8 Reacties

één maand geleden

Voor een vrouw moet het hb officieel boven de 7.5 zijn, echter kan dit wel wat dalen in de zwangerschap omdat je meer bloed aanmaakt voor de baby. Ferritine is eigenlijk je ijzervoorraad en als die ook laag is, is het voor je lijf lastig om je hb omhoog te schroeven. Ijzertabletten zorgen er dus voor dat je ijzervoorraad weer stijgt.

één maand geleden

Mijn HB was aan het begin van de zwangerschap 6.8, dat vond de verloskundige aan de lage kant maar niet zorgwekkend. Werd toen aangeraden om veel ijzerrijk voedsel te eten en eventueel ijzertabletten bij te slikken. Ik moet binnenkort weer laten meten. Ben erg benieuwd of het gestegen is.

één maand geleden

Reactie op Babs1803

Voor een vrouw moet het hb officieel boven de 7.5 zijn, echter kan dit wel ...
Ja, ze heeft overlegt met de gynacoloog, nu moet ik opnieuw een hele pakket van ijzer prikken zodat ze het geheel checken, omdat ze vorige keer dus alleen op hb hebben gecheckt 🫠 dus moet binnen een aantal dagen opnieuw prikken.

één maand geleden

Reactie op jamillaaaa

Mijn HB was aan het begin van de zwangerschap 6.8, dat vond de verloskundig ...
Merk je zelf wel klachten ervan? Ik heb wel dat ik echt uitgeput ben, maar ook heel vaak me rusteloze benen voel..

één maand geleden

Reactie op Inayaaa20

Merk je zelf wel klachten ervan? Ik heb wel dat ik echt uitgeput ben, maar ...
Ik merk dat ik wat minder energie heb/sneller moe ben, maar dat is de ene week wel zo en de andere week niet. Dus heb het idee dat dat meer door de zwangerschap komt en de activiteiten die ik doe. Ik zou als ik jou was wel proberen om je die waarde wat hoger te krijgen door je voeding aan te passen en ijzer supplementen te slikken!

één maand geleden

Dagelijks 2 tabletten gentle iron voor / na maaltijd buiten zuivelmomenten om is wat onze VK aanraadt hiervoor! Geeft geen obstipatie.

één maand geleden

Mijn hb is 5 en ik ben zooo moe de hele tijd. Mijn ijzer is wel ok.