21 Reacties

9 dagen geleden

Mag ik vragen hoeveel weken je zwanger bent? Ik snap je frustratie erg goed!

9 dagen geleden

Reactie op hoiiiiiiiiii

Mag ik vragen hoeveel weken je zwanger bent? Ik snap je frustratie erg goed ...
Ik ben op dit moment 39 weken zwanger, ik moest ingeleid worden i.v.m een hoge bloeddruk en zwangerschapsdiabetes.

9 dagen geleden

Ik herken het een klein beetje. Ze hebben bij mij toen alleen na de ballon een of andere gel ingebracht en die heeft toen voor 3cm ontsluiting gezorgd. Je kunt vragen of ze daar ook zn gel hebben?

9 dagen geleden

Reactie op sannevd1995

Ik herken het een klein beetje. Ze hebben bij mij toen alleen na de ballon ...
O dat is een goede tip. Ik zal de verloskundige straks eens vragen of ze dat kunnen proberen.

9 dagen geleden

Ja hier precies het zelfde verhaal! Eerst een ballonnetje 2 cm ontsluiting. Ook was mijn baarmoedermond bij lange na niet verstreken. Ook de misoprostol tabletjes gekregen. Deze heb ik van dinsdag tot en met zaterdag geslikt. Zowel oraal als vaginaal geprobeerd. Elke dag was mijn baarmoedermond een stukje korter. Maar niet genoeg om mijn vliezen te breken. Zaterdag ochtend nog een keer gevoeld. De verloskundige zei dat ze er net bij zou kunnen om mn vliezen te breken. Dit was gelukkig ook in 1 keer gelukt. Vanuif daar ging het mega snel. Ik ben op maandag opgenomen in het ziekenhuis en zaterdagmiddag is m'n dochter geboren. Ik ben daarna nog gebleven tot en met dinsdag

9 dagen geleden

Reactie op Sophie19922

Ja hier precies het zelfde verhaal! Eerst een ballonnetje 2 cm ontsluiting ...
O jeetje, ja je leest toch nog wel redelijk veel verhalen over hoe snel het kan gaan. Maar dat het dus zo ontzettend lang lang kan duren had ik niet verwacht. Wat een geduld heb jij moeten hebben zeg. Ik heb nog steeds stille hoop dat er vandaag toch nog wat verandering in komt maar begin er wel aan te twijfelen. Heb jij die laatste dag voor het breken van de vliezen veel krampen ervaren? Of bleef het tot op de dag van breken nog rustig??

9 dagen geleden

Ja ik ken het, ik had 2 dagen een ballon en daarna nog dagen misopristol waar de ontsluiting op 1cm bleef hangen. Uiteindelijk braken de vliezen en hebben ze me een nacht aan de wee-opwekkers gezet, die niets anders deden dan pijn. Ik bleef op 1cm. Een dag later weer wee-opwekkers gekregen en uiteindelijk was ze eind middag geboren. Heel veel sterkte. Onthoud dat je het doet voor iets moois. Het is nu frustrerend, maar dat ben je straks allemaal vergeten als je je kindje in je armen hebt!

9 dagen geleden

Hier op vrijdagmiddag ingeleid met een ballonnetje. Deze bleek zaterdagochtend los met 2cm, toen volgden 2 dagen van miso tabletjes zonder vordering en in de nacht van zondag op maandag braken mijn vliezen. Die nacht kreeg ik ook pas echt weeën, de zaterdag en zondag alleen een beetje menstruatie achtige krampen. Maandagmiddag ben ik bevallen. Het wachten vond ik vooral saai, en jammer dat ik vanaf zaterdagochtend in het ziekenhuis moest blijven. Wat mij erg geruststelde was dat de duur van de inleiding niks zegt over de duur van de bevalling zodra deze echt begint. De bevalling was bij mij 13 uur en ik kijk er goed op terug. Heel erg veel succes, hou vol en je kan het!! Voor je het weet is het zo ver 🥰

