13 Reacties
21 dagen geleden
Dit gaat een beetje gek klinken, maar mijn verloskundige heeft mijn darmen ‘geleegd’ door middel van water. Geen idee of andere verloskundigen dit ook doen, was een beetje sceptisch hierover maar het was het waard!
En sindsdien is mijn baby meer ingedaald en heb ik geen last meer van mijn ribben. Gedaan met bijna 39 weken.
21 dagen geleden
Heel herkenbaar, ben 39+2 en sinds een week is het echt niet te doen. Heb van alles geprobeerd. Qua verlichting werkt even liggen op mijn zij soms wel. Maar een gouden tip heb ik helaas nog niet 🫣
12 dagen geleden
39+5 en veel ribbenpijn, eigenlijk alleen rechts waar de billen van baby al een hele tijd tegenaan liggen te duwen. Vorige zwangerschap ook even gehad maar toen de baby was ingedaald was het verdwenen. Niks helpt echt, warmte van kruik of bad helpt eventjes, geen enkele houding is pijnvrij.
Denk niet dat een klysma bij mij zou helpen, heb gewoon prima stoelgang 😅.
Hoe gaat het nu bij jullie?
12 dagen geleden
Reactie op An0ukkkk
39+5 en veel ribbenpijn, eigenlijk alleen rechts waar de billen van baby al ...
Het beste uiteindelijk was meer indaling, die kwam bij mij zo rond 40&40+5weken.
Ik had ook precies rechts steeds pijn waar die billen tegenaan duwden.
Zwangerschapsyoga gaf ook wel iets verlichting.
12 dagen geleden
Reactie op An0ukkkk
Ah de kleine zou wel helemaal ingedaald moeten zijn. De enige oplossing lij ...
Ik hoop het voor je!!! En dat gewacht tot die 42 weken is ook killing
Alhoewel, de druk is er aan de bovenkant wel af, maar nu aan de onderkant echt heel erg. Qua hoeveel last ik ervan heb verschilt het niet zoveel. Maar in jou beschrijving klinkt die pijn aan de ribben wel net iets erger dan hoe ik het had.
11 dagen geleden
Reactie op Aaker52
Ik hoop het voor je!!! En dat gewacht tot die 42 weken is ook killing
Alh ...
Vervelend ook die lage druk! Maar dan voelt het misschien wel meer alsof er snel een baby geboren gaat worden. Veel succes in ieder geval 🍀.
Het voelt voor mij alsof mijn ribben zijn gekneusd, voor zover ik kan inbeelden hoe dat voelt. Continue wel een 7 qua pijn met flinke scheuten tot 9 wanneer de baby wakker is/duwt of ikzelf een verkeerde beweging maak.
10 dagen geleden
Heel flauw, maar bevallen is de gouden tip 😂 heb echt geen manier gevonden de hele zwangerschap, wel kon ik een beetje strekken en masseren om het draaglijker te maken.