19 Reacties

16 dagen geleden

Insluiting moet ontsluiting zijn uiteraard

16 dagen geleden

Uit nieuwsgierigheid, waarom wordt je dan ingeleid? Is dat nodig?

16 dagen geleden

Ik word zondag ingeleid. Bij mij is wel gezegd dat na het plaatsen van de ballon de kans groot is dat m鈥檔 lichaam het eventueel zelf oppakt, ivm tweede zwangerschap en bevalling. Maar dit konden ze ook niet met zekerheid zeggen. Volgensmij is het ook met een ballon gewoon afwachten. Ik ben zondag 38+5.

16 dagen geleden

Alvast veel succes ten eerste! Zorg dat je voldoende nachthemden/bevaljurkjes hebt en ondergoed sokken etc. Wat dingetjes om te doen (iPad, puzzelboekje, boek) zijn ook fijn. Misschien wat kerstverlichting om de kamer wat gezellig te maken? Hier ben ik ook ingeleid in de avond en onze dochter was er dezelfde nacht al. Mijn baarmoedermond stond toen ook 1cm open. Toen ik het zkh binnen kwam zeiden ze dat het best wel dagen kon duren maar ging gelukkig snel. Hopelijk bij jou ook!!

16 dagen geleden

Hoi! Ik ben toevallig net op dezelfde manier bevallen. Bij mij had ik 1cm ontsluiting bij het ballonnetje plaatsen. Ik had mezelf ook voorbereid op een lange bevalling maar de ochtend daarna konden ze meteen mijn vliezen doorbreken en ben ik diezelfde middag nog bevallen. Ging dus juist heel snel. Bij mij gingen de wee毛n op het begin heel langzaam dus hadden we wat puzzelboekjes/ipad etc bij. En wat snacks/eten voor m鈥檔 partner want die kreeg alleen ontbijt in het ziekenhuis. Verder had ik gewoon standaard een lekkere pyjama, warme sokken, alles voor de kleine. Gewoon spulletjes om het jezelf zo relaxed mogelijk te maken. Door de wee毛n opwekkers ging het qua pijn op den duur wel opeens van 0 naar 100 bij mij en ben ik gegaan voor een ruggenprik. Ook omdat ik dacht dat de bevalling heel lang zou duren. Dat was tussen de 3 en 4cm ontsluiting. Dus weet dat die pijn uit het niets best heftig kan worden. Hopelijk heb je hier iets aan!

16 dagen geleden

Mag ik vragen waarom je niet meer naar huis mag na het plaatsen?

16 dagen geleden

Ik word morgen ingeleid. Bij mij willen ze met tabletten beginnen. Ik heb ook 1cm ontsluiting maar de baby ligt nog niet ingedaald. Ik ben even benieuwd naar de dames die al gereageerd hebben op dit topic of de baby bij jullie wel al ingedaald lag of niet. Het ziekenhuis doet het naar mij namelijk een beetje overkomen alsof het daardoor heel lang gaat duren. Maar bij mijn 2 vorige bevallingen daalden mijn dochters pas in tijdens de bevalling. Dus heb ook niet het idee dat deze baby het eerder gaat doen zeg maar 馃檲

16 dagen geleden

Reactie op Girlsmom27

Ik word morgen ingeleid. Bij mij willen ze met tabletten beginnen. Ik heb o ...
Hier al wel volledig ingedaald sinds week 32 ofzo.. maar ik heb echt geen idee. Ik moet zeggen dat ik de inleiding ook best wel spannend vind omdat ze er helemaal niet zoveel over kunnen zeggen. De ene liet het overkomen alsof het echt in een paar uu gepiept ging zijn en de andere juist niet.

16 dagen geleden

Reactie op SanneVanDerGraef_7

Mag ik vragen waarom je niet meer naar huis mag na het plaatsen?
Ik ga ook niet meer naar huis na het plaatsen. Heeft bij mij niks met mogen te maken, ik wilde graag blijven en dat kon en mocht!

16 dagen geleden

Reactie op Baby_2324

Hier al wel volledig ingedaald sinds week 32 ofzo.. maar ik heb echt geen i ...
Aah dat is wel fijn dat de baby al ingedaald is. Jaa ik snap je helemaal. Ik heb dat dus ook. Word er helemaal zenuwachtig van. Je leest ook zoveel verschillende verhalen. En ik word dan vooral beetje bang van de verhalen waarbij het 3/4 dagen duurde. De bevalling van mijn jongste starte uit zichzelf en duurde maar 5 uurtje in totaal. Zo zou ik het wel weer willen hebben maarja 馃槀

16 dagen geleden

Reactie op Girlsmom27

Aah dat is wel fijn dat de baby al ingedaald is. Jaa ik snap je helemaal. ...
Haha dus dit! Mijn oudste startte ook uit zichzelf en was er binnen 6 uur.. volgens de gynaecoloog is het ziekenhuis gaat het deze keer dus ook geen dagen duren, maar durf er toch niet op te vertrouwen ofzo.. ben echt bang dat we straks dagen in het ZH zitten..

