13 Reacties
14 dagen geleden
Officieel mag het niet maar wij hebben de eerste paar dagen met onze zoon tussen ons in geslapen. Hij lag in een voedingkussen ingewikkeld in een dekentje tussen onze hoofdkussens (zo konden wij de dekens niet over hem heen trekken). Dit is goed gegaan, je moet doen waar jij je goed bij voelt.
14 dagen geleden
En deze over slapen op de borst: https://www.instagram.com/p/Cq1R4RptF8z/?igsh=MThwbjV6d2d6ZnAwbg==
Bij onze eerste dochter was ik er super angstig onder en als de dood om in slaap te vallen met de kleine op me. Nu sta ik er dus anders in, maar tweede moet nog geboren worden dus misschien wint de angst straks nog een beetje 😅 maar nu heb ik meer kennis/ informatie.
14 dagen geleden
Mijn eerste slaapt sinds dag 1 tot op de dag van vandaag (3 jaar) in mijn armen 💕
13 dagen geleden
Bij onze oudste dochter had ik een draagzak die je aan de voorkant kon knopen. Als ze erg onrustig was en ik echt op was en slaap nodig had. Deed ik haar huid op huid in de zak en gingen we op die manier een dutje doen samen. Zo kon ik met korte slaapjes even van haar "op mijn borst" genieten.
Ipv dat ze los op de borst lag te slapen en je het risico hebt dat je los laat.
Misschien kan je hier iets mee!
13 dagen geleden
Zoals al veel gezegd wordt: veilig samen slapen en mckenna googled 😊 Wij hebben zo ruim 1,5 jaar samen geslapen. Dit is overigens eigenlijk wel alleen een optie als je borstvoeding geeft, anders is het toch weer niet zo veilig...
Mijn dochtertje sliep alleen als ze tegen ons aan lag. Eerste twee weken hebben mijn man en ik daarom afgewisseld waarbij één van ons steeds wakker was en ons dochtertje op de borst had en de ander kon slapen. Toen dus overgegaan op veilig samen slapen.
Opties als babynestjes, verschoonkussens en draagzakken zijn niet veilig als je zelf in slaap valt. Al denk ik niet dat het in het begin zo'n vaart zal lopen, want dan bewegen baby's nog niet zo veel..