4 Reacties

17 dagen geleden

Hele dikke knuffel vanaf hier! Hormonen doen inderdaad gekke dingen met je, maar wees alsjeblieft wat liever voor jezelf. Wat mij geholpen heeft is lijstjes maken en per dag gwn kijken wat wel/niet gaat. En anders is er morgen weer een dag. Wat betreft je vriend, daar heb ik eerlijk gezegd wel een mening over. En ik denk dat het iets is wat je zeker met hem moet bespreken! Sterkte met de laatste loodjes (en geniet er ook een beetje van!) 😘

17 dagen geleden

Ik heb het idee dat het veel meer is dan alleen hormonen. De steun van je partner is in deze periode zo belangrijk en ook al zijn het jouw hormonen, ik vind het echt ook een verantwoordelijkheid van je partner om je troost te bieden wanneer jij met tranen in je ogen staat. We zijn nu eenmaal kwetsbaarder en emotioneler nu en om daarbij (terwijl je in het eind van je zwangerschap zit!) ook nog eens het volledige huishouden te dragen én alle mental load is gewoon echt niet te doen nu. Is je man altijd al zo geweest of merk je dat dit gedrag ook iets is van de laatste weken? Ik wil je echt op het hart drukken dat dit niet bij jou ligt. Je doet hartstikke goed je best! 💕

17 dagen geleden

Reageert hij alleen op het moment dat jij emotioneel bent zo of ook als je het een dag later nog aankaart? Mijn man en ik vliegen elkaar ook wel eens in de haren, maar meestal is er dan 1 of beiden van de 2 te moe of hormonaal om een normaal gesprek te voeren. Als we dan even afgekoeld zijn kunnen we vaak wel samen een oplossing vinden..

17 dagen geleden

Volgens mij ben je gewoon door de situatie en het veel alleen moeten doen zonder al te veel steun overbelast geraakt en komt dat er nu uit. Klinkt ook echt terecht dat het je allemaal teveel is. Je hebt meer rust nodig. En hormonen maken het niet beter, dan komt alles harder binnen. Je man is lomp met zijn opmerkingen zeg, ik zou kwaad zijn(ben ik ook geweest op de mijne want die heeft ook n periode geen begrio gehad toen t slecht ging). Als dat down voelen een dagje zo is is dat niet zo erg. Maar als dat al de hele week of twee weken zo is dan zou ik zeker dit open bespreken met een zorgverlener om te kijken hoe je de juiste steun kan krijgen evt en hoe je het in de gaten kan houden of het niet erger word. Sterkte!