5 Reacties

5 maanden geleden

Hi, je kan bij je verloskundige een verwijzing aanvragen voor de POP Poli, zij kunnen jouw als de beste psychisch ondersteunen in deze spannende tijd. Het is niet niks waar je door heen gaat en ondersteuning op mentaal vlak is dan ook echt geen overbodige luxe. Je lijkt er aan onderdoor te gaan en dit is niet de bedoeling. Ik hoop het beste voor jullie met de 20 weken echo, wat een spannende tijd voor jullie 💔

5 maanden geleden

Wat vreselijk verdrietig om mee te moeten maken zeg.. Ik hoop dat je hierin ondersteuning kan vinden. 🤍🤍

5 maanden geleden

Wat ontzettend verdrietig en naar om mee te maken. Ik wil je heel veel sterkte en kracht wensen!

5 maanden geleden

Ik heb allebei je Posts gelezen. Ik heb enkel ervaring met 3 heel verschillende miskramen, van vreselijk zwaar en in shock raken van bloedverlies tot een zware menstruatie. Ik ben in het begin heel bang geweest. Ik herken je angst maar kan je niets zeggen dat je helpt. Wel veel sterkte!!

5 maanden geleden

Als verpleegkundige sluit ik me aan bij de reactie van nurse541 maar ook uit eigen ervaring. Ik herken je angst doordat ik bij mijn vorige 2 zwangerschappen het buitenbaarmoederlijk bleek. De 2e keer hadden ze dit niet als zo herkent omdat het in een buikholte zat waardoor uiteindelijk mijn baarmoeder scheurde en ik op de ic kwam. In mei2020, vol in coronatijd werd ik een paar dagen na de ok zo naar huis gestuurd en toen begon het pas. In rouw en compleet het vertrouwen was ik kwijt, vooral in mezelf. Het greep me naar de keel, ik sliep slecht maar ook overdag had ik er last van. Ik ben toen naar de poh gegaan voor psychologische ondersteuning. Ik heb dit als heel erg fijn ervaren. En het komt wel goed met jou ook al lijkt dat nu niet zo. Deze moeilijke periode is op gegeven moment voorbij welke kant het ook op gaat. Hoe moeilijk het ook is, probeer jezelf af te leiden door wat leuks te doen zoals naar de bioscoop. En wandelen in de natuur deed mij ook veel goed Als ik het savonds/snachts ineens moelijk had dan gebruikte ik wel eens de mindfullness app van VGZ, die is gratis. Dit hielp om m'n gedachten om te buigen. Ik stuur je heel veel liefde en knuffels!