9 dagen geleden

Jup helaas herkenbaar. Afgelopen zondag ballon gekregen, naar huis en maandagochtend terug. Helaas, wel ingekort maar geen ontsluiting. Weer naar huis en dinsdagochtend weer melden, geen extra ontsluiting gekregen. Dinsdag de hele dag in het ziekenhuis voor tabletjes, einde van de dag wel krampen en harde buiken maar die zorgden helaas niet voor het gewenste resultaat, dus slapen in het ziekenhuis en woensdag hetzelfde verhaal. Vanmorgen weer gecheckt en blijf hangen op 1cm ontsluiting. Ben vanmorgen naar huis gestuurd voor wat rust en moet komende zondag weer terugkomen omdat ze nogmaals een ballonnetje willen proberen. Mentaal zat ik er ook echt even doorheen vanmorgen. Het waren pittige dagen waarin je van hoop naar teleurstelling gaat, plus ik heb super veel last van zwangerschapscholostase. Maargoed, baby heeft het nog helemaal naar d'r zin in de buik en dat is uiteindelijk het belangrijkste. Uiteindelijk zal ze toch wel komen. Heel veel succes en vertrouw op je lichaam!

9 dagen geleden

Reactie op Sel2

Jup helaas herkenbaar. Afgelopen zondag ballon gekregen, naar huis en maand ...
Jeetje ook al zo'n frustrerend verhaal. Bijzonder toch dat ons lichaam zo weinig reactie geeft op de medicatie. Maarja het is wel duidelijk dat ieder lichasm weer anders werkt. Jij ook heel erg veel succes en hopelijk gaat het dan zondag wel goed. 🤞

9 dagen geleden

Je lichaam is er duidelijk nog niet klaar voor 😢 lijkt me erg frustrerend! Veel succes!!

8 dagen geleden

Reactie op kel1987

O jeetje, ja je leest toch nog wel redelijk veel verhalen over hoe snel het ...
Ik heb die hele week redelijke krampen gehad. Ook niet enorm heftig. Dit waren meer menstruatie krampen. Toen eenmaal mijn vliezen waren gebroken, volgde de weeën heel snel. Probeer jezelf een beetje te vermaken. Ook jij hebt heel snel je kindje in je armen 🥰

8 dagen geleden

Kun je niet nog even afwachten? Of loop je al op 42 weken?

8 dagen geleden

Hadden jullie wel krampen die in een golf kwamen om de zoveel min? Ik lig nu in zkh bed en vraag me af of dit ik moet melden. Ik ben net mijn slijmprop verloren. Vanmiddag ballon plaatsen niet gelukt vanwege alles dicht. Nu best flinke krampen die in golf komen om de zoveel minuten. Hoef ze nog niet echt weg te zuchten want krijg ze met ademhaling weg.

8 dagen geleden

Reactie op Mopsje

Kun je niet nog even afwachten? Of loop je al op 42 weken?
I.v.m medische redenen is het niet verstandig om tot 42 weken te wachten. Als dat had gekund had ik niet voor inleiden gekozen maar ik had niet veel keuze.

8 dagen geleden

Reactie op Danniekk

Hadden jullie wel krampen die in een golf kwamen om de zoveel min? Ik lig n ...
Nee ik had alleen iedere keer licht krampen nadat ze weer iets hadden gedaan. Maar die kramp trok dan snel weer weg. Hoe gaat het nu met je? Heeft het toegenomen of is het al weer afgezakt?

6 dagen geleden

Reactie op Sel2

Jup helaas herkenbaar. Afgelopen zondag ballon gekregen, naar huis en maand ...
Hey sel2, ik vroeg me af hoe het nu bij jou gaat. Zijn er al vorderingen?? Ik ben vandaag weer terug op het ziekenhuis, na onderzoek blijk ik nog steeds niet voldoende ontsluiting te hebben en zijn ze weer begonnen met misprostol. Hopelijk heb jij beter nieuws. Groetjes

6 dagen geleden

Reactie op kel1987

Hey sel2, ik vroeg me af hoe het nu bij jou gaat. Zijn er al vorderingen?? ...
Heey, oh jeetje jij ook nog steeds bezig dus🥲. Toevallig ben ik net weer terug uit het ziekenhuis. Ik heb opnieuw een ballon gekregen. Helaas nog niet voldoende ontsluiting om de vliezen te breken dus moet morgenochtend weer terug in de hoop dat de ballon dit keer wel wat doet. Hopelijk helpen de tabletjes bij jou!🤞

VRIEND

6 dagen geleden

Vind het zo jammer om te lezen dat er bij alles voor inleiden wordt gekozen.. je lichaam is er duidelijk niet klaar voor😩 dus morgen ben je al een week bezig?
Ja bij mij hetzelfde! Na 5 dagen inleiden en krap 1-2 cm ontsluiting na 3 keer ballon! en tabletten deden niks… Gekozen voor keizersnede en dat was.een goede ervaring