24 Reacties
16 dagen geleden
Mijn inleiding duurde in totaal 14 uur, eerste kindje. Van smorgens 7 melden in het ziekenhuis tot geboorte. Geen ballon gehad want had al ontsluiting ze hebben toen vliezen gebroken en weeën opwekkers gegeven.
16 dagen geleden
Spannend! Ik lees even mee ik krijg vanavond 19:30 een ballon en moet de volgende ochtend 07:00 weer komen. Vind het spannend want het kan maar zo zijn dat het die avond van het plaatsen van de ballon nog zelf op gang kan komen zo niet breken ze m’n vliezen de volgende ochtend en krijg ik weeën opwekkers mij is wel verteld dat je lichaam moet gaan mee werken anders is je lichaam er gewoon nog niet klaar voor en word het best zwaar. Mijn eerste kindje begon ook spontaan met 39+5 ben nu 40+4
16 dagen geleden
Ik ben vorige week ingeleid van m'n 3e kindje (vorige 2 ook spontaan). Het was zondagmiddag ballon plaatsen. Dat was niet meer nodig. Had al 3 cm en ballon kwam er dus gewoon uit. Zelfde avond nog lekker uit eten gegaan en m'n ding gedaan en maandagochtend 6.30 gemeld in ziekenhuis. 7 uur smorgens infuus en alles erin en gestart met weeën opwekkers. Om 10 uur was hij geboren. Ging mega snel.
16 dagen geleden
Eerste bevalling was spontaan.
2de bevalling, kreeg ik een ballon in de ochtend, echter viel deze half uur later er al weer uit, en savond om half 12 begonnen de weeën, n 3 uur later was hij geboren, 1 min geperst.
De 3de keer ook weer een ballon gekregen in de ochtend. Daarna naar huis.. in de middag viel de ballon er uit.
Snachts begonnen de weeën, eenmaal in ziekenhuis zakte de weeën ineens in. Kwam ik om 7 uur toch aan de weeën op wekkers.. en om 12:45 uur is hij geboren.
15 min persen, had sneller gekunt maar de verloskundige was er nog niet.. moesten we even op wachten.
Ik vond de weeën wel heftiger met weeënopwekkers, bij natuurlijke bevalling gaat dit wat rustiger. Maar heb het niet als onprettig ervaren, ik kijk er goed op terug
16 dagen geleden
Ik ben vorige week woensdag ingeleid van ons 2e kindje. (Eerste kindje is stil geboren met 23+6)
Woensdag avond mocht ik me melden voor het plaatsen van de ballon ik had een vingertopje ontsluiting. Meteen in het ziekenhuis gebleven de volgende ochtend had de ballon nog niks gedaan waardoor ze niet mijn vliezen konden breken. Ik heb om de twee uur medicatie gekregen om mijn baarmoedermond weker te maken. Rond de middag kreeg ik regelmatige krampen waardoor ze de medicatie hebben gestopt om te checken of mijn lichaam het zelf oppakte. Helaas deed het niks dus weer opnieuw aan de medicatie. Om 22:00 uur laatste keer medicatie gekregen en zouden de dag erna verder gaan. Rond 22:45 kwam een van de verpleegkundigen afscheid nemen (we hadden een bijzondere band met haar omdat zij heel veel voor ons betekend heeft tijdens de bevalling van ons zoontje) tijdens het afscheid voelde ik een plop toen zijn ze een arts erbij gaan halen om te kijken of het ballonnetje los was gekomen maar meteen kreeg ik al weeën. En jawel de ballon was los en de plop waren dus mijn vliezen die spontaan waren gebroken. De weeën waren echt meteen van 0 naar 100 binnen een paar minuutjes en na het verwijderen van de ballon bleek ik 6 cm te hebben. Ze hebben meteen met spoed me naar een beval kamer gereden. Toen ik daar binnen kwam kreeg ik meteen persweeën en bleek ik 10 cm te hebben waardoor ik geen pijnbestrijding meer kon. Uiteindelijk heb ik een stortbevalling gehad van 1,5 uur en de verpleegkundige is gebleven na haar dienst en heeft onze dochter op de wereld gezet.
Maar al met al heb ik dus een halve inleiding maar gehad omdat mijn lichaam ineens het toch zelf heeft opgepakt.
