8 Reacties

22 dagen geleden

Mijn dochter van oktober '21 slaapt al maanden slecht. We moeten er altijd bij zijn als ze in slaap valt en dan wordt ze regelmatig snachts ook nog wakker. Afgelopen nacht was ze van 1 tot 5 wakker. Praat je er met haar over? Boekjes of spelletjes spelen etc, dat doen wij in ieder geval

22 dagen geleden

Reactie op Sunny-

Mijn dochter van oktober '21 slaapt al maanden slecht. We moeten er altijd ...
ja zeker, boekjes lezen inderdaad, mee naar controle afspraken (dan mag ze ‘helpen’) en spelletjes. ze is zich er heel goed van bewust dat er een broertje komt. ze vraagt ook elke dag of hij al bijna komt. maar sinds een paar weken echt moeite met in slaap komen. ze wilt het liefst in mijn bed en dan heel lief knuffelen. ze laat me dan niet los 🥹

22 dagen geleden

Ik heb het meer het idee dat het bij de 2 jaar fase hoort ;) hoor het veel om me heen , ook niet zwangere vriendinnen.

22 dagen geleden

Ik heb ook gehoord dat je vanaf ergens in de 30 weken extra oxytocine aanmaakt, het knuffel hormoon, waardoor ze meer toenadering zoeken

22 dagen geleden

Hier twee jaar en vier maanden en inderdaad lijkt ze nu door te hebben dat ze ook kan zeggen dat ze moet poepen of nog een kus en knuffel wil om mama/papa bij zich te houden. Ze lijkt nu ook te begrijpen wat het betekent dat je van iemand houdt, ze kan heel gelukzalig ‘ja’ antwoorden als ik haar vraag of ze weet hoeveel ik van haar hou❤️ Eerlijk gezegd geniet ik nog even intens van onze momentjes samen. Dat ik haar kan vasthouden en kussen zonder dat we gestoord worden door een huilende baby. Wel zorg ik dat ik voorspelbaar ben. Dus als ik zeg dat ik naar beneden ga dan doe ik dat ook. Wat nu ook kan (zo’n groeispurt!) is afspreken om na vijf minuten nog even een kus te brengen. Hier stemt ze mee in en dan is het ook goed. Zo is het afgebakend maar wel liefdevol. Misschien voor anderen ook handig, maar onze dochter lijkt het fijn te vinden om te weten dat ik ‘s nachts nog kom kijken en een kus kom brengen bij haar.

22 dagen geleden

Mijn zoontje van november'21 valt heel lastig in slaap. We moeten in de kamer blijven tot hij in slaap is gevallen. Zowel smiddags als savonds. Verder heeft hij gelukkig geen voorkeur voor papa of mama. Het komt zelden voor dat papa er zit, en hij onrustig blijft en mama roept..

21 dagen geleden

Ik heb een dochter van Nov2019, bijna 5 jaar dus! En die komt ook zovaak snachts. Echt wel 4 of soms 5 keer nog. Pff het is zo vermoeiend

21 dagen geleden

Wij zaten ook in deze fase.... slecht zelfstandig in slaap kunnen vallen, ze is nu 2jaar. Combinatie van verlatingsangst, groeispurt, zwangerschap van mama... nu net terug van vakantie en merken we dat ze wat betreft spraak ook een grote sprong maakte. Nu we weer thuis zijn, blijven we niet meer in haar kamer maar blijven op de hal en leggen uit dat ze papa en mama altijd kan horen, we zijn dichtbij en komen straks nog een kus brengen als ze slaapt. Soms huilt ze 2 seconden, soms roept ze ons nog 1x, als we dan bevestigen dat we nog in de buurt zijn, is het gelukkig oke. Even deze week doorzetten, dan hoop ik dat ze weer zelfstandig zal inslapen! 🍀💖 Sterkte voor iedereen die er ook snachts nog uit moet.... 😘