankt alle voor de reacties. Ik heb de bedrijfsarts gesproken en ga 100% ...
Wat fijn zeg!!