19 Reacties

8 maanden geleden

Ik heb precies het zelfde. Me zoontje 20 weken ingebakert met slapen. Ben sinds gister bezig met afbouwen) slapen in slaapzak maar hij slaat en wrijft continue met zijn handjes in zijn ogen. Continue die r"t speen die er uit gaat (wordt die wakker van). Ik weet ook echt geen raad. Ik lees mee😳😭😩

8 maanden geleden

Hier ook gestopt met inbakeren sinds 2 weken en doet dit ook. Ik ben ook benieuwd wanneer die wilde handjes en dat wrijven stopt.. die speen is echt ellende!

8 maanden geleden

Tis wel echt zo fijn om te lezen dat we niet de enigen zijn😂

8 maanden geleden

Hier precies hetzelfde...

8 maanden geleden

Jep! ‘s avonds begint ze vooral met haar rechterhandje steeds in haar oogjes te wrijven. Ik maak meestal het mouwtje dicht aan die kant, dan kan ze in elk geval niet ook nog eens haar tut uittrekken. heb wel het geluk dat ze snel diep slaapt. Dus meestal helpt de armpjes omlaag houden wel, meestal eindigt het in een soort twister spelletje waardoor ik mij in een gekke positie moet houden om de handjes en beentjes rustig te houden 😆 Inbakeren nooit een optie geweest, slaapt altijd met de handjes naar boven

8 maanden geleden

Hier ook hetzelfde! Ik laat haar dr gang gaan en als ze dan wakker is opnieuw haar speentje aanbieden. Ze zal hier vast een keer mee ophouden!

8 maanden geleden

Hier ook heeeele onrustige handjes. Vooral bij het in dlaap vallen en speen nodig om in slaap te vallen dus we moeten haar handen dan flink tegenhouden. Fedde en kees nunki lakentje op het bed helpt eventjer maar ze is veel te sterk. Ook getwijfeld het bundi slaapzakje te halen alsnog, maar denk dat ze hier veels te sterk voor is... herken dit niet zo van mijn andere 2 kids. Irritant wel🥲

8 maanden geleden

De onze vindt het ook fijn om een doudou of hydrofiele doek in zn gezichtje te wrijven. Da’s niet wenselijk snachts voor verstikkingsgevaar maar overdag laat ik hem ermee slapen (ik hou zn neusje vrij). Lijkt een soort self soothing gedrag, en het helpt hem dieper te slapen.

8 maanden geleden

Hier ook… ze maakt zichzelf wakker ervan en de speen gaat er dan ook uit. Ze is vandaag 20 weken en hiop dat dit snel stopt, pfff. Wij hebben het nunki laken maar haar armen vliegen daar soms bovenuit en dan gaat ze als een gek zwaaien met die armen en wrijven. Zelf in slaap vallen lukt nog niet, dus dan kunnen we haar weeeer in slaap wiegen. Iemand tips?

8 maanden geleden

Volgens mij is dit een methode van 'selfsoothing' dus in principe juist iets goeds waarmee ze zelfstandig weer in slaap kunnen komen.. alleen onhandig dat het speentje dan mee komt..

8 maanden geleden

Ik weet niet of het aansluit, maar mijn tip zou zijn om te stoppen met de speen en je baby zonder in slaap te leren vallen. Heb ik ook gedaan bij zowel mn dochter en zoon toen ze vier maanden oud waren. Even een paar dagen en nachten extra troosten, maar beiden sliepen binnen een week veel beter door.

8 maanden geleden

Reactie op Henk24

Ik weet niet of het aansluit, maar mijn tip zou zijn om te stoppen met de s ...
Nou ik zat daar wel aan te denken, maar weet niet zo goed hoe ik dat moet doen...

8 maanden geleden

Reactie op kristab88

Volgens mij is dit een methode van 'selfsoothing' dus in principe juist iet ...
Ja volgens mij ook, maar het speentje dus ook.. ik probeerde het laatst over te nemen door met een vinger over haar wenkbrauwen te aaien, maar dat hielp maar eventjes🥲

8 maanden geleden

Reactie op Emilybaby

Hier ook heeeele onrustige handjes. Vooral bij het in dlaap vallen en speen ...
Wanneer stopten de oudere twee kinderen hiermee, weet je dat nog?

8 maanden geleden

Onze dochter doet dit ook en manmanman mijn geduld wordt ook echt door op proef gesteld.. slaapt ze bijna of soms slaapt ze al licht en dan gaan die handen weer en weer wakker... hoop dat dit ook een tijdelijk iets is

8 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Nou ik zat daar wel aan te denken, maar weet niet zo goed hoe ik dat moet d ...
Er zijn verschillende aanpakken. Hier staat wat meer info: https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-november-2024/ellendige-speen-6Da1j21?utm_source=24Baby&utm_medium=app Bij m’n zoontje is de associatie met speen en borst gestopt door cold turkey te stoppen. We hebben hem nooit laten hullen, maar altijd getroost. In dit topic heb ik verteld wat onze aanpak was: https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-november-2024/zelfstandig-slapen-en-rollen-in-bed-0rByZry?utm_source=24Baby&utm_medium=app

8 maanden geleden

Hier deed mijn dochter ook heel veel met de handjes in haar gezichtje wrijven. We hebben inbakeren, verschillende slaapzakjes, zelfstandig in slaap laten vallen geoefend. Werkte allemaal totaal niet. Zeker het zelfstandig in slaap vallen, compleet overstuur. Speentje hebben we nooit gedaan, speen weigeraar hier. Nu slapen we samen, voed ik haar in slaap en wrijft ze bijna niet meer met haar handjes. Ze wordt er in ieder geval nooit meer wakker van als ze het wel doet. Nu slapen we best heel goed. Tip, lll-vlaanderen Instagram. Veel aan gehad mbt slapen (ook al gaat het over borstvoeding).

8 maanden geleden

Herkenbaar! As we speak bezig met de speen marathon 😅