9 Reacties

één maand geleden

Hoe sta je zelf elke keer in het minder voelen van de baby? Maakt het je angstig of onzeker? Voel je haar altijd Al slecht of voel je haar nu vooral minder? Ik denk dat ze er wel goed aan doen om je over te dragen en in te leiden, doordat je haar niet goed voelt ondanks zij wel beweegt, kan je ook signalen gaan missen. Ik snap dat het enorm tegenstrijdig voelt. Vraag naar je opties, wat ze voor ogen zien, wat je mogelijkheden zijn, welke factoren nog meespelen en wat de eventuele risico's van meerdere scenario's zijn.

één maand geleden

Niemand kan jouw verplichten hoe, waar en wanneer jij wilt bevallen. Dat is uit eindelijk altijd je eigen keuze! Je zou kunnen switchen naar een VK/gyn die achter jouw keuze staat en mee gaat in jouw wensen. Een inleiding mag en kun je weigeren. Ik zou vooral je eigen gevoel volgen en staan voor je eigen keuzes, mits dit natuurlijk voor zowel jezelf als de baby verantwoord/gezond is.

één maand geleden

Reactie op Lisa4

Niemand kan jouw verplichten hoe, waar en wanneer jij wilt bevallen. Dat is ...
Dit! Verder zou je naar alternatieven kunnen vragen, bijv regelmatige ctgs, als die goed zijn is er niet echt een aanleiding voor een inleiding? Ook aan een inleiding zitten nadelen. Ik zou heel goed de voor en nadelen uitvragen, waar het op gebaseerd is. Dan kan je veel beter een beslissing nemen, waar je dan ook achter staat. Mogelijk is iets als vraagevroedvrouw.nl voor jou. Daar staat onderbouwde informatie in, en ook wanneer interventies niet ondebouwd zijn. Brains kan een handig communicatie middel zijn (zie foto). Verder als je goed informeerd bent, kan je beter een keuze maken. Inleiden of geen inleiding.

één maand geleden

@ts heb je al iets meer duidelijk wat je wilt? Het is ook een lastig dilemma.

één maand geleden

Bedankt voor jullie lieve reacties!!!

één maand geleden

Reactie op Aaker52

@ts heb je al iets meer duidelijk wat je wilt? Het is ook een lastig dilem ...
Ik heb morgen gesprek op de poli met gynaecoloog… dus dan al mijn vragen stellen die ik heb genoteerd… ik laat het morgen anders na gesprek wel even weten! Hopelijk dan meer duidelijkheid

één maand geleden

Reactie op tdkramer

Ik heb morgen gesprek op de poli met gynaecoloog… dus dan al mijn vragen st ...
Succes!!

één maand geleden

Reactie op Aaker52

@ts heb je al iets meer duidelijk wat je wilt? Het is ook een lastig dilem ...
Het heeft een best gekke wending genomen vandaag, namelijk dat mijn dochter haar groei enorm is gestagneerd waar uit blijkt dat de placenta waarschijnlijk niet meer naar behoren werkt…. Dus misschien heeft ze het minder goed naar haar zin daarbinnen als dat ik dacht… ze willen met 37/38 weken gaan inleiden dus dat lijkt mij ook een fijn idee….

één maand geleden

Reactie op tdkramer

Het heeft een best gekke wending genomen vandaag, namelijk dat mijn dochter ...
Och dat is even een andere reden. Dat klinkt wel als een reden voor inleiding. Maar wat vervelend dat het zo nu loopt, dat is even schrikken. Sterkte!!