30 Reacties

3 maanden geleden

Ik werk nu 6 uur ipv 8 uur per dag. Dat heeft mijn leidinggevende me verplicht, want ik vind het vreselijk. Zijn er meer mensen die gewoon lekker willen werken en het juist niet fijn vinden dat ze ziek thuis moeten zitten? Of ben ik echt van een ander ras? 😂

3 maanden geleden

Ik zit sinds week 6 in de ziektewet ivm HG. Heb de afgelopen weken (week 20, 21, 22 en 23) geprobeerd 2 x 3-4 uur incl reistijd van een uur te werken. Ben nu 24 weken en weer volledig thuis. Als ik op de maandag 2-3 uurtjes op m’n werk was moest ik dat de dagen erna al bekopen thuis .. moe, misselijk en veel last van m’n bekken. Dus heb m’n leidinggevende gebeld dat met nog 10 weken ‘werken’ in het vooruitzicht ik dit niet meer zag zitten. Ze kon ook niet echt vervangend werk bedenken dus was meer m’n collega’s aan het afleiden en m’n verlof aan het inplannen dan dat ik nuttig was 🙄. Bedrijfsarts heb ik pas 1 x gesproken begin mei en op mijn verzoek nu halverwege augustus weer een afspraak ingepland, ook een beetje vreemd 😅. Voel me nu in ieder geval al beter en kan m’n week en energie beter indelen dan met die druk erbij van 2 x per week naar m’n werk te moeten komen. Ik zou dus echt voor jezelf kiezen! Werken kan altijd nog 😉.

3 maanden geleden

Reactie op pvrh

Ik werk nu 6 uur ipv 8 uur per dag. Dat heeft mijn leidinggevende me verpli ...
Ik! Alleen is het echt onmogelijk momenteel, maar mis mijn werk echt . Elke dag thuis is, om balans te vinden in de klachten, is niet perse waar ik me zinvol bij voel. 😂 Maar weinig keus en mentaal helpt het niet om hier tegenin te gaan. Dus maak er het beste van met het idee dat ik iets heel moois maak 💪😉

3 maanden geleden

Ik ben sinds vandaag deels ij de ziektewet (26 weken) Ik werk maximaal 5 uur per dag, dit is op advies van de bedrijfsarts. Mocht het alsnog niet gaan, kan het bijgesteld worden. Hebben jullie een inloop spreekuur bij de bedrijfsarts waar je een afspraak mee kan in plannen? Via deze route kreeg ik het advies.

3 maanden geleden

Zit ook in de ziektewet (vanwege erge vermoeidheid en psychische klachten), werk nog maar 2 uurtjes per dag, werk als project management ondersteuner en pak alleen nog maar simpele taken op. Vanaf week 18/19 werkte ik eerst halve dagen, maar dat ging ook niet. Dus in overleg met bedrijfsarts is dit besproken. Na deze week heb ik 3 weken vakantie en dan zie ik wel hoe het gaat, moet dan nog 5 weken werken tot m'n verlof.

3 maanden geleden

Ik zit ook deels in de ziektewet. Ben 26 weken nu. Werk nu 4x een halve dag (voorheen 4 volledige dagen). Dit vanwege bekkenpijn. Ik voelde me er eerst erg schuldig over, maar lichamelijk voel ik me vele malen beter. Hierdoor heb ik ook meer rust in mijn hoofd en vk zei ook vandaag dat zij aan me kan zien dat ik lekkerder in mijn vel zit nu 🤗

3 maanden geleden

Ik zit sinds 15 juni volledig in de ziektewet (daarvoor nog 34 uur gewerkt). Ik zit in de ouderenzorg en kreeg al met 13 weken bekkenklachten. Ik zat af en toe te huilen van de pijn op werk, en na werk sowieso. Kon prive niets meer doen alleen maar bijkomen, maar herstellen zat er niet in. Toch zo lang mogelijk doorgegaan omdat ik het via de juiste weg wilde doen (bekkenfysio, arbovpk, manager, roosteraar en dan pas aangepast werk). Maar de fysio gaf aan dat ik gelijk even helemaal moest stoppen omdat mijn lichaam niet meer wilde.. Week later moest ik via de arbovpk 3 a 4 x per week 2 uur op werk boventallig aan het werk zijn met lichte werkzaamheden, maar ook hier kreeg ik na een half uur al behoorlijk pijn. Na gesprek met de arboarts (geen vpk) nu ook even geen therapeutisch werken, waarschijnlijk blijft dit zo tot het verlof. Mijn manager is het er alleen niet mee eens en vind dat ik nog iets kan doen om collega's te ontlasten.. hier zo niet mee eens. Ik heb zo mijn best gedaan, en ik was ook liever iets gaan doen om collega's te ontlasten, maar ik weet niet hoe. Merk dat dit mentaal ook veel van mij vraagt, dat mijn manager anders denkt dan mijn fysio, de arboarts en ikzelf. Het voelt erg oneerlijk

3 maanden geleden

Ik zit sinds week 10 in de ziektewet, op den duur had ik opgebouwd naar 2*2,5uur werken (van de 27h). Maar toen kreeg ik hoge koorts en daarna was het weer terug bij af met de ernstige vermoeidheidsklachten en kan ik niet eens meer een halve dag voor m'n zoontje zorgen. Werk heeft nu gezegd blijf maar helemaal ziek tot aan je verlof:( Ik ben 26weken donderdag. Ik had ook ff bekkenklachten maar die zijn gelukkig weer verdwenen toen ik wat meer ging bewegen(5min oefeningen thuis savonds). Want kwam bij mij door gebrek aan beweging, normaal sportte ik 2x per week. Overigens helemaal eens met je plan, zeker zo doen. Niet gaan hannesen met werk.

3 maanden geleden

Reactie op pvrh

Ik werk nu 6 uur ipv 8 uur per dag. Dat heeft mijn leidinggevende me verpli ...
Ik! Ben echt dol op mn baan en ik zit me maar te vervelen thuis. Ben liever gewoon lekker bezig om mn werk dus heb het hier echt moeilijk mee gehad.blijf maar herhalen dat het wel weer komt en het tijdelijk is.