16 dagen geleden

Reactie op Baby_2324

Ik ga ook niet meer naar huis na het plaatsen. Heeft bij mij niks met mogen ...
Ah ok茅! Snap ik! Ik wil juist graag naar huis, dus was benieuwd wat het beleid daarin is

16 dagen geleden

Ik ben woensdag ingeleid, had wel al 3 cm ontsluiting. Eerst zijn ze begonnen met vliezen breken. Na half uur kreeg ik wee毛n opwekkers, om 13:15 begonnen mijn wee毛n en om 16:55 was ze geboren. Ik zou sokken meenemen, badjas, pantoffels, zeep en shampoo om te douchen. Snacks, rompertjes voor de baby in verschillende maten 50/56 en wat pakjes. Een comfortabele pyjama voor jezelf, maxicosi moet mee, dekentje voor de baby, voetenzak en een haarborstel voor jezelf. Succes gewenst鈾ワ笍

16 dagen geleden

Bij mij duurde de inleiding tot bevalling 5 dagen. Dus neem genoeg pyjama鈥檚 en setjes chill kleding mee. Een kruik is ook wel aan te raden mocht je krampen hebben. Neem lekker een laptop of iPad mee om je series op te kijken. Verder heb ik nadat mijn dochter geboren was een klein nachtlampje waar ik makkelijk bij kon mee laten nemen en toch nog wat extra setjes voor de baby. Ik weet niet waarom je ingeleid moet worden en of je moet blijven maar ik had 3 setjes mee en de eerste nacht waren ze allemaal al onder gespuugd!

16 dagen geleden

Reactie op Wonder2024november

Bij mij duurde de inleiding tot bevalling 5 dagen. Dus neem genoeg pyjama鈥檚 ...
Moest je de gehele inleiding in het ziekenhuis blijven? Zo ja, mocht je partner ook blijven?

16 dagen geleden

Moest je de gehele inleiding in het ziekenhuis blijven? Zo ja, mocht je par ...
Ze hadden me het liefst gehouden maar tussen de ballon en de tabletten heb ik er op gestaan om 1 nacht thuis te slapen. Ze wilden me namelijk op zaal laten slapen na 2 nachten verloskamer (waar ik en partner al helemaal gesetteld waren). Dit mocht dan wel alleen omdat ik maar 5 a 10 minuten van het ziekenhuis af woon.

16 dagen geleden

Reactie op Wonder2024november

Ze hadden me het liefst gehouden maar tussen de ballon en de tabletten heb ...
Ah snap ik! Ik woon ook op 3 min van het ziekenhuis, dus ga ik er ook op staan. Ik doe geen oog dicht in zo鈥檔 zaal en thuis kom ik gewoon lekker tot rust 馃グ

16 dagen geleden

Ah snap ik! Ik woon ook op 3 min van het ziekenhuis, dus ga ik er ook op st ...
Ja, in principe (met een ballon want de tabletten moet je wel echt in het ziekenhuis blijven) is dat gewoon mogelijk volgens mij. Ik moet er wel bij zeggen, ik had wel de eerste nacht zulke erge krampen dat ik elke keer dacht dat de bevalling begon.

16 dagen geleden

Ik ben twee weken geleden ook ingeleid met een ballon. De eerste verloskundige zei dat ik in het ziekenhuis moet overnachten, maar op de dag van de ingreep was het volgens een andere verloskundige niet nodig. Maar omdat ik in mijn hoofd worst case scenarios aan het bedenken was, wilde ik juist heel graah in het ziekenhuis verblijven. Door mijn nieuwe med waar ik dag ervoor gestart mee was, was ik ook zooo slaperig dat ik 0 problemen had om in slaap te vallen. Wat ik had meegenomen waren leesboek, ipad, tel oplader, douche spullen en 2 setjes kleding voor mij en de baby. Omdat mijn man die nacht niet bij mij mocht blijven, hadden wij ook zoiets van als we iets vergeten zijn dan neemt hij het volgende dag wel mee. Maar eerlijk, uiteindelijk heb ik mijn boeken en zelfs de telefoon zowat niet aangeraakt. Na het plaatsen van de ballon voelde ik me niet zo lekker, had veel menstruatiekrampen en wilde eigenlijk zsm slapen. Om 16u werd ballon geplaatst, toen zat ik op 1cm. volgende ochtend om 7.30 zat ik op 3cm, waarna de vliezen waren gebroken. En om 9.30 zijn ze gestart met weeenopwekkers omdat het bij mij niet natuurlijk op gang kwam. De ontontsluiting vorderde lange tijd maar niet, waardoor ze vaak moesten ophogen en ik op een bepaalde moment wee毛n storm ervaarde. Vanwege niet vorderen en de storm koos ik voor de ruggenprik. Geen spijt van gehad, want zo kon ik even bij komen! Het was toen pas 16u ong en uiteindelijk mocht ik pas 23u persen. 00.31 was onze zoon geboren. Dus eigenlijk in totaal anderhalve dag mee bezig geweest sinds het plaatsen van de ballon.