11 Reacties

één dag geleden

Ben ook even benieuwd. Mijn verloskundige zei gisteren dat ze liever eerst een ballon proberen ipv medicatie. Ze zei dat als ik t echt wil, t wel zal kunnen, maar dan ook een gesprek over alle voor en nadelen...

21 uur geleden

Reactie op ClaudiaMC

Ben ook even benieuwd. Mijn verloskundige zei gisteren dat ze liever eerst ...
Ja ben ook benieuwd naar de voor en nadelen. Want als ik het begrijp zie jij het inbrengen van een ballon ook niet zitten?

21 uur geleden

Ik zou afgelopen zaterdagavond ingeleid worden met een ballon. Het plaatste niet dus ik kreeg oraal 2 tabletjes misoprostol. De bevalling is super snel gegaan! 2200 tabletjes ingenomen 0500 spontaan gebroken vliezen en vanaf dat moment regelmatige weeën elke 2 minuten die ongeveer 50 seconden aanhielden 730 6 cm 830 8 cm 11:02 is ze geboren na 32 minuten persen Dus mijn ervaring was super snel, maar een ander kan heeel anders reageren. Veel succes!!👶🏼

21 uur geleden

Ja, bij mijn vorige zwangerschap. Om 09u in de ochtend gestart en daarna om de 2 uur tabletjes gekregen. Om 17u begon het bij mij te rommelen, om 21u echt flinke weeën en om 03u in de nacht is ze geboren. Eigenlijk is de bevalling dus zelf gestart, de vliezen braken pas in de persfase. De tabletjes kunnen dus wel dat laatste zetje geven (in mijn geval althans). Voordeel is inderdaad dat er geen ballon wordt ingebracht, dat zag ik niet zitten. Je moet wel in het ziekenhuis blijven (maar dat kan je best gezellig maken). Ze zeiden dat de weeën iets pijnlijker kunnen zijn door de tabletjes maar ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal. Mijn ervaring was best positief!

21 uur geleden

Reactie op momtoobe

Ja ben ook benieuwd naar de voor en nadelen. Want als ik het begrijp zie ji ...
Nee niet echt... k vond t voelen naar ontsluiting al vet ongemakkelijk en met de ballon zou je dat gevoel dus de hele tijd hebben... Plus er is geen garantie dat t werkt (net als t strippen).. @Nov2024 Waarom lukte het dan niet? Wel fijn dat de bevalling super ging en gefeliciteerd natuurlijk!

21 uur geleden

Ik ben zondag bevallen d.m.v. deze pilletjes. Op vrijdagavond kreeg ik namelijk gebroken vliezen zonder weeën en de baby was nog niet ingedaald. Op zondagochtend is besloten om in te leiden. Ik heb in totaal 3 pilletjes gehad en ben toen bevallen. Om 11 uur kwamen de weeën en om 15.00 uur was hij er al. Heb geen wee opwekkers meer nodig gehad!

19 uur geleden

Ik volg even. Bij mij was gisteren ballon geplaatst maar die heeft geen effect gehad helaas. Dus vanmiddag gestart met tabletjes, om de 2 uur. Heb er nu 3 op inmiddels en nog 3 te gaan. Krijg nu wat meer krampen.

19 uur geleden

Ik zit ook in deze situatie. Nu 3 dagen gebroken vliezen zonder weeën. Vandaag heb ik 3x 2 pilletjes gehad omdat ballon niet mogelijk is ivm gebroken vliezen. Mij is verteld dat de tabletjes zorgen voor verwerking en dat de baarmoedermond klaar wordt gemaakt voor de ontsluitingsfase. Ik weet nog niet wat de tabletjes hebben gedaan want we willen pas morgen weer voelen (ivm infectiegevaar) en dan verder inleiden. Best een hele lange zit van 1 hele dag tabletjes en dan nog de ontsluitingsfase morgen 🫣

17 uur geleden

Ik zou eerst ingeleid worden met weeënopwekkers maar m'n baarmoedermond was nog niet gunstig dus ik zou eerst de hele dag tabletten krijgen. Ongeveer 2 uur na de eerste ronde kreeg ik zelf weeën, toen in de middag nog een keer gekregen want ontsluiting vordere niet. Weeën zette door en voor de avond nog is m'n zoon geboren. Ik kreeg een uur na de tweede set tabletten een ruggenprik en had toen na 1,5 uur ineens volledige ontsluiting. Alleen wat weeënopwekkers gekregen tijdens de persfase. Van eerste wee tot geboorte heeft 8,5 uur geduurd (40 min persen).

17 uur geleden

Vanwege langdurig gebroken vliezen was een ballon ook geen optie bij mij. Ik heb op 1 dag 3x 2 tabletten gehad. Dat heeft gezorgd voor 2cm ontsluiting de volgende ochtend en toen kon ik oxycotine krijgen voor de rest vd ontsluiting. Per ronde van die pillen kreeg ik meer weeën/krampen. De eerste ronde deed voor mn gevoel helemaal niks.

14 uur geleden

Ik heb 2 dagen een ballon gehad en daarna 3 dagen tabletjes, duurde allemaal heel erg lang… tussendoor ook nog gestript…