13 Reacties

14 dagen geleden

Officieel mag het niet maar wij hebben de eerste paar dagen met onze zoon tussen ons in geslapen. Hij lag in een voedingkussen ingewikkeld in een dekentje tussen onze hoofdkussens (zo konden wij de dekens niet over hem heen trekken). Dit is goed gegaan, je moet doen waar jij je goed bij voelt.

14 dagen geleden

Onze dochter heeft de eerste 6 maanden op ons geslapen. Dit was de enige manier dat zij sliep. Zij op onze borst en ingebouwd met het voedingskussen.

14 dagen geleden

Reactie op isaxxxx0

Officieel mag het niet maar wij hebben de eerste paar dagen met onze zoon t ...
Wij hebben dit ook precies zo gedaan de eerste 3 weken. Ze sliep veel beter . Daarna in de co sleeper

14 dagen geleden

Wij hebben bij zowel onze zoon, als nu onze dochter, hun in het nestje tussen in gelegd de eerste paar dagen… best spannend maar ook de co sleeper voelt ineens zo ver weg 🥹

14 dagen geleden

Je kan hier best veel over opzoeken: over veilig samen slapen. Veel tips en adviezen hoe je wél veilig samen slaapt. Zeker als je borstvoeding geeft. 🤗

14 dagen geleden

Mijn dochter slaapt wel bij mij in bed, Heb haar het liefst zo dicht mogelijk bij me.

14 dagen geleden

Lees je in over veilig samen slapen van McKenna, er kan meer dan je denkt. Het babynestje/voedingskussen is juist niet zo'n veilige optie.

14 dagen geleden

En deze over slapen op de borst: https://www.instagram.com/p/Cq1R4RptF8z/?igsh=MThwbjV6d2d6ZnAwbg== Bij onze eerste dochter was ik er super angstig onder en als de dood om in slaap te vallen met de kleine op me. Nu sta ik er dus anders in, maar tweede moet nog geboren worden dus misschien wint de angst straks nog een beetje 😅 maar nu heb ik meer kennis/ informatie.

14 dagen geleden

Mijn eerste slaapt sinds dag 1 tot op de dag van vandaag (3 jaar) in mijn armen 💕

14 dagen geleden

Reactie op Marder

Lees je in over veilig samen slapen van McKenna, er kan meer dan je denkt. ...
Ik zal eens kijken… het voelt erg onnatuurlijk haar zo “ver” van me af te hebben. Ziet er in ieder geval wetenschappelijk onderbouwd uit.

13 dagen geleden

Wij slapen wel met onze dochter tussen ons in. In een nestje. Wij zorgen gewoon voor zo min mogelijk kussens en wikkelen onze dekens om ons heen.

13 dagen geleden

Bij onze oudste dochter had ik een draagzak die je aan de voorkant kon knopen. Als ze erg onrustig was en ik echt op was en slaap nodig had. Deed ik haar huid op huid in de zak en gingen we op die manier een dutje doen samen. Zo kon ik met korte slaapjes even van haar "op mijn borst" genieten. Ipv dat ze los op de borst lag te slapen en je het risico hebt dat je los laat. Misschien kan je hier iets mee!

13 dagen geleden

Zoals al veel gezegd wordt: veilig samen slapen en mckenna googled 😊 Wij hebben zo ruim 1,5 jaar samen geslapen. Dit is overigens eigenlijk wel alleen een optie als je borstvoeding geeft, anders is het toch weer niet zo veilig... Mijn dochtertje sliep alleen als ze tegen ons aan lag. Eerste twee weken hebben mijn man en ik daarom afgewisseld waarbij één van ons steeds wakker was en ons dochtertje op de borst had en de ander kon slapen. Toen dus overgegaan op veilig samen slapen. Opties als babynestjes, verschoonkussens en draagzakken zijn niet veilig als je zelf in slaap valt. Al denk ik niet dat het in het begin zo'n vaart zal lopen, want dan bewegen baby's nog niet zo veel..