16 Reacties
5 dagen geleden
Ik zou gezien van wat er gebeurt is, geen enkel risico willen nemen, en zou persoonlijk ook voor inleiding dan gaan zo snel mogelijk.
Wat als het weer gebeurt.. of toch erger afloopt, ik denk dat jezelf dan wel voor je kop kan slaan. .
En wat betreft je man. Ik mag toch hopen dat je hebt een beste schop hebt gegeven. Jezus.. wat een idioot zeg !
5 dagen geleden
Je moet niets!!! Serieus, je moet niets. Jeetje wat een rollercoaster zo.
Ik zou nog eens goed vragen wat de redenen zijn, en vragen om de voor en nadelen van alles. In die zin heb je volstrekt logische reden van het hartje, een reactie op je stress. Vragen: als kan dat nu nog doorwerken die ene reactie, wat zegt ctg steeds, waarom kon het afgekoppeld worden. Wat voor aanleiding is er voor een inleiding, geeft dat echt een betere start. Inleiding heeft ook nadelen, vertellen ze je die? Wat als we wachten, wat zijn voor en nadelen ervan. Zijn er alternatieven, bijv meer monitoren. Heb je iemand, bijv moeder ofzo die je bij kan staan, dit soort gesprekken wil je niet alleen doen.
Tuurlijk wil je een inleiding als het nodig is. Zullen we allemaal doen, maar het gebeurt ook zeker vaak onnodig.
Hopelijk kan je vannacht beetje slapen.
Heel veel sterkte en succes morgen. He wat naar is dit!!
4 dagen geleden
Sterkte! Ik zou geen risico nemen en in het ziekenhuis bevallen onder begeleiding.
Thuis is nu ook niet leuk kan ik me voorstellen. In het ziekenhuis zijn mensen die je kunnen helpen en thuis is de sfeer denk ik om te snijden. Als de bevalling straks begint heb je zoveel mogelijk positiviteit nodig en zelfs al wil je man helpen, is dat denk ik pijnlijk.
Je kan wel vragen of je gemonitord kan blijven worden en dat je nog even wil afwachten. Maar ik ben minder dan een maand geleden bevallen (grootste deel thuis) en zou dat echt niet gekund hebben met de wetenschap dat mn vriend vreemdgegaan was.
Je baby’tje heeft nu gewoon alle hulp die jullie kunnen krijgen nodig! Dat is mijn mening…
4 dagen geleden
Wat een vervelende situatie waar je in zit zeg!
Ik zou even vragen wat de consequenties en opties zijn als er (nog) niet ingeleid wordt. Misschien dat je gewoon op controle mag, bijvoorbeeld dagelijks een ctg.
Een ctg maken hebben ze een half uur voor nodig bij signalen van minder beweging weet ik uit ervaring. Waarschijnlijk moet je blijven omdat wanneer je nog een keer minder beweging voelt dat ze direct kunnen checken.
Ik snap je frustratie hoor, ik ben ook in een ziekenhuis bevallen dmv inleiding, terwijl ik het allemaal anders voor me had gezien. Maar als er daadwerkelijk iets met je kleine aan de hand is waardoor er minder beweging is dan wil je wel het zekere voor het onzekere nemen.
Heel veel succes gewenst.
4 dagen geleden
Wat een vreselijke situatie, heel veel sterkte! Overleg met je eigen verloskundige en iemand in je nabije omgeving moeder of vriendin wat te doen.
4 dagen geleden
Ik neem aan dat de ‘vader’ niet bij de bevalling aanwezig is en hoeveel weken ben je nu?
4 dagen geleden
Wow.
Ik vind het echt bizar, dat dit echt gebeuren kan met die mannen.
Hoe gaat het nu met je ??
En je kindje, ik zou het ook laten halen.. ik kan me voorstellen dat dit zoveel stress geeft dat dit de baby ook aangaat
4 dagen geleden
Dames! Inmiddels wakker gemaakt en weer aan de ctg. ze gaan me dus zo vragen met een plan te komen.
Ik vind dus nog raar dat ik moest blijven voor de ctg maar uiteindelijk mocht slapen zonder de ctg.
Vind super jammer dat ik geen weeën meer heb gehad. Ik wil dus niet onnodig ingeleid worden..
Het lijkt alsof ze de kleinste dingen nu “negatief” maken. Ze meet de vruchtwater bijv super niet serieus en even snel ik zie gewoon dat ze redenen zoeken en ik voel oprecht oprecht dat het goed gaat. Dat ze dan erbij zegt van ohja is ook aan de mindere kant.. dat ik denk meid ik was hier een paar dagen geleden aan de ctg en alles was goed.
