6 Reacties

één maand geleden

Hi! Ik heb vorige week woensdag ook een ijzer infuus gehad, buiten dat een infuus nooit leuk is, had ik daarna echt nergens last van. Alleen nog even wachten tot het in kickt haha. Ben zelf gewoon gegaan en ook naar huis gegaan dus dat kan prima! You got this 🙏🏼

één maand geleden

Hoe laag waren je waardes?

één maand geleden

Ik ben over het algemeen blijer met dit infuus dan met ijzerpillen slikken. Oke je zit stil voor een uur. Ik heb altijd last van een ijzersmaak in mijn mond terwijl het infuus loopt. Maar daarna 0 bijwerkingen en na 1,5 week voel ik me weer topfit omdat het ijzer dan weer op niveau is. Echt perfect

één maand geleden

Reactie op kristab88

Hoe laag waren je waardes?
K heb eerlik gezegd geen idee, had al pillen gekregen maar die hadden niet het gewenste effect 🤷‍♀️

één maand geleden

Ik krijg om de zoveel tijd ijzer infusen omdat ik een stoma+crohn heb en mijn ijzer is chronisch te laag. Pillen werken weinig tot niets. Ijzerinfuus is super fijn. Snel ingelopen en je mag weer naar huis. Naderhand even een dutje doen en je voelt je een nieuw mens

één maand geleden

Het middel heet Ferinject, heb het zelf vaak toegediend bij patiënten. Je kan er eventueel wat overlezen in normale taal op apotheek.nl Tijdens de toediening zelf heb ik in alle jaren nooit een allergische of onwelwordende patiënt gehad, wel staat er strict in het protocol om daar alert op te zijn als het middel nieuw is voor iemand. Je kan daarna gewoon zelf naar huis rijden als je zou willen. Het geeft een goede boost aan je waarden! Succes 🍀