8 Reacties
5 maanden geleden
Hoi,
Wat vervelend zeg.
Ik heb geen ervaring met poliep, wel met bloedverlies.
Ik vloei door iets anders nu al twee maanden dagelijks. Heb grote bloedingen gehad en daar tussendoor is het steeds een beetje. Maar nooit helemaal zonder.
Ik welk opzicht beïnvloedt het jouw zelfvertrouwen?
Zelf ben ik heel lang bang geweest dat de zwangerschap fout zou lopen.
Verder vind ik het ook pittig om dag en nacht met maandverband etc te lopen. Wordt er soms ook gewoon chagrijnig van. Zit niet fijn. (Al heb ik wel wasbaar maandverband en menstruatieondergoed).
Maakt me ook wel onzeker als ik de deur uit ga omdat ik altijd bang ben voor doorlekken.
Waar loop jij vooral tegenaan?
5 maanden geleden
Reactie op Little_nov
Hoi,
Wat vervelend zeg.
Ik heb geen ervaring met poliep, wel met bloedve ...
Hee, vervelend om te horen dat jij ook met bloedverlies rondloopt. Alles met de kleine verder oke bij jou?
Mijn bloedingen zijn ook de ene dag heftiger dan de andere dag, maar zijn wel elke dag aanwezig. Ik snap helemaal wat je bedoeld met het maandverband 😆 En dan komt het warme weer er ook nog aan...
In het begin maakte ik mij heel erg zorgen over de kleine, en dan met name omdat ik dus nu ijzertekort heb door het bloeden. Maar het ergste vind ik dat ik mij in mijn hoofd meer ongesteld voel dan zwanger. Tuurlijk zie ik mijn buik groeien, maar het constant bezig zijn met mezelf verschonen neemt de overhand van het genieten van de zwangerschap.
Daarnaast voel ik mij gewoon vies, wil momenteel ook bijvoorbeeld geen seks met mijn vriend omdat ik mij daar niet prettig bij voel maar ook omdat ik bang ben dat de bloedingen erger worden.
5 maanden geleden
Reactie op Maud-94
Hee, vervelend om te horen dat jij ook met bloedverlies rondloopt. Alles me ...
Hoi,
Ja, ons ukkie lijkt nergens last van te hebben gelukkig!
En met jouw kleintje?
Pff..Ja..warm weer en bloedverlies is geen prettige combi.
Neem je iets van floradix om je ijzer weer wat op te krikken?
Ja naar hè. Ik verheugde me aan t begin van de zwangerschap op 9 maanden geen bloedverlies...en dan komt dit.
Voor mezelf scheelt het wel echt dat ik wasbaar maandverband en menstruatieondergoed heb. Zit zoveel beter dan wegwerp.
Wat betreft intimiteit..wij mogen om het bloedverlies al 2 maanden geen gemeenschap. Wij hebben eigenlijk al die tijd andere manieren van intimiteit gezocht. Misschien kan je daar nog over nadenken?
En qua vies voelen.. probeer gewoon goed voor jezelf te zorgen en te beseffen dat het door je zwangerschap komt.
Snap je wel hoor. Maar zo jammer voor jezelf als je heel de zwangerschap je zo blijft voelen en niet de bijzondere kanten kan voelen van een klein lief kindje wat in jou groeit.
Gun je gewoon dat je het beetje kan gaan 'loslaten', hoe lastig ook!
2 maanden geleden
Reactie op Em251124
Hoe is dit afgelopen bij jou Maud? Ik heb dit nu ook, maar kleine beetjes e ...
Hee Em
Ik heb even getwijfeld of ik zal reageren, omdat ik jou pret niet wil bederven. Maar helaas ben ik 7 juli bevallen met 19 weken. Ik had geen vruchtwater meer, maar onduidelijk of dit door poliep kwam of iets anders. 3 weken na het ontzwangeren is het bloeden spontaan gestopt. Onbekend of de poliep weg is of simpelweg kleiner doordat de hormonen weer gezakt zijn. Aangezien jij in de novembergroep zit, neem ik aan dat je al veel verder bent in de zwangerschap. Het bloeden is kut (letterlijk) maar je krijgt er uiteindelijk iets heel moois voor terug 😀
2 maanden geleden
Reactie op Maud-94
Hee Em
Ik heb even getwijfeld of ik zal reageren, omdat ik jou pret niet w ...
Ah jeetje, wat heftig om te horen. Hoe gaat het nu met je?
Ik ben inderdaad bijna 31 weken nu, en het poliepje is pas gister ontdekt nadat ik licht bloedverlies had. Heb er niet elke dag last van en het zijn kleine beetjes, dus mijn hoop is dat het daarbij blijft 🤞🏻 Was vooral benieuwd of je dan overgenomen wordt in het ziekenhuis of niet, omdat er natuurlijk wel vaker (dan normaal) bloedverlies is.