Ze willen nu actie omdat ze niet
Met zekerheid kunnen zeggen waarom de baby zo een lage hartslag liet zien. Kon het dan toch niet even een moment opname zijn? Dat de dopler gewoon even raar deed? Ik voel de baby minder dan normaal maar meer dan de gemiddelde baby..
Update: Toch besloten om 2 dagen naar huis te gaan met dagelijks een ctg. Alsnog bevallen in ziekenhuis onder controle. Mocht het binnen die 2 dagen gebeuren. Zo niet dan starten met ballon.. als vrijdag nog niet zover is vliezen breken. Ik denk en hoop dat mijn kindje vanavond of morgen al vanzelf gaat komen. Zo niet heb ik iig zolang mogelijk kunnen uitstellen op een “veilige” manier. Daarnaast heb ik ook gevraagd om een ander ziekenhuis omdat ze hier totaal niet betrouwbaar overkomen bij mij. Want als gyneacoloog zeggen dat je me geen dood kindje op mn borst wilt geven vind ik wel heel heftig uitgesproken. En dat is nog
Maar 1 van de dingen..
4 dagen geleden
Reactie op mommyCey
Dames! Inmiddels wakker gemaakt en weer aan de ctg. ze gaan me dus zo vrage ...
Misschien een heftige uitspraak van de gynaecoloog, maar in onze nabije omgeving weten wij nu wel al 3 kindjes waarbij het gebeurd is dat ze eerst een lage hartslag meten en vervolgens ondanks alle toeters en bellen toch in de buik overleden zijn. En de gynaecoloog voelt natuurlijk niet wat jij voelt, dus kan me voorstellen dat die geen onnodige risico’s wil nemen...
Niet om je bang te maken overigens, alleen om aan te geven waarom iemand zo'n uitspraak misschien doet als zo iemand in de afgelopen tijd dit meermaals meegemaakt heeft... Want dat gaat ook bij een arts niet in de koude kleren zitten.
4 dagen geleden
Mogelijk zijn het ook je eigen emoties en gesteldheid die de signalen van het ziekenhuis en de medewerkers anders oppikken. Ik ben er van overtuigd dat ze het beste met jou en de baby voor hebben. En het js uiteraard begrijpelijk dat je het op je eigen voorgestelde manier wilt, maar zo te lezen speelt er van alles waar je thuis ook veel stress van kan/gaat ervaren. Wees lief voor jezelf en de baby en ik zou liever van een pad wijken om zeker te zijn dat de baby in goede gezondheid komt dan het heel erg tegen werken.
4 dagen geleden
Meid!! Wat vreselijk voor je… en wat moet deze periode heftig zijn voor je. Veel sterkte gewenst en hopelijk heb je snel je kindje vast! Ik zou persoonlijk, zekere voor onzekere nemen en je neer leggen bij een ziekenhuis bevalling. Als er tijdens de bevalling iets met je kindje is, dan zijn ze er meteen bij!
4 dagen geleden
Reactie op mommyCey
Fijn dat je toch nog even naar huis mag! Geniet nog even van je dagen thuis en bereid je voor op wat komen gaat. Ook al is het niet wat je voor ogen had en misschien wel heel spannend. Gebruik de tijd om nog even te ontspannen ondanks je situatie.
Ik zou blij zijn als ik niet de hele nacht aan de ctg moest. Want ik kan je vertellen je slaapt niet! De rust heb je nu echt wel nodig voor als je gaat bevallen. En zoals ik al zei, dat je blijven moest is waarschijnlijk voor het geval je weer geen beweging voelde. Ze willen er dan gewoon snel bij zijn.
Daarnaast is het inderdaad een heftige en vooral directe uitspraak van de gynaecoloog, maar ik zou het wel serieus nemen. Of anders om een andere gynaecoloog vragen.
Is er iemand bij je? Familie of vriendinnen. Die kunnen misschien door jouw emoties heen wat meer relativeren.
4 dagen geleden
Reactie op mommyCey
Klinkt als een goed plan, als jij daar achter staat.
Ik vind het heel goed dat je om de ander ziekenhuis vraagt, sorry maar die uitspraak van de gynaecoloog is gewoon dreigen! Jeetje wat naar.
Je situatie is ook niet gemakkelijk, maar vind je heel sterk! You can do this.