15 Reacties

één maand geleden

Is dit gezien door zo’n vingerprikje? Bij mij wastie ook laag (6.0) bij zo’n vingerprik. Toen moest ik bloed laten prikken bij de STAR omdat dat betrouwbaarder is en daar was het weer 6.8 🤷🏼‍♀️..

één maand geleden

Reactie op tamaraV25

Is dit gezien door zo’n vingerprikje? Bij mij wastie ook laag (6.0) bij zo’ ...
Nee heb bloed geprikt bij diagnostiek dus geen vingerprikje.. ik lees over een ijzerinfuus hopelijk is er iemand die haar ervaring kan delen

één maand geleden

Hi, ik heb dat ook gehad. Daarna kreeg ik een ijzerinfuus.

één maand geleden

Ik heb een ijzer van 6,0. Ook te laag. Ben nu onderweg naar het ziekenhuis voor een ijzerinfuus. Ik kan je er vanmiddag dus meer over vertellen

één maand geleden

Krijg je ijzerinfuus of tablet vorm. Heb dan niet in een zwangerschap een ijzerinfuus gehad. Maar heb een darmziekte en daardoor regelmatig ijzer te kort en krijg ik een infuus. Stelt niks voor.. je moet paar uur blijven en daarna ga je weer naar huis. Ik krijg altijd wat hoofdpijn er van.. maar de dagen daarna voel ik me al snel weer opknappen/fitter worden.

één maand geleden

Bij mij is zowel mijn ijzergehalte en ijzervoorraad aan de lage kant, momenteel proberen ze dit eerst nog met 1 tablet per dag omhoog te krijgen. Bij 37 weken controle gaan ze weer bloed prikken om te kijken of dat geholpen heeft.

één maand geleden

Reactie op elinnyxxxx

Ik heb een ijzer van 6,0. Ook te laag. Ben nu onderweg naar het ziekenhuis ...
Super lief! Hopelijk is het goed gegaan

één maand geleden

Ik heb tijdens mijn zw nu al 3x ijzerinfuus gekregen, momenteel 37+4. Valt reuze mee (ik kreeg geen klachten) en je voelt je na enkele dagen weer helemaal fit. Mijn gynaecoloog gaf aan dat het extra ‘kracht’ zal geven tijdens de bevalling en ivm bloedverlies is het handig dat je hb hoger is. Veel succes vrijdag, geen zorgen maken komt vast helemaal goed! 😊

één maand geleden

Heb ik ook gehad, al vrij vroeg in de zwangerschap kwamen ze erachter dat mijn ijzer te laag was en mijn Hb daardoor ook te laag geworden. Heb 3 maanden ijzertabletten geslikt, maar dat werkt niet. Dus nu een ijzerinfuus gekregen en hier stijgt het meteen van en voel ik meteen ook 10 x energieker door

één maand geleden

Reactie op joyinaya

Heb ik ook gehad, al vrij vroeg in de zwangerschap kwamen ze erachter dat m ...
Ik ben nu btw 38 weken.

één maand geleden

Mag ik vragen wanneer je ijzer/HB nou echt te laag is? Mijne was paar week terug 7 en dat vond de gynaecoloog “super mooi” (terwijl in de app stond dat het laag was..)

één maand geleden

Hier iets van 6.5 en moet ijzer tabletten nemen . Hij wil hem iets hoger hebben voor me keizersnede

één maand geleden

Reactie op Flower221

Mag ik vragen wanneer je ijzer/HB nou echt te laag is? Mijne was paar week ...
Het maakt ook uit wat je voorraad is (ferritine heet dat dacht ik), die moeten met elkaar in verhouding zijn.

één maand geleden

Reactie op Flower221

Tijdens de zwangerschap zijn de norm waarden wat lager en ze dalen vaak ook richting het derde trimester. Maar ze kijken ook naar het totaalplaatje, is het sinds de vorige meting te snel gedaald, of is je hb nog een goed maar je ferritine (ijzervoorraad) sterk gedaald dan zullen ze wel iets adviseren. Maar ik luisterde laatst deze interessante podcast, gaat er op in dat ieder eigenlijk een eigen normaalwaarde heeft: https://open.spotify.com/episode/2NefFbyG4ytpBOVh7FFAbC?si=bAyOFuL6TPGseGhXf_SoMw&t=1357

één maand geleden

Reactie op Flower221

Mijn verloskundige zei dat het voor zwangeren iets lager mag zijn, rond de 6.4. Bij mij is met 34 weken nog geprikt en was het ook 7. Aan het begin van de zwangerschap nog 8,5 🥲