Even van me afschrijven;
Ja de titel zegt het al, maar ik ben het echt beu om zwanger te zijn omdat ik de regie over mn lichaam mis en niks kan doen aan het lelijk voelen.
Ik ben op dit moment 112 kilo, 1,80m lang en ik hou ook veel vocht vast. Alles wat er dus nog normaal uit zou kunnen zien is opgezwollen. Zelfs m’n handen zijn dik.. en mn benen zijn als boomstammen.
Gisteren ging ik naar de BellyFashion om een hoognodige winterjas te kopen. Maar toen ik er toch was; ik heb echt geen kleding meer die past & staat, dus ik paste nog wat jurken en vesten voor het koudere weer.
Maar niks staat. Echt niet. Ik uitte m’n onvrede en die vrouw legde vrolijk uit dat ik naast dat ik groot (dik&zwanger) ben… ik ook nog te lang ben voor alle mode. Dus alle lijnen eindigen verkeerd. En zelfs XXL kleding die ik wel pas… staat gewoon alsof ik het allergrootste C&A ding heb aangedaan waar geen enkele vorm in zit die bij mijn huidige lichaam past (normaal vind ik c&a wel chil… begrijp me niet verkeerd).
Ik vind het niet leuk meer.. gewoon echt niet. Ik heb geen energie om dingen te doen, ik zie er uit als een slons.. ik voel me een slons..
In het verleden ben ik achterlijk zwaar geweest. Goed afgevallen, zonder hulp. De motivatie was m’n kinderwens; dus gezond zijn. Maar afgelopen 2 jaar raakte ik steeds meer op afstand van mn kinderwens, ik verloor de hoop. Dus de kilo’s vlogen er ook weer aan en ik vond het “wel best”.
Onverwachts bleek ik zwanger.. inmiddels was mn gewicht alweer in de 90 kilo en toen kwam dus nog extra vocht, vet en een baby erbij…
En hoe meer ik groei, hoe droeviger ik word als ik in de spiegel kijk. Want eerlijk gezegd, elke ons die ik voor m’n dochter erbij groei, lijk ik twee ons kenkel, onderkin, cellulite, zwaardere maar hangende tieten en andere ongewenste groeigebieden er bij te krijgen.
Ik ben het gewoon beu. Ik wil m’n lijf weer terug. Ik mis vooral dat ik nu zo ontevreden ben en er niks mee kan. Ik kan niet nog meer m’n best doen voor betere kleding. Elke broek, legging is hoog water. Elke jurk, vest of top, wil halverwege mn tiet een a-lijn tailleren… ik wil weer kunnen afvallen maar ik moet eerst ruim wachten tot mn dochter goed en wel aan de borstvoeding zit en dan moet ik mogelijk nog langer wachten om de productie niet te ver te laten dippen… maar ondertussen ben ik wel m’n lijf kwijt.