14 Reacties

één maand geleden

Gewoon even bellen.. Dan kunnen ze even kijken

één maand geleden

Ik zou zeker de vk bellen en overleggen. Waarschijnlijk krijg je dan een controle in het ziekenhuis. Zo’n extra controle is vaak voor niks maar stel je voor dat er wel wat is, dan wil je er op tijd bij zijn toch?

één maand geleden

Bellen

één maand geleden

Zeker bellen, alhoewel bij de centering werd gezegd dat het kan kloppen dat de baby wat minder beweegt als t is ingedaald of klaar is voor de bevalling.. Bij zorgen altijd bellen

één maand geleden

Bellen kan nooit kwaad. Ik had het gisteravond ook even tijdens harde buiken, maar toen ik wat ontspannen ging liggen voelde ik haar uiteindelijk toch weer. Als je tips hebt gekregen van de verloskundige hoe je beweging moet opwekken zou ik dat nog even proberen en als dat niks doet gewoon direct bellen.

één maand geleden

Bij twijfel altijd bellen!

één maand geleden

Heel herkenbaar! Ik vraag mijzelf dan ook af; Word ik nou gek of is het echt zo? Ik voel mij dan ook mega bezwaard om te bellen. Ik had het afgelopen week sinds maandagavond en pas donderdagochtend gebeld. Ik kreeg in het ziekenhuis redelijk op mijn flikker; "Je belt nu pas?!" Gelukkig was de kleine man helemaal in orde en gedraaid naar stuit🙃. Mijn advies: lekker bellen! Je ziet die mensen toch nooit meer en beter te vaak bellen dan te weinig! Waarschijnlijk zakt je eigen stress meteen weg en maakt de baby er aan de CTG 1 groot feest van om je even te kakken te zetten! Haha ❤️

één maand geleden

Ik zou ook zeker gewoon even bellen hoor! Liever voor niets dan te laat :) Ik had zelf afgelopen donderdag dat ik m’n baby minder voelde de hele dag, verloskundige kwam langs en kon ook geen beweging uitlokken. CTG in het ziekenhuis was eerst ook heel rustig maar later werd hij steeds beweeglijker en bleek uiteindelijk alles goed te zijn 😊

één maand geleden

Ze krijgt nu natuurlijk minder ruimte om te bewegen dus nee zou wel kunnen.. maar ik zou echt bellen. Als je hier bezorgd over bent is ook niet Goed. Daar is de verloskundige voor ❤️

één maand geleden

Precies dezelfde situatie. Toevallig gisteren weer controle gehad en toen ook heel hard op het hart gedrukt gekregen dat ik echt moet bellen. Liever te veel langskomen dan niet. Terwijl ik ook niet ben van het direct bellen. Ben er wel van geschrokken en ga nu oprecht gelijk bellen als ik weer minder beweging voel.

één maand geleden

Ik ben vandaag 32+3 dagen en heb vandaag een extra controle gehad bij de verloskundige omdat ik onze kleine man ook ineens verdacht stil vond de afgelopen 2 dagen. Hartje klonk goed en er was wel een beweging gezien op de echo maar voor alle zekerheid doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een CTG. Ondanks dat de CTG er goed uit zag wordt ik morgen nogmaals verwacht in het ziekenhuis voor een CTG! Mijn verloskundige gaf echt aan dat ik moet bellen als ik het niet vertrouw. Ze zien en horen je liever te vaak als te weinig terwijl het wellicht wel nodig is!

één maand geleden

Ik had het vorige week ook en na controle bij de verloskundige werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis voor o.a. een ctg. Uiteindelijk liep ik pas half 1 ‘s nachts het ziekenhuis uit. Verloskundige heeft echt duidelijk gemaakt dat ik gewoon moet bellen en niet wachten. Liever te vaak als te weinig.

één maand geleden

Ik moet wel zeggen dat ik de laatste dagen zelf ook twijfel. Heb nu ook last van voorweeën en veel harde buiken. Merk wel dat als dat gaande is, je de baby soms even niet goed voelt. Vaak gaat ze eens het wat ontspant toch wel weer bewegen, maar het is wel echt lastig om bij te houden met alles bij elkaar 😅

één maand geleden

Gisteren heb ik hetzelfde gehad. Na van alles te proberen (liggen, bewegen, zoet eten enz) toch de vk gebeld. Kon een uurtje later langskomen, hartje klonk goed. Afgesproken dat óf ik gelijk voor mijn geruststelling door naar het ziekenhuis mocht of naar huis en afgesproken dat als het een uur later nog steeds zo was dat ik alsnog naar het ziekenhuis moest. Bij thuiskomst was het feest in de buik, baby bewoog ontzettend veel en hard. Dus ik blij. Later op de dag toch weer weinig/geen/zachte bewegingen. Dus tegen de avond toch maar de vk weer gebeld. Kon gelijk bij het ziekenhuis terecht. Daar ctg, urine check omdat ze veel harde buiken hadden gemeten en uiteindelijk nog een uitgebreide echo. Zodra ik daar lag bewoog de baby gelijk weer. Maar ben zoooo blij dat ik toch gebeld heb en mocht langskomen. Het voelde toch niet fijn om niet te handelen. Ik zou het mezelf zo kwalijk nemen als ik binnenkort te horen krijg dat er iets niet goed is. Nu heb ik het idee dat ik alles heb gedaan wat ik kon doen. Ze waren ook super begripvol, zowel de verloskundigen als het personeel in het ziekenhuis.