Hoi mensen,
Even van me afschrijven... sinds 20 wekenecho bleek onze baby groter dan gemiddeld. Daarom moest ik suikertest (had ik niet) en 2 extra groeiechos met 30 en 32 weken. Bij 30 weken was de baby nog steeds te groot, zat op p98. Bij 32 weken had de baby ook nog is een groeispurt gehad volgens de echo en zat hij op p103 (zo groot, dat hij buiten de marges van het systeem viel). Hij zou met 40 weken 11 pond (5,5 kilo) worden. Toen hebben we met gynaecoloog afgesproken in te leiden met 37 weken, maar nog wel met 35 weken nog een groeiecho te maken. Uit de groeiecho met 35 weken kwam vervolgens dat de echo met 32 weken waarschijnlijk niet goed gedaan is. Groei was nu afgezwakt en weer in lijn met 20 weken en 32 wekenecho en zelfs iets kleiner dan dat. P97, met geschatte gewicht van een goede 8 pond (ca 4,2 kilo) met 40 weken. Advies ziekenhuis was nog steeds inleiden met 38 weken, maar als ik dat anders wilde mocht ook. Toen toch besloten niet in te leiden, omdat ik bij m'n oudste dochter een hele nare bevalling heb gehad door een inleiding en m'n jongste dochter (thuisbevalling) was erg prettig. Nu loop ik sinds een week met gekneusde ribben rond (bovenop m'n bekkeninstabiliteit) en ben ik het erg zat. Heb veel pijn en nog een kleintje van 3 en 1 jaar rondlopen. Ik ervaar het echt als heel pittig. Dus ik twijfelde of ik toch weer de inleiding wilde. Verloskundige gebeld, die kwam met verhaal dat babys die rond 38 weken worden ingeleid vaak slecht aan borst drinken en het niet goed doen etc. Dus toch weer twijfelen.. en inmiddels door alle adviezen van Verloskundige aan ene kant, gynaecoloog aan andere kant, weet ik gewoon niet meer hoe ik zelf m'n bevalling nou voor me zie en wat ik wil. Ik wil af van de pijn, en het liefst bevallen rond 38 weken, maar wil ook niet dat het voor m'n kindje slecht is. Het voelt alsof elke beslissing geen goede is. Ik zie mezelf niet doorlopen tot 40 weken, maar ik zie ook geen inleiding voor me en waarschijnlijk beval ik niet uit mezelf eerder. Bij 1e met 40 weken ingeleid door zwangerschapsvergiftiging, bij 2e spontaan bevallen met 39+5..
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en tips?