16 dagen geleden
Ik heb met de eerste een inleiding gehad. Werd ook eerst ‘s avonds rond 20:00 uur een ballon geplaatst. Maar die had helaas niks gedaan. Toen kreeg ik de volgende ochtend een of andere gel ingebracht en daar kreeg ik 3cm ontsluiting van. Vervolgens rond 15:00 uur hebben ze de vliezen gebroken en werd ik aan de weeen opwekkers gelegd. Alleen mijn lichaam wou niet mee werken want ik had de volgende ochtend om 6 uur krap aan 4cm ontsluiting en hebben ze besloten dat ik een keizersnede kreeg. Hopelijk verloopt jullie inleiding beter als die van mij.
Ik krijg morgen trouwens weer te horen wat ze gaan doen ben vandaag precies 40 weken🤰🏼
16 dagen geleden
Ik heb bij mijn eerste ook een ballonnetje gekregen. Deze kreeg ik zaterdagochtend in, zondag teruggekomen maar had nog niks gedaan. Pas maandagochtend was het voldoende om verdere traject in gang te zetten (vliezen breken en medicatie om alles op te wekken). Tijdens ballonnetje heb ik geen last gehad, of weeen oid.
Weeen duurde 23 uur, toen overgegaan op keizersnede ivm niet verder dan 9cm ontsluiting kwam. 😅 uiteindelijk is hij geboren met 42+2.
Ben nu bijna 40 weken van nr 2, hopelijk heeft deze meer zin om eruit te komen 😂
16 dagen geleden
Ik ben vorige week maandag avond ingeleid maar in de ochtend bleek de ballon l niet goed geplaatst te zijn dus hebben ze het in de ochtend opnieuw geplaatst. Gelijk na het plaatsen krampen gehad die de hele dag aanhield. De volgende ochtend hebben ze gekeken en was het nog niet verweekt genoeg dus heb nog een hele dag tabletten gehad om het te verzachten. Hele dag geen last van gehad. De volgende dag zouden ze kijken wat het had gedaan maar het was niet meer nodig want die nacht is ze gekomen in 4 uur totaal. Ik ben van maandag tot donderdag in het ziekenhuis gebleven tot het echt op gang kwam. Maar ieder lichaam is natuurlijk anders dus wie weer reageert je lichaam er sneller op vooral omdat het al je 2 e kindje is. Succes!
16 dagen geleden
Ik heb 2 inleidingen gehad. Bij de eerste is het ballonnetje meer dan 12 uur blijven zitten maar bij de 2e viel hij er na 1,5 uur al uit. Daarna breken ze de vliezen en krijg je een infuus met wee opwekkers. Ik ga bijna bevallen van de 3e en hoop weer op een inleiding.
16 dagen geleden
Reactie op atamanalara07
Ik heb 2 inleidingen gehad. Bij de eerste is het ballonnetje meer dan 12 uu ...
Mag ik vragen waarom je hoopt op een inleiding? Had je ook de ruggenprik genomen?
16 dagen geleden
Reactie op sueraya20
Nou ik heb de ballon in maar pff wat een krampen vooral in m’n onder rug ho ...
Spannend, succes 🍀 🥰
16 dagen geleden
Ik kijk echt super positief op mijn inleiding terug. Om 8.00 werd de ballon geplaatst en ik had toen 1cm ontsluiting, na een half uur kreeg ik al stevige krampen en na een uur begonnen echt weeën op te komen. Vanaf 10.30 moest ik ze echt weg puffen nog voor 15.00 hebben ze de ballon er zachtjes uitgetrokken want ik had al 4cm en vanaf toen kreeg ik een weeënstorm, bij 6cm een ruggenprik genomen en toen ging het heel snel. Om 21.00 begonnen met persen en om 21.24 werd m’n zoontje geboren. Ik had alleen wel al vroegtijdig gebroken vliezen dus die hoefde niet gebroken te worden. Ook geen opwekkers of iets nodig gehad. Ik zou tekenen voor nog zo een bevalling.
15 dagen geleden
Reactie op sannevd1995
Ik heb met de eerste een inleiding gehad. Werd ook eerst ‘s avonds rond 20: ...
Nou vandaag een afspraak gehad en de inleiding staat gepland voor volgende week. Hopelijk voorloopt deze spoediger als de vorige x🤞🏻