30 Reacties

één maand geleden

Hee , Zelf ik zit ik ookal 3 weken in de ziektewet 25+3nu. Veel harde buiken en last van bekken werk nu 3 ochtenden. Werk zelf in de zorg . Ik zou aan jezelf denken dan helemaal ziektewet.

één maand geleden

Ik zit ook in de ziektewet wegens rugpijn en echt vermoeidheid want slaap snachts bijna niet. Als je vk aan geeft rust te nemen moet je dat ook echt aannemen! Werk gaat ook door zonder jou! Dus lekker volledig in de ziektewet gaan

één maand geleden

Ik zit in de ziektewet, thuis blijven lijkt me in deze periode echt beter als het mogelijk is. Moet alleen na het bevallingsverlof waarschijnlijk weer snel aan het werk 😢

één maand geleden

Hi. Ik zit ook in de ziektewet. Werk halve dagen. Maar bij mij is de oorzaak dat ik met 17 weken een acute blindedarm ontsteking had. Dat is geen goeie combinatie met een zwangerschap. Ben nu inmiddels 25 weken. Je gezondheid gaat voor en zeker voor de kleine. Liefs

één maand geleden

Ik zit door hg momenteel ook volledig ziek thuis. Laat je niet onder druk zetten door je werkgever, geef aan dat het niet lukt en vraag desnoods een gesprek aan met de bedrijfsarts. Sterkte !

één maand geleden

Hey, ik zit al sinds week 20 in ziektewet. Ben nu 26 wk en werk 3 dagen van 3 uurtjes. Ook erg last van harde buiken en bekkeninstabiliteit. Je gezondheid gaat echt voor! Voor jouw en voor de kleine.

één maand geleden

Met vorige zwangerschap met 12 weken half in de ziektewet en met 17 weken helemaal Deze zwangerschap ben ik nog aan het werk! Nu 22 weken!

één maand geleden

Reactie op Plofje98

Met vorige zwangerschap met 12 weken half in de ziektewet en met 17 weken h ...
Oh en zou echt je eigen gezondheid voorop zetten ongeacht wat je werkgever vindt!

één maand geleden

Ik werk nog voor 50% en dan ook nog aangepaste/beperkte werkzaamheden. Mijn verloskundige gaf zelfs nog aan dat meerdere werkgevers hier een voorbeeld aan konden nemen want mijn leidinggevende stelde dit zelf op deze manier voor. Als je niet willen schipperen en het dus eigenlijk niet gaat, kan ik maar 1 ding zeggen; 100% in de ziektewet op advies van de verloskundige. Ook kan je altijd een gesprek bij een bedrijfsarts aanvragen! Zij stellen zelf een plan voor en daar dient je werkgever zich ook aan te houden

één maand geleden

Luister naar je lichaam! Zelf heb ik vanaf eind week 5 thuis gezeten ivm HG en werk nu (sinds week 16 weer opbouwen) de helft van m'n uren. Vind het wel jammer, want ben een beetje uit t leuke project gevallen (logisch want t gaat gewoon door) en er weer helemaal in gaan zitten is ook niet handig omdat ik over een paar maanden weer een tijdje weg ben ivm zwangerschapsverlof..

één maand geleden

Ik werk ook 50%, al een hele tijd. Gewoon in overleg met bedrijfsarts, manager heeft er weinig van te vinden.

één maand geleden

Ik zit al sinds week 10 in de ziektewet. Werkgever, bedrijfsarts en behandelend artsen (medische zwangerschap) zitten gelukkig allemaal op 1 lijn, maar dat heeft wel tijd en energie gekost. Mijn ervaring: als het een discussie wordt wat je wel en niet zou kunnen, kun je maar beter jezelf 100% ziek laten melden; dat schept duidelijkheid.

één maand geleden

Ik zit al sinds week 5 in de ziektewet 100% ga ook niet meer werken tot na mn verlof. Je kan ook een gesprek met de arbo aanvragen die kan je er bij helpen.

één maand geleden

Ik zit sinds 16 weken ook al in de ziektewet.. er zijn altijd mensen met een mening hierover alleen als iemand zegt dat het beter voor je kindje is moet je het serieus nemen!!

één maand geleden

Iemand die volledig in de ziektewet zit en nog op vakantie gaat, die ik iets mag vragen?

één maand geleden

Reactie op annabel021998

Ik zit al sinds week 5 in de ziektewet 100% ga ook niet meer werken tot na ...
Maar,.. heb je die nog niet gesproken dan? De wet schrijft voor dat je in de eerste 6 weken contact hebt met de bedrijfsarts (voor een probleemanalyse). Je werkgever moet hier voor zorgen anders kunnen ze tzt een sanctie krijgen van het uwv.

één maand geleden

Ik zit ook in de ziektewet wegens bekkeninstabiliteit en ontzettend last van rug dit begon bij mij al heel erg vroeg, had hier bij de zwangerschap van mijn zoontje ook last van. Ik sta de hele dag op het werk dus arbo gaf zelf aan dat het voor mij niet meer te doen is om te gaan werken. Zit nu ook tot aan mijn verlof thuis. Als het niet meer gaat gaat het niet meer jij en de baby zijn het belangrijkste

één maand geleden

Reactie op xannemarie

Iemand die volledig in de ziektewet zit en nog op vakantie gaat, die ik iet ...
De regel bij ons is; als je kunt genieten van je vakantie, dan moet je hier gewoon verlof voor opnemen. Dat geldt in alle gevallen trouwens, niet alleen voor zwangerschap. Je bouwt nu namelijk ook gewoon verlof op, ook al sta je ziek gemeld.

één maand geleden

Reactie op DaCha

Maar,.. heb je die nog niet gesproken dan? De wet schrijft voor dat je in d ...
Ja zeker heb elke 6 weken contact met de bedrijfsarts 😊

één maand geleden

Ik zit sinds week 16 in de ziektewet ivm een extreem lage bloeddruk en herhaaldelijk flauwvallen. Het was geen goede combinatie met mijn huidige fysieke baan. Het is mijn baas die de keuze heeft gemaakt om me naar huis te sturen en ik zie de arts iedere maand om te herevalueren of het beter gaat. Er is me al vriendelijk verteld door zowel de arts, de verloskundige en mijn werkgever dat ze me wel weer op de werkvloer terug zien als de baby er eenmaal is. ik heb geprobeerd eerst minder te werken, maar dit loste helaas niets op.