Hoi Allemaal,
Ik ben vandaag 26+6 weken zwanger en mijn zwangerschap is vanaf begin af aan al geen pretje geweest. Veel spugen, misselijk, geen eetlust, afgevallen en dan nu daarbij lichamelijk klachten zoals bandenpijn en last van mijn bekken.
Doordat ik zoveel ben afgevallen kan je niet goed zien dat ik zwanger ben. Ik heb dan ook een heel klein buikje en draag nog mijn normale kleding. Alleen de spijkerbroeken passen echt niet meer.
Nu is het volgende aan de hand, ik moet nog tot 4 september werken dan heb ik vakantie met daaraan vast mijn zwangerschapsverlof. Heel blij mee dat het zo opschiet en dat ik kan rusten. Maar ik wil mij ook niet schuldig voelen naar mijn werk.
Ik werk als verpleegkundige in met ouderen met dementie op lichamelijk zware afdeling (veel tilliften). Collega’s hebben veel benoemd;’ Je bent maar zwanger, je bent niet ziek’. Maar ik beschouw deze zwangerschap wel als ziek door alle klachten die ik nog steeds ervaar.
Wat zijn jullie tips over hoe ik het kan aanpakken op mijn werk om mijn lichaam meer rust te geven? Is dat boventallig werken of halve dagen werken? Ik werk 32 u per week, dus 4/5 dagen in de week.
Ik heb aankomende week gesprek met een teamleider over hoe nu verder dus alle tips zijn welkom!