Lieve dames,
Niet een heel fris onderwerp, maar wat gebruiken jullie om je intieme zone beneden te reinigen? Ik merk dat ik na het douchen nog steeds geurtjes ruik als ik mezelf aan het insmeren ben en buk. Het is geen infectie of schimmel maar gewoon de “normale” geur voordat het schoongemaakt moet worden x10. Bij het douchen gebruik ik wat ik normaal ook gebruik chilly intieme wasgel met neutrale ph waarde. Tussendoor als het moet chillydoekjes of lactacyd doekjes. Ik heb de hele dag door vaginale afscheiding, veel meer dan voor de zwangerschap maar dat is normaal. Ik draag daardoor inlegkruisjes, ondanks dat ik weet dat dit eigenlijk niet goed is voor het luchten. Maar ik kan ook niet nadat ik buk, veel beweeg, nies of lach een andere string aandoen? Want dan laat alles los. Ik probeer zoveel mogelijk glad geschoren te zijn en ook de ruimte schoon te maken onder mn liezen tussen mn benen, gezien daar nu meer vlees aan elkaar kleeft bij het zitten door gewichtstoename. Ik douche elke dag.
Het maakt me onzeker, ook voor mijn partner.. na de bevalling zal het er allemaal niet beter op worden gezien er dan van alles uit moet komen en je enorm gaat zweten. Het helpt niet mee met het zelfbeeld gezien ik me al niet op mijn aantrekkelijkst voel. Maar goed dat is dan maar even zo.
Wat gebruiken jullie? Hebben jullie tips? Ik geloof niet helemaal in homeopatische middeltjes. Dat heb ik vorig jaar zomer al geprobeerd met overmatig okselzweet. Toen hielp alleen Odorex ultra dry spray. Is voor dit probleem ook een holy grail??
Help