15 Reacties
2 maanden geleden
Die van de action zijn prima waarvoor ze bedoeld zijn, maar ze blijven niet de aller mooiste. De XXL hydrofiel doeken van de HEMA blijven wel mooi, en zijn ook wat steviger. Verder zit er qua kwaliteit wel wat verschil in per merk, maar niet zoveel dat het een minder werkt dan het ander. Ze blijven gewoon iets minder in model vaak, na wassen, maar ze doen het nog prima na een ruim jaar hier !
2 maanden geleden
Ik vind zelf de simpele witte doeken het makkelijkste, ik krijg ze ook altijd mooi schoon. Ik heb doeken van de Action, Zeeman,HEMA en Prenatal, maar ik heb geen echte kwaliteitsverschil opgemerkt. Wat ik wel mee wilt geven is dat ik ook heel veel in heb geslagen bij mijn eerste maar ik heb maar niet eens de 10de van gebruikt😅 Die normale maat van 70x70 ligt maar in de kast de liggen. Heb voornamelijk de kleine monddoekjes en grote XXL doeken gebruikt en nu nog steeds. Mijn zoontje is 2. Natuurlijk iedereen heeft een eigen smaak en draai wat ie lekker vind werken maar dit is mijn ervaring i.i.g. 😃
2 maanden geleden
Reactie op Cv-ketel
Hier ook iemand die er te veel had (kan dus wel echt). Mijn advies is dus o ...
Wij hebben ze echt voor meer gebruikt dan spugen. Altijd standaard een in de wagen, ledikant en wieg. Met in bad gaan om af te drogen vaak 2/3. En ook voor spugen. Gebruikte er zo 6 per dag 😂
2 maanden geleden
Bij de eerste had ik gehoord dat je er nooit genoeg van kan hebben. Ik had er dus heel veel. Maar ik heb ze voor hem nauwelijks gebruikt. Was niet nodig. Ik legde het bij het hoofdje in het wiegje
En veegde af en toe iets schoon. Maar echt niet heel essentieel.
De tweede spuugde veel/gaf mondjes terug. Toen snapte ik het punt wel. Het hangt dus van je kind af. Ondanks dat ik
ze voor nr 2 wel gebruikt hebt, heb ik er alsnog te veel. Ik had de helft opgeborgen.
2 maanden geleden
Konges sjold blijft heel zacht na meerdere keren wassen. Die van zeeman en Prénatal zijn net schuurpapier na een aantal keer wassen.
XXL doeken, van 100 bij 100 of 120 bij 120 zijn fijn voor het afdrogen. M’n dochter is 1,5 jaar en droog haar er nog steeds mee af. Die xxl doeken heb ik van Noppies.
2 maanden geleden
Ik vind die van Lassig heel fijn. Ook verschillende kleuren / printjes. Mijn dochter is van okt 2020 en ze zijn na intensief gebruik nog steeds kwalitatief goed.
Hema/Prenatal waren bij mij na een paar keer wassen niet meer zacht. En wij gebruikte ze ook voor in bed, strand, douche etc.
2 maanden geleden
Reactie op Baby_2324
Wij hebben ze echt voor meer gebruikt dan spugen. Altijd standaard een in d ...
Wij ook hoor. Maar als je kindje niet spuugt, dan verwissel je die in de wagen en bedje niet zo vaak. En afdrogen ging bij ons met een badcape en daarna een hydrofiel, waardoor we aan één genoeg hadden. Bovendien ging ze niet dagelijks in bad (wel dagelijks even wassen). Denk dat wij aan 5 gewone en 1 XL in principe dan genoeg hadden zo... Maar dat is dus allemaal persoonlijk, vandaar dat ik het minimum dat aangeraden wordt (geloof 7 bij onze kraamzorg) zou aanschaffen en pas extra op het moment dat je ze ook echt nodig blijkt te hebben.
Vond zelf een paar extra XL versies wel heel fijn :)
2 maanden geleden
Reactie op Mamatobe204
Konges sjold blijft heel zacht na meerdere keren wassen. Die van zeeman en ...
Jaa die van konges zijn zo fijn en blijven echt mooi.
Bij de eerste hadden we prenatal en hema, prenatal vond ik net schuurpapier en helemaal vervormd😂
Bij de tweede die van konges gekocht en mijn dochtertje spuugde heel veel dus veel gebruikt. En ze zijn nog steeds zo goed als nieuw! Gaan nu ook door voor de derde 😊
één maand geleden
Ik heb er superveel gekregen van mijn schoonmoeder 😂 uit de tijd dat mijn man nog een baby was. Ze zijn nog steeds goed 😂 dus heb ze gewoon even extra gewassen en dat was het. Denk niet dat ik nog meer aanschaf, want dit is al een large tas vol ermee 😅
één maand geleden
Wij gebruiken al bijna 2 jaar de grote hydrofiel doeken van de wibra. En die van don by dear zijn ook heel fijn.