9 Reacties

één maand geleden

Geen ervaring mee dus ook geen tips, wilde alleen zeggen dat ik je twijfel heel goed begrijp! Volg je gevoel!

één maand geleden

Ben bij de eerste spontaan bevallen met 39 weken woog 3750 gram zat ook op p97 toen. 2de baby ingeleid met 37 weken ivm met antistoffen. Heb dan alleen een ballontje nodig gehad, de rest deed mijn lichaam zelf, Baby woog 3555 gram.. zat ook op p97 in de groei, dronk ontzettend goed aan de borst, helemaal geen problemen gehad. Was voor zijn termijn ook groter. Dus moesten we dag blijven voor de suiker test. Luister gewoon naar wat je zelf wil, nier wat een verloskundige je zegt.. tuurlijk zou het ergens beter zijn dat ze langer blijven zitten. Maar het is ook belangrijk dat de moeder nog fit genoeg is om überhaupt te bevallen. Ben nu zwanger van de 3de. Weer een groot baby verwacht + antistoffen en dit keer ook nog een darmziekte erbij, en de gynaecoloog zei meteen we luisteren ook naar jou, en wat jij aan kan. En als jij het genoeg vind dan leiden we in met 38 weken.

één maand geleden

Heey, wat een lastige keuze!! Er is geen 1 de beste optie hier, het is een grijs gebied. Beide opties hebben zijn eigen voor- en nadelen. Het enige wat je kunt doen is op basis van alle info die je hebt een keuze maken die voor jou het best lijkt. Je weet pas achteraf hoe dingen zijn gegaan. Het is ok welke keuze je ook maakt, garanties heb je niet welke de beste is (is dan ook niet relevant). Mijn enige tip zou zijn lees je zelf ook nog goed in over dit onderwerp, en dan wat dieper als bijv de webpagina grote baby van ouders van nu, dat is heel oppervlakkig . Ik vond deze site wel relativerend: https://www.birthmatters.be/wetenschap/waarom-vooral-de-angst-bij-zorgverleners-voor-grote-babys-gevaarlijk-is/ En ook bijv vraag de vroedvrouw is echt mega goed voor dit soort dingen. Je moet wel betalen, maar dat kan je bijv voor 1maand doen, zeker als het jou helpt in je keuze. Ik zou zowel de kennis van je verloskundige als gynaecoloog meenemen. Hoe lastig het ook is dat ze er anders in staan, het is met grote babies ook niet zo zwart wit en meerdere perspectieven zijn er dan ook. De keuze die jij dan uiteindelijk maakt is goed! Inleiden met 38, 39 weken of toch wachten, of na 38weken het niet trekken en alsnog besluiten voor een inleiding. Het is ok!

één maand geleden

Hier hetzelfde. P96 volgens mij. Keuze om ingeleid te worden met 40 weken. Heb ook 2 peuters rondlopen. Vind het erg zwaar nu. Of hij moet voor 40 weken spontaan komen. De keuze is eigenlijk gebaseerd op mijn 2e bevalling. De schouders zaten toen vast en het ging allemaal erg moeizaam. Dat wil ik niet nog een keer meemaken. Ik maak mij er ook best wel zorgen over. Het is een lastige keuze maar je gaat achteraf altijd pas weten of het de juiste is. Ik heb geen zin om van een reuzenbaby te bevallen omdat ik ook nog m'n eigen lijf heb die nog ff mee moet gaan.

één maand geleden

Geen ervaring en geen tips. Mijn gevoel gaat erg uit naar het kindje komt als het er klaar voor is, dus ik zou zelf afwachten. Ik kan jouw klachten natuurlijk geenzins inschatten, maar als je het nog een beetje in je hebt zou ik de natuur volgen. Het is net als bij een marathon rennen, zelfs als je de voorgaande 35 km met twee vingers in je neus hebt gelopen, zijn die laatste loodjes alsnog loei en loeizwaar. Voor mij werkt een interne 'kom op, je kan het, nog even doorbijten en dan ben je er vanaf en megatrots' .

één maand geleden

Is het een optie voor je om nog een zwangerschapscursus te volgen? Ik volg 'bevallen als een baas ' op insta (cursus zelf niet gevolgd) en die gaat precies vaak in op dit soort keuzes en hoe je ze kunt maken vanuit je eigen autonomie.

één maand geleden

Reactie op kristab88

Is het een optie voor je om nog een zwangerschapscursus te volgen? Ik volg ...
Deze volg ik ook, die is idd mega behulpzaam als je dit soort keuzes moet maken.

één maand geleden

@ts heb je al wat meer duidelijkheid in wat je wilt?

één maand geleden

Reactie op kristab88

Is het een optie voor je om nog een zwangerschapscursus te volgen? Ik volg ...
Op insta vind ik zelf vrije geboorte ook een hele fijne pagina die jouw stimuleert in het maken van je eigen keuzes. Verder nog geen ervaringen zelf maar verwachte nu ook een grote baby p96 dus alle tips zijn welkom.