Als volwassene doet het me niks. Echter kan ik me wel voorstellen dat het in de kinder/puber tijd een ‘dingetje’ kan zijn. Maar ook dat zal tijdelijk zijn denk ik.
En nog een vraag: mijn dochter heeft 1 tweede naam. We zouden mijn zoon (waarbij de initialen dus s.m. Zouden zijn) een extra naam kunnen geven waardoor zijn initialen bijvoorbeeld s.m.m. Zouden zijn. Is dat gek, dat je twee kinderen een ander aantal namen hebben?
Dit is natuurlijk heel persoonlijk, en het zou niet moeten uitmaken, maar vroeger hadden wij een docent met die initialen en die had daar wel echt last van. Kinderen zijn niet zo bedachtzaam soms 🙈
Wanneer zie je als puber van leeftijdsgenoten de voorletters? 😅 hier zelf nooit bij stilgestaan iig, en kan me niet herinneren dat zoiets ooit een ding was..
Onze dochter van 3 heeft ook deze initialen. We hebben er wel over nagedacht maar toch gedaan. Ik vind het er niet vreemd uitzien en maar 1 keer iemand erover gehoord, maar dat is ook wel iemand van het type grappen…..
Ik zie het probleem niet zo. Het zou inderdaad kunnen dat kinderen/pubers er ineens wat van vinden, maar bij de mensen die ik zelf ken met de initialen S.M heb ik hier nog nooit bij stil gestaan.
Dat je ene kind een naam meer heeft dan je andere kind vind ik ook niet gek!
Onze eerste keuze in namen maakte haar initialen A.N. L. (inclusief eerste letter achternaam)in Nederland zal het niet zo heel erg opvallen maar mijn vriend is Amerikaans en in het engels klinkt het toch als een bepaald woord... we hebben in de tussentijd een andere 2e naam gekozen.
Bij onze oudste hadden we ook deze initialen in gedachten, maar vonden dit eigenlijk niet kunnen omdat dit ook wat anders kan zijn 😉.
Uiteindelijk hebben we gekozen voor een extra naam en er s.s.m. van gemaakt 😊
Ja ik vind het dus echt zo onwijs kinderachtig als mensen hier daadwerkelijk om grappen of wat van vinden, vooral volwassenen dus mocht je deze naam echt mooi vinden, lekker doen.
En nog een vraag: mijn dochter heeft 1 tweede naam. We zouden mijn zoon (wa ...
Nee hoor, waarom? Onze oudste heeft ook 2 namen terwijl zijn zusje er 3 krijgt.
Ook de initialen S.M. zou ik gewoon doen als het echt dé namen zijn.
Echt gewoon doen wat je het allerleukste vind qua namen!
Wij hebben initialen S M. Echt je kan ook overal wat van maken als je wilt. Sorry ga de mooie namen, met zorg gekozen niet aanpassen op zoiets kinderachtigs....
En nog een vraag: mijn dochter heeft 1 tweede naam. We zouden mijn zoon (wa ...
Nee hoor is niet gek. Wat jullie willen .
Wil je vooral aanraden niet teveel van wat anderen vinden aan te trekken. De ene vind het niet mooi, de ander wel. Namen zijn heel persoonlijk. Kies de naam (en initialen) die jullie mooi vinden. Dat is veel belangrijker dan wat een ander misschien vind, en er zijn er altijd die de naam niet mooi vinden of wat dan ook. Maar ook genoeg die dat wel